Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***JOULUKUISTEN TORSTAI***

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ollut taustajoukkoina jo pidempään tässä, hengessä kuitenkin mukana. On tuntunut siltä, ettei paljonkaan mitään uutta oo tullu.

Liikunnasta paljon puhuttiin. Mulla liikunta ennen raskautta oli aika rankkaa lihastreeniä, joten sen olen jättänyt km-pelon vuoksi ja sitten menikin kortti umpeen (seli-seli). Nyt sitten laahustan koiran kanssa ympäriinsä näyttäen mahani kanssa erittäin aktiiviselta äidiltä.

Ja ne unet, ne unet.... Mä koen itseni aivan häiriintyneeks, kun aamulla kelailen yön tapahtumia... Hirveitä alitajunnan tuotoksia, kerrassaan!!!!

Ruokahalu on pysynyt ennallaan, ei juurikaan hirveitä mielitekoja oo ollu. Oon aina ollut enemmän suolaisen perään kuin makean, mut nyt jostain syystä en oo ahtanut kyllä sipsejäkään niin paljon nassuun.Ainut muutos on nyt se, että ei mee siideriä vkonloppuna ja punaviiniä ruuan kanssa... Pari alkoholitonta olutta ostin ku laivalla kävin, mut totesin sen olevan vain turhuuden maksimointia. Mites muilla noiden alkoholittomien drinksujen kanssa, varsinkin kun terassikausi on auki???

( . ) Ainakin tuntuu, että mulla on hirmuinen maha jo nyt. Kohtu on navan linjassa, iiik. Käytiin just ma neuvolassa, ja tätin kanssa sitä ihmeteltiin. Painoa on kuitenkin tullut tässä vaiheessa lisää vain 800 g. Onneksi. Sydänäänet olivat taas Dopplerissa vain kaikuna, kunnon pampatusta ei terkkari löytänyt. Vilu on kyllä vikkelä liikkeissään ja mulla on istukka etuseinässä+ taaksepäin kallistuva kohtu. Harmitti vaan, ku jo tokan kerran sama juttu neuvolassa. Lääkärit kuitenkin saaneet kuuluviin vaivattomasti. En kuitenkaan hermona ole. Lupas, että voin mennä käymään ennen rakenneultraa, jos semmonen olo on. Muuten olo on aika mainio, päätä särkee tasaisesti ja ärsytyskynnys on aika matala.

MeikkuDeikku+ Vilu rv 16+1

p.s. Mää asu tois pual jokke Turuus

Vierailija
2/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh mitä menoa koko päivä ja kiihtyy vaan... Ollaan juostu asioilla pitkin päivää ja nyt pitäisi aloittaa vaatteiden silitys ja pakkaaminen, lähdetään huomenna Ranskaan lomalle. Aina jää kaikki viime tippaan..

Alessa oon käynyt ihan minimaalisesti, jotenkin ei osaa itselle ostaa mitään, kun maha vaan turpoaa ja vaatteet ei pian mene päälle. Pari löysää toppia hankin, ne menee vaikka miten turpoaisikin. Ja kengät. Vaaville en uskalla vielä ostaa mitään.. Olisi alet niissäkin liikkeissä, mutta olen kiertänyt lastenvaatteet toistaiseksi hyvin kaukaa. Taikauskoako vai mitä.. jos vaikka reissusta keksisi jotain mukavaa.

Täällä kanssa katsotaan joka yö sellaisia unia, että oksat pois. Välillä on tosi hurjaa menoa ja seksiä joka toinen yö :) Olen kyllä ollut älyttömien unien katsoja jo ennen raskaaksi tulemistakin, mutta tuntuu siltä että tahti vaan kiihtyy..

Paikkakuntakyselyyn, Vantaalle ollaan asetuttu, vaikka Espoossa ja Helsingissäkin on tullut asuttua. Kotoisin olen kyllä savosta, Manjalle vaan vilkutukset tuttuun kaupunkiin :)

Ja pidän ainakin viikon palstataukoilua, joten oikein hyvää heinäkuun vaihdetta kaikille, jos en innostu tänään vielä kirjoittelemaan :)

Onko muuten enkeli83 yhä lomalla kun ei mitään ole aikoihin kuulunut?

terkuin Gaijis rv tasan 14

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen neuvola takana!

