vaatteiden postitus
Jos myytte postin kautta vaatetta, niin mikä on fiksuin tapa pakata vaatteet? Siis postistahan saa paketeita, mutta se on musta turha maksaa niistä. Vinkkejä!
Kommentit (12)
Että minkälaiset pakkaussysteemit posti " hyväksyy" toimitettavakseen..? =)
Ja toinen juttu mitä olen ihmetellyt, että mistä esim huuto.netin myyjät osaavat kertoa esimaatepakettiensa postikulut..? Onko netissä joku laskuri tai muu systeemi, että osaisi arvioida postituskulut? (Sori ap, vähän aiheesta ohi)
Valerianna
Eli tarkoitin edellisessä viestissäni tietysti " ESIM VAATEPAKETTIENSA" ...
Valerianna
moi,
myyn paljon huuto.netin kautta. punnitsen vaatteet kirjekuorineen, näin saan tietää postikulut. alle 3 cm paksuiset menee kirjeinä, yli menevät joko maksina tai pakettina. alle 500g yli 3 cm paksu on maksikirje.
vaatteet kannattaa pakata minigrip pussiin, jotta saat paketin alle 3 cm paksuiseksi. muuten tulee ihan kamalan kalliiksi. vaatteet minigrip pussiin ja sitten vain litistämään ilmat pois. ei ehkä sileitä vaatteita mutta ostaja kiittää halvasta toimituksesta.
tuotteet voit pakata vaikka muovipussiin/vaippapussiin/paperikassiin.. kaikki käy. itse kierrätän isot kirjekuoret jne.
Aika nopeasti oppii myös arvioimaan painon ilman vaakaa. Pakettien lähettäminen on helppoa, kun on periaatteessa vaan kaksi maksua, alle 2 kg ja yli. Vaaka on meilläkin käytössä, lähinnä siksi, että tiedän, kannattaako laittaa maksikirjeenä vai pakettina eli onko 500 g vai alle.
Kaikenlaisia nyssäköitä posti hyväksyy, ei ole vielä kertaakaan kieltäytynyt. Eilen vein yhden kuplamuovikirjeen postiin, jossa oli jo ennestään yliviivattuna varmaan neljä nimeä ja virkailijan kanssa totesimme, että hyvin se vielä menee muutaman kerran...
meillä semmoinen huonolaatuinen talousvaaka, joka näyttää max 500 g, mutta sillä olen pärjännyt.
Jos myyn isomman satsin, punnitsen vaate kerrallaan ja lasken yhteen.
Myyn aika paljon pienissä erissä ,muutama vaate kerrallaan, ja pikkuvaatteet menevät yleensä A4-kirjekuorissa.
Jos enemmän kerralla tai isompia, olen pakannut useampaan muovipussiin päällekkäin ja teipannut huolella pakkausteipillä. (Olen varmistanut ostajalta onko ok.)
Tämähän on ostajallekin halvempaa, kun ei tarvitse maksaa laatikon painosta. Kyllähän postimyyntifirmatkin usein lähettää vaatteet muovipussissa.
Myös isot ruskeat pussikuoret on hyviä, mutta ne tietty maksaa. Olen ottanut tavaksi säästää kaikki tuollaiset kupla/pussikuoret koska tosiaan ne voi käyttää uudelleen. Ja joskus mies saa/tuo niitä töistä jos on saanut jotain postia esim.
Hei!
Itse olen huomannut että pienimmällä vaivalla ja postimaksuilla pääsee kun hankkii postista Helposti-kuoria joita myydään 20kpl paketeissa.
Niitä on kahta kokoa C4 ja C5 ja kuoreen saa pakata max. 500g ja sen pitää mahtua 3cm (maksikirjeen raja) aukosta.
Postimaksu noilla kuorilla tulee helpostikin halvemmaksi kun yhdelle A5 kuorelle tulee hintaa 0,85¿ ja isolle 1,75¿ ja tavaraa saa pakata tosiaan tuon 500g. Esim. tavallinen kovakantinen kirjakin on yleensä mennyt kuorella vaikka helposti tulee muutoin maksamaan 2-4e paketilta.
Itselläni ei tule huutonetissä myytyä juurikaan tavaraa, mutta lähettelen aika paljon kummilapsille ja sukulaisille lahjoja ja valokuvia joten vaikka tuohon pakettiin pitääkin rahaa ' sitoa' niin tulee säästö kuitenkin sen verran isoksi suhteessa että tämä oli minusta mielekäs ratkaisu. Tässä ratkaisussa myöskään ns. pakkausmateriaali ei maksa mitään =)
että toisinaan esim. useampikin body menisi yhdessä kuoressa 1,40 postimaksulla, mutta helposti-kuorella tuleekin kalliimmaksi. :o(
Ihan totta on, että joskus saattaa jokin tulla ehkä halvemmaksi tavallisella postimaksulla mutta tuolloin täytyy sitten pakkausmateriaali olla taas omasta takaa =) Luulen että nuo kuoret ovat kuitenkin useimmissa tapauksissa se edullisin ja ennenkaikkea _helpoin_ vaihtoehto. Itse olen muuten saanut mahdutettua tuohon pienempään 0,85e helposti kuoreen myös 2 bodyä kun olen huolella pakannut.
pienemmät helposti-kuoret ovat käteviä pienten yksittäisten vaatteiden lähettämisessä, silloin se tulee ostajalle edullisemmaksi. mutta isompien helposti-kuorien kanssa saa olla tarkkana, niissä kannattaa lähettää vain sellaista missä postimaksu olisi muuten 2,70e eli max 500g painoista. moni aikuistenkin trikoopaita tms. vaate painaa alle 250g jolloin on edullisempaa lähettää se tav. kirjeenä 1,40e postimaksulla.
jos en laita helposti-kuorta niin joko kierrätän vanhoja kuoria ja pakkauspusseja joita säästelen aina kun itse saan niissä postia. tai sitten teen itse kirjekuoren pakkauspaperista ja -teipistä. molempia saa postista ja hintaa niille tulee yht. viitisen euroa ja isosta rullasta pakkaa tosi monta kertaa. tämän huono puoli on se, että riippuen miten reilusti laittaa paperikerroksia niin itse pakkausmateriaali saattaa painaa aika paljonkin.
paketteja olen pakannut myös paperikasseihin, niistä saa teippaamalla siistejä ja tukevia paketteja. itse välttelen muovipussiin pakkaamista, niistä tulee mielestäni epämääräisiä nyssyköitä. minua on joskus hävettänyt kun olen hakenut pakettia postista ja sieltä on tullut joku repaleiseen muovikassiin kääritty epämääräinen nyytti...
Parhaimmillani olen onnistunut litistämään yhteen pieneen helpostikuoreen 3 bodya (kooltaan