Oletko säilyttänyt lasten napatyngät?
Meillä on molempien pienessä purkissa. Näyttävät lähinnä rusinalta ja ovat kivikovia
Kommentit (12)
On muisto siitä raskausajasta ja syntymästä. Jokainen tynkä on kuitenkin erinlainen ja joskus kun sitä katson niin muistuu se aika mieleen kun oli vastasyntynyt
Tai ensimmäiset leikatut kynnenpätkät? Ensimmäisen pissavaipan? Ekan pulautuksen?
kaikki on sanoneet että hyi. Ei siinä mitään hyitä ole, ovat kivikovia eivätkä haise tms. Kuin rupi.
Se on yhdistänyt minua ja lasta 9kk. Teitä taitaa vain kaduttaa kun ette itse ole tajunneet niitä säästää. Ennenkuin luitte ketjun. Ja en ole säästänyt kynsiä tms. Mutta tyngän säästin koska on yhdistänyt minua ja vauvaa 9kk
mitään kuvottavaa kuollutta lihan palaa. YÖKS!
Mutta säilyttäähän ihmiset myös lastensa maitohampaat.
Mitä eroa on tyngän ja hampaan säilytyksessä?
Olen säilyttänyt hampaat, mutta en jaksanut vielä sitä tynkääkin säilyttää.
Toinen napatynkä on ollut säästössä jo 6 vuotta. Tiiviissä purkissa nyt. Aluksi kuivatin paperin päällä
ap säästätkö myös lapsesi ensimmäisen ruven kun joskus kaatuu asvaltilla? eihän siinäkään mitään kummaa pitäis sit olla.
Ja kyllä säästän maitohampaatkin. Miksi? No siksi että meillä on muistojen laatikot lapsilla ja niitä saavat sitten vanhempina tutkia. Olisi itsekkin kiva tutkia lapsuusajan rakkaita tavaroita ja niitä tynkää ja hampaitakin.
On niin kiva katsella sitä kuvaa ja muistella vauva-aikaa.
Ja kyllä se henkinen side, joka näkyy ja on koko elämän, on tärkeämpi kuin napatynkä. Minun ja lapsen yhdessäolon muistoksi ei tarvitse säilyttää kovettunutta lihapalaa.
Vähän sama jos joku säilöisi muistoksi lapsen eritteitä.