Painoa oli tullut huimat ja kauhistuttavat 400 grammaa seitsemässä viikossa :P Hoitaja vähän yllättyi, mutta ei kuulemma ole vielä paha. Väsymykseenkin löytyi syy; liian alhainen hemppa, kuten jo osasin päätellä. Jos se energisyys nyt löytyisi rautapillereiden avulla ;) Väsymyksestä huolimatta kuulemma hehkun ja raskaus kuulemma pukee mua hyvin :) Tuli todella hyvä mieli noista sanoista, vaikka mies sitten pudotti maan päälle ja ilmoitti, että kampaajalla ainakin pitäisi käydä..

Sydänäänet kuuluivat erittäin hyvin, vauva oli ihan pinnalla ja hoitaja kyselikin, että tunnenko jo liikkeitä. Selvästihän möyrintä tuntuu ja potkut ja hirvittävä kutittelu, tuo vauva on vielä sen verran vilkas, että sitä saa tökkiä kutittelemasta useamman kerran päivässä.

Eilen illalla epeli meni jotenkin tosi kummalliseen asentoon. En tiedä, painoiko palleaa vai mitä, mutta otti henkeen ja painoi ja ahdisti. " Siirsin" sitä keskemmälle ja voi vitsit kun vauva tuntuikin selvästi mahan läpi! Ei varmasti olisi muuten tuntunut, ellei olisi ollut niin ahtaasti pusertuneena. Eikä se mikään pieni enää ole...

Mites muuten tuon painon kanssa? Tästähän se lähtee kohta nousemaan ja tuntuu jo nyt, ettei jalat kestä. En ole ikinä painanut näin paljon (lähtöpainossa oli mulle itselleni ylimääräisiä kiloja), portaita ei pääse ylös, reidet kragaa vastaan, jalkapohjat kipeytyy nopeasti.

Nunia ja Lumikko 17+1

Vierailija
4/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paikkakuntakyselyyn ilmoittaisin olevani Keravalaistunut Turkulainen.. Täällä ollaan jo pari vuotta asusteltu.. Ja mielelläni treffailen kyllä muita mammoja, sikäli kun kohtuu matkan päästä löytyy...

Liikuntaa en itse juuri harrasta, mitä nyt koiria kävelytän. Ennen tuli pelattua firman porukan kanssa talvet sählyä ja kesät fudista, ei vaan ole odottajan lajeja nuo. Mutta toisaalta mun työ on semmosta et joudun käytännössä koko päivän kävelemään rappusia ylös alas, et tulee siitäkin vähän liikuntaa.. Ikävä kyllä alaselkä ei ole ollenkaan ilonen siitä liikkumisesta vaan kipuilee aika lailla.. No mulla on tiedossa muutenkin että mun rangan nivelet on yli-liikkuvat..

(.) En ole paljoa käynyt kirjoittelemassa kun meillä on päällä kauhea hää-hulina... tehtiin hullu päätös mennä naimisiin vielä ennen tämän pikkuisen syntymää ja nyt epätoivoisesti järkätään häitä syyskuulle.. kiirettä siis pitää. Maha tuntuu olevan jo ihan valtava, liikkeitäkin tuntuu jo.. mieskin tunsi yhden potkun läpi asti :D Neuvolassa (kolmisen viikkoa sitten) todettiin että hemoglobiini oli romahtanu 126:sta 106:teen kuukaudessa.. Rautaa määrättiin vaan nyt on pakko tauko kun ei vatsa kestä :( Painokin vaan tippui, oli tullu reilu kilon alas.. ja ei se taida olla vieläkään noussut.. no seuraavalla kerralla saa tietää.. Parin viikon päästä on sitten sekä rakenne-ultra että neuvola.. Selkäkivuista huolimatta muuten menee hyvin, mitä nyt ei ruoka maistu.. kaikki tuntuu ihan pakkopullalta... hedelmiä sitten syön pääasiassa kun kylmä ja raikas uppoaa parhaiten..

Mutta nyt meen nukkumaan...

Shali&tyyppi 17+5

Vierailija
5/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokavika työpäivä tänään, jee, ilma voisi kyllä olla kauniimpi, olin ajatellut lähteä lasten kanssa retkelle, mutta taitaa jäädä haaveeksi vain:-(

Täällä on ilmassa lomanodotus väsymystä, mieskin odottelee kovin omansa alkamista ja joutuu tekee illatkin hommia saadakseen lomailla sitten rauhassa...

Muutoin arki sujuu tavalliseen tasiseen tahtiinsa, maha on jo nyt iso, siis oikeasti tuntuukin jo siltä, iltaisin närästää jo aikas tavalla, mutten ole Rennietä vielä syönyt. Mutta sitten näin mammavaate osastolla vielä paljon isompia mahoja, joten ei kai tämä nyt vielä jättiläispesää ole tekemässäkään, mulla mahat kasvaa alussa paljon, mutta hidastuu sitten loppuakohden, ja on lopussa suht normaalin kokonen isohko vauvamaha.

ponnari ja itu 15+6

Vierailija
6/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas... =) Huomenna olisi edessä vapaapäivä ennen 5 päivän työputkea, jonka jälkeen alkaakin odotettu " kesäloma" reissu!! Varsinaista lomaahan minulla ei ole, mutta useempi vapaapäivä onneksi järjestyi...

Liikunnasta oli puhetta. Ennen raskautta liikuin paljon enemmän. Aiempien keskenmenojen vuoksi otan aika iisisti aina tuonne 26-28 viikoille asti, kuten edellisessäkin raskaudessa. Joskus käyn lenkillä ja nuorimmaisen kanssa rattailla tulee jonkun verran liikuttua, mutta siihen se sitten jääpikin!!

Vatsa kasvaa, eilen ei taas tuntunut liikkeitä lainkaan, toivottavasti tänään muistuttaisi olemassa olostaan... ;) Aivan outoa huumeunta näin viime yönä, mistähän nuokin unet johtuu kun en ole ikinä moisiin koskenut! Onko muillakin painajaisia??

Hyviä vointeja kaikille!

Tuikku ja Vilpertti 15+6 (liikkeitä odotellessa...)

Vierailija
7/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikku: täällä joka yö ihan hirveitä unia.... viimeyönä taas ihan järkyttäviä, mm. mafia villitsi täällä suomessa ja sitä seurasi sitten huumeita ja muuta ihan kauheaa. Taas oli melkein paniikki kun heräsin. Nämä pahuksen hullut unet alkoi heti kun raskaustesti positiivinen.

Ponnari: Minulla menee vatsan kasvaminen ihan samaa rataa, aluksi pullahtaa ja kasvaa ja kaikki veikkaa jotain ennätysmahaa, sitten tuossa viimeistään viikolla 25 kasvu hidastuu ihan minimiin ja lopuksi ihan tavismaha.

(.) eilen kävin uimassa, tulipa ihana olo! kävin ohimennen lindexin alessa, siellä oli kiva hame, mutta jäin kai odottamaan vielä parempia prosentteja. Nyt eiku liikkumaan ahkerasti, niin jaksaa jouluna paremmin.

P-M 15+4

P.S koira voi tosi hyvin:-)

Vierailija
8/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari päivää on ollu sellasta matalalentoa aamut ettei mitään oo saanu aikaseks..kaikkee pitäs mutta jahkailee vaan ja lopulta nuorimman unet on jo käsillä ja sen jälkeen ei kerkeekkään mitään...

Unista...mä nään pääasiassa seksiunia (tosin mä herään aina ennen itse touhuun ryhtymistä) Mut viime yönä näin aivan ihanan unen!! Oltiin ultrassa jossa oli aivan ihana täti joka selitti kaiken jne..lopuks totesin että hei se sukupuoli..haluan tietää! Otti laitteen uudelleen ja tällä kertaa 3D laitteen. Totes että ihana poika täällä on (mulla siis hyvin vahva poika fiilis) ja näytti kuvaa myös kasvoista. Pojalla oli ihana pitkähkö vaalea tukka joka lainehti siellä lapsivedessä (meidän lapsilla varsinkin nuorimmaisella OLI paljon tukkaa syntyessään..neidillä on nyt 2v:nä ristiselkään asti ulottuva kiharatukka) Aivan ihana uni!!

Vaan kyllä muutama kammottava painajainenkin on meille eksyny..yhden jälkeen en pariin päivään menny yksin pihalle lasten kanssa kun niin todentuntunen oli ja kummitteli päässä koko ajan. Mun painajaiset kohdistuu siihen että joku tekee väkivaltaa mun lapsiin ja mä en pysty tekeen mitään!!

Rattaiden myyjä vastas ja lupas myydä mutta mies halus yrittää tingata ja nyt sitten panikoin että kaatuu just siihen (anto kyllä luvan maksaa senki mitä pyytää..mut pitää kai oottaa kumminkin eka toisen vastaus..ei vaan oo kovin nopee liikkeissään) MÄ VAAN EN OLE KOVIN KÄRSIVÄLLINEN kun jotain haluan ;D

Liikkeet edelleen kadoksissa ja tänään jo aika likellä soitto sinne naapurikuntaan..kun kelassa siel vieressä pitäs käydä kumminkin.

Jep, mä meen taas kävelee ympäri huushollia ja miettiin mitä kaikkea PITÄS tehdä ;)

masu 18+3

Vierailija
9/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ihan kateellinen teille mahallisille! Tuntuu, ettei mun vauvamaha kasva ollenkaan, vararengas vain pömpöttää. Tahtoo söpön vauvamahan ja heti. :-D Noh olenhan mä muutaman viikon teitä jäljessä... Perässä tullaan...

Eilen kävin neuvolalääkärissä. Kaikki oli hyvin ja sydän äänet löytyi pienen etsinnän jälkeen. Tuntui kyllä pitkältä ajalta kun lääkäri ei sanonu mitään ja kuului vain rohina, mutta odotus palkittiin. 3 viikon päästä onkin jo seuraava neuvola (terkan kesäloman takia), niin pääsee taas kuuntelemaan sydämen lyöntejä. Sen jälkeen kyllä odottelen jo kovasti, että tuntisin itse vauvan liikkeet, ettei tarvisi päivittäin miettiä, että onko kaikki hyvin.

Susanna 13+4

Vierailija
10/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poitsu on päikkäreillä niin pitkästä aikaa kerkeän tännekin. Oli pitkä työvuoroputki, niin en kerennyt tuossa aiemmin.

Piitu-miina oli käynyt uimassa. Musta uiminen on aivan ihanaa varsinkin raskaanaollessa, kun olo on niin kevyt ja raskaanaollessa hapenottokykykin on parempi niin saa rauhassa vedellä menemään.

Liikunnasta muutenkin. Mulla on kans taustalla useampi keskenmeno ennen esikoista. Silloin kuitenkin liikuin paljon. Ratsastuksessa otin varman päälle, kun nyt taas olen sitten luottanut omiin tuntemuksiin, eli jos kaikki tuntuu hyvältä niin annan mennä vaan. Viimeksi oli myös supistuksia ja niidenkin takia sairaalassa seurannassa ja täydellisessä vuodelevossa. Supistelut ei kuitenkaan alkaneet liikunnan johdosta vaan olin pitänyt päin vastoin rauhallisemman viikon ja supistelu alkoi kun salama kirkkaalta taivaalta vapaa päivän jälkeen. Syynä oli ilmeisesti gbs. Sitten kun vuodelepo loppui ja viikkoja alkoi olla jo hyvästi yli 30-32 niin aloin uudestaan käymään bailatinossa ja joogassa ja uimassakin. Supistukset eivät ollenkaan lisääntyneet vaan päin vastoin väheni. Vuodelevon ja vähemmän liikkumisen takia olin siinä välissä tosi vaivainen. Liitoskivut vaivasivat ja turvotus mahtavaa, mutta heti kun pääsi liikkeelle ja etenkin uimaan ja tanssimaan niin heti vaivat alkoivat hävitä. Turvotus katosi ja liitoskivut poistuivat kun sain kadonneet selkälihakseni takaisin. Niin, että liikunnan puolella olen minä nytkin. HArmi vaan kun tuo poitsu rajoittaa sen verran etten pääse niin usein kuin haluaisin. Tänäänkin olis bailatino, mutta en saa hoitajaa.

Omanapa: Kohtu alkaa vihdoin tuntumaan vatsan päältä kokeiltaessa. Tähän asti on ollut josssain uumenissa. Eilen tuntui kohdunpäältä kokeiltuna liikkeetkin käteen. Ihana tunne! Päänsärky on vaivannut taas useamman päivän, mutta tunnustan että taisi olla puhtaasti kahvipäänsärkyä kun kahvinporot oli loppu.

Mymmeli rv 17+2

Vierailija
11/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eilen mul oli synkkä fiilis ja illalla kun sain lapset nukkuu itkin yli tunnin väsymyksen purkausta ja onneksi mies oli lähellä ja juteltii mukavia ja synkkyys meni ohi.

tänään kävin tuon kummitytön kans kaupungilla ja ostin sil vähän tyttöjen hömpötyksii...itselle en löytänyt mitään vaik kuin kattelin.

koht sit tytsi lähteekin ja norm.perhe elämä taas alkaa. me lähetää sunnuntaina kaksin miehen kans pariks päiväks reissuu ja neiti menee mummin luo hoitoo missä onkin tätejä ja serkut myös.

tänää meinas käydä köpelösti...kaupungilla alkoi huimata ihan yks kaks ja silmis sumeni hetkeks...onneks oli lähettyvil tuoli ja sanoin kummitytöl et mul paha olo käy ostaa kahviosta limppari...hetken istuen ja join limua olo helpotti mut kun lähettii kävelee alkoi taas huimata ja melkein kaaduin...yks nainen sit kysy onko kaik ok ja talutti mut istumaan ja sit istuinkii pitempää ja join limun kokonaa ja sit vasta olo selkeni.

kyl säikytti ja pelotti sit kävellä viel paris kaupas... mies haki onneks kotia sit ettei tarvinnu kävellä.

mul masu pyöristyny ns.ihan alhaalta ja pikku pömppö tullu=) olen kyl tosi hoikka et moni sanoo ootko vaan vähän saanu painoo lisää ja mä siihen et oon kyl raskaana jo 16 viikolla=)

sais masu jo kasvaa,mä kovasti odotan sitä ihanaa isoo masuu=)

pientä kupruiluu masus on mut en hirveesti kiinnittäny viel huomioo liikkeisii.

mukavaa päivää ja aurinkokin jo hiukan pilkistää täällä päin... edelleen odottelen niitä paikkakuntia mis päin kukin asuu...

manja ja vilperi 16+1 mikkeli

Vierailija
12/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen oli neuvola ja kaikki oli hyvin. Sydänääniä joutui vähän aikaa etsimään, mutta löytyivät sitten ja olivat oikein voimakkaat. 150:ä paineli menemään. Painoa tulee ja tulee ja tulee... Taisi olla turhaa kuvittelua, että tässä raskaudessa ei tulis sitä +25 kg.

Noh, tästä pääsemmekin siihen liikunta-aiheeseen. Eli minulla oli pyhä aikomus ottaa itseäni niskasta kiinni tällä viikolla ja alkaa urheilla ja liikkua oikein kunnolla, kun sain uuden pyöränkin. Mutta mutta, flunssa iski juhannuksena ja eikä ole vieläkään hellittänyt. Eikä nuo säätkään oikein ulkoliikuntaan ole kannustaneet. Eli se siitä liikunnasta. Noh, onhan tässä vielä kesää jäljellä. Ruokahalu on vaan niin valtaisa, että sen kun saisi jotenkin kuriin, niin hyvä olisi. Makeaa, siis karkkia tai suklaata ei tee ollenkaan mieli, mutta kaikki suolainen... nam. Nyt siis mutustelen mansikoita, jotta saisin ruokailua siirrettyä pikkuisen pidemmälle.

Outoja unia täälläkin on nähty. Seksiunet on kyllä jääneet aika vähiin, enemmänkin ovat painajaisia. Halut on kyllä sitten muuten ihan huipussaan. Ne hormonit...

Ja taas näyttää satavan. Höh.

Torstain jatkoja kaikille!

Marianni rv. 15+6

Vierailija
13/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonlopuksi reissuun! ilta aikaa pakata kun mies lähtee iltavuoroon.

Jaahas, en ole siis ainut jota huimaa ja heikottaa välillä. täytyy kyllä tosi säännöllisesti yrittää syödä ettei heikotus iske! Väsymystäkin ilmenee, päiväunet olen nukkunut joka päivä ..

Unia en kyllä näe..en ainakaan muista. vessassakaan ei tarvi käydä enää yöllä! ainakaan joka yö.

Liikkeitä tuntuu vähän. ne jotka tuntuu on aika selkeitä liikkeitä.

Äitiyshousut on käytössä..vaikka maha ei mikään valtava olekkaan. ei tule makkaraa tuohon eteen kun pitää äitiyshousuja :)

Ruoanlaitto puuhiih pitäisi lähteä.

Mukavaa viikonloppua kaikille!!

Puolkymppi rv 17+1

Vierailija
14/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikon kanssa käytiin kääntymässä tuolla Kirjurinluodon hienossa leikkipuistossa, kun meillä piti olla entisten muskarilaisten treffit. Eipä näkynyt ketään muita, vaikka ei satanutkaan, olivat kai säikähtäneet harmautta. Me sitten kahdestaan keinuttiin ja esikko kaivoi märkää hiekkaa, hiukan maistelikin. Orava ja linnut olivat tosi kiinnostavia, tuo tykkää niin kovasti kaikista eläimistä, meidän kissaakin on jatkuvasti taputtelemassa. Hiukan kovat otteet on vielä, täytyy välillä puolustaa kissaparkaa, joka on niin kiltti löllykkä.

Liikunnasta kyseltiin. Minä käyn uimassa kerran viikossa kaksi kilometriä kaverini kanssa, se on tämän mamman ihanaa ja rentouttavaa omaa aikaa. Lisäksi käymme tunnin reippaalla kävelylenkillä koiran ja rattaiden kanssa ehkä neljä kertaa viikossa. Noita samoja juttuja harrastin viime raskaudessakin, uimisen lopetin muutama viikko ennen laskettua aikaa, mutta lenkillä koiran kanssa olin vielä vajaata vuorokautta ennen esikon syntymää. Se oli äitienpäiväaamu, ja muistan poimineeni valkovuokkojakin valtavan mahani kanssa... Toivottavasti tässä raskaudessa kaikki menee yhtä hyvin, ja jaksan liikkua loppuun saakka.

Odotan kovasti, että liikkeet alkaisivat tuntua selvästi ja säännöllisesti joka päivä. Silloin tällöin olen tuntevinani pientä kuplintaa, mutta en voi olla ihan varma, ettei ole pelkkää ilmaa, joka kiertelee suolistossa. Mietin pitäiskö sittenkin varata neuvola-aika vielä ennen sitä rakenneultraa, johon on aikaa viisi ja puoli viikkoa. Neuvolantäti sanoi, että saa tulla ennen sitä, jos tykkää, mutta varsinaisesti vasta sen jälkeen on seuraava käynti. Mun mielestä mulla oli ekassa raskaudessa neuvolakäyntejä tiheämmin tässä alussa. Pitää kurkata neuvolakortista. Jotenkin ei vaan huvittais mennä punnittavaksi, kun tuntuu että painoa on tullut jonkin verran. Ihmekös tuo, kun jäätelöäkin syön joka päivä. Kaikki makeat herkut maistuvat erityisen hyviltä, ihan samalla tavalla kuin viime raskaudessakin. Miten teillä muilla, kuinka usein herkuttelette ja millä?

Päätin nyt sitten jatkaa hoitovapaalla uuteen äitiyslomaan asti, niin esikoiselle ei tule liikaa muutoksia kerralla. Ihan varmasti vauvassakin on tarpeeksi " sulattelemista" . Tuon päätöksen jälkeen olen taas alkanut viihtyä kotona ihmeen hyvin, vaikka en varsinaisesti mitään kotiäitityyppiä olekaan, työ oli minulle ennen hyvinkin tärkeä osa elämää. Täytyy syksyllä ilmoittautua taas mukaan muskariin ja perhekerhoon, että näkee muita kotiäitejä. Kaikki esikoisen vauva-ajan äitikaverit on jo töissä...

Nyt ei muuta, voikaahan paksusti ja bongailkaa paljon liikkeitä.

Minttuli79 ja Paketti 15+2

Vierailija
15/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovittelen täällä sadevaatteita kun äitini näyttelee 20 vuoden tauon jälkeen kesäteatterissa ja tänään on omaisten näytös..tosi kiva ilma!! Vettä tulee suorastaan poikittain ainakin vielä! Jo toiveikkaana soitin ja kysyin että onhan peruttu..ei ole, kun on kenraaliharjoitus samalla..Pakko kai sinne on raahautua oli keli mikä tahansa.. Saa nähä saanko mennä yksin, mies vähän uhkaili ettei tällä kelillä lähde.

Eilen kävin alessa pikaseen minäkin ja mukaan tarttu äitiysuimapuku ja yhdet ison koon shortsit jotka meni mahan kanssa vielä kivasti vaikka äippämallia eivät olleetkaan. Ja sit yhden äitiysneuleen ostin myös..ihana pinkki =P

Jospa vauvanvaatteita sitten maanantain ultran jälkeen uskaltais muutaman ostaa...Meillä kun kaikki pienet koot muutenkin on niitä kesähepeniä kun tytöt on molemmat kesällä syntyneet. Toiveissa olis myös saaha tietää sukupuoli..vaikka veikkaan että samalla lailla käy kuin viimeekskin et on sellasessa asennossa ettei näy vaikka kuin yrittäis!

masu edelleen 18+3

Vierailija
16/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löytyy muita Satakunnan seudulta, niin ois kiva vaikka tavatakin joskus.

Alennusmyynneistä piti kans vielä kirjoittaa, että en löytänyt Tampereelta enkä Porista mitään äitiysvaatteita alesta. Jotain kesähameita ja toppeja oli, ei muuta. Tietäisittekö mitään kivaa nettikauppaa, josta löytyisi kohtuuhintaisia äitiysvaatteita?

Nyt päivän palstaterroristi poistuu...

Minttuli79, samat viikot kuin äskenkin.

Vierailija
17/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaata on täällä Jyväskylänkin seudulla, ja aika vilpoistakin, mutta ainakaan toistaiseksi ei ole enemmin satanut...

Liikunnasta sen verran että olen aika laiska, nyt olen käynyt ½-1 tunnin lenkeillä, niin että poika polkee pyörällä ja minä kävelen, noin pari kolme kertaa viikossa. että enempikin saisi ulkoilla ja liikkua. Mutta tuntuu vaan ettei jaksa tai huvita, kuumalla en jaksa liikkua laisinkaan. Uimassa ajattelin alkaa käymään elo-syyskuussa, vaikka edes kerran viikossa, mutta kun ei oikein ole kaveria joka sinne lähtisi mun kanssa...*valivali*

En vielä pidä äitiysvaatteita, mutta kohta varmaan saa kaivaa haalarit esiin ja alkaa pitää niitä, pitkiä paitoja pitäisi hommata, kun tuntuu että hikoilen niin paljon että saan vaihtaa paitaa noin kaksi kertaa päivässä, ei kiva!!

VUOHENJUUSTOSTA: ostin olisikohan ollut president merkkistä vuohenjuustoa, joka on pastöroidusta maidosta tehty, niin eikös sitä saa syödä? mä en ole ollut kauhean tarkka noista ruuista, ja nyt on tullut pelko että entäs jos olenkin syönyt jotain sopimatonta ja siksi liikkeet ei vielä tunnut=( minä ja minun kuvitelmat =D

Kesäterveisin Heiluri ja elvistonttuvauva 16+0

Vierailija
18/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, miten nuo nyt menikään, siis raskauskuukaudet? Millä viikolle vaihtuu 5.kk? Mä olen laskenut viikkoja, että 4,8,12,16,20... Eikö viides kuukausi ala viikosta 16 alkaen, eikä vasta kun viisi kuukautta on täysi viikolla 20? Aivot jumisttaa.. Eli jos joku kysyy millä kuukaudella olet ja mulla on 16+ jotain, niin olen silloin viidennellä kuulla...???

Väsymys on alkanut helpottaa, mutta voi tosiaan noita unia. Ihan ihme juttu, tosi rankkojakin. Just jotain mafiaa tai muuta rikollista, saatan unessa seurailla kärpäsenä katosta, vähän kuin katsoisi leffaa.

Vessaan herään viimeistään aamuyöstä ja saatan jäädä sänkyyn pyörimään pitkäksi aikaa.

Rakenne -ultra on 31.7. ja toivon todella, että saataisiin varmuus sukupuolesta tai ainakin hyvä veikkaus. Mulla siis kaksi tyttöä ja himottaisi antaa kaikki pienet tyttöjen vaatteet pois :) Pääsisin vaihteeksi ostamaan poikien vaatteita... Mutta mä olen kyllä ollut niin äkäinen, että eiköhän taas ole tuplat naishormonit ja tyttö luvassa. Tosin jotain eroja olen ollut löytävinäni raskauksissa, mutta sehän voi johtua ihan vaan ilmaston ja ruokavalion muutumista näiden välissä. Mutta jommin kummin, olisi vain kiva tietää kummin.

Mulle on tullut kauhea nälkä, mutta mitään ei erikoisesti tee mieli, eikä kerralla voi kauheasti syödä. Hedelmiä vetelen urakalla.

Liikunta on ollut aika minimissä, vähän olen kävellyt ja uinutkin hiukan. Enemmin köllötellyt auringossa varjon alla.

Niin ja aurinkorannikolla asustellaan jo kohta kolmatta vuotta. Veli ilmoitti juuri, että muuttavat Dallasista Helsinkiin heinäkuun lopulla, joten äitinikin on superiloinen, kun kaikki lapset ei asu maailmalla (isoveljeni muutti Tampereelle). Itsekin Suomen reissuilla nyt sitten näkee pikkuveikkaa :)

Doshijas & Tulokas 15+3

Vierailija
19/19 |
28.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai oikeastaan miehen lomaa odotellessa. Tästä kotiäitiyshommasta kun lomaa ei niin vaan saa.. ;) Elikkäs viikonloppuna alkaa miehellä loma ja sunnuntai aamuna lähdetään Eestiin reissuun. Yks yö ollaan Tallinnassa, yks Tartossa ja kaks Pärnussa. Katsoin just mitä säätä sinne luvataan, ja ihan hyvältä näyttää. Meillä on kyllä varattuna kylpylähotellit, joten huonolla säällä pulikoidaan siellä. Meidän poika on oikea vesipeto. :) Ihanaa irtautua vähän arjesta!

Liikunnasta:

Ennen poikaa liikuin 2-3 x viikossa, pojan jälkeen 1-2 x viikko. Mulla oli tässä raskaudessa oksettava olo 24h viikolle 13, ja senkin jälkeen olen vielä oksentanut, joten nyt liikunta on jäänyt minimiin. Mitä nyt yksiittäisiä käyntejä balletoonessa ja tietty hyötyliikuntaa. Harmittaa kun viime raskaudessa kävin pacessa äitiyslomaan saakka.

Meillä on tänään hääpäivä! Odottelen miehen kotiintuloa ja viedään poju mummolaan ja lähdetään Porvooseen viettämään laatuaikaa. Ihanaa!

Hyviä vointeja,

mamma05ja07, rv 16+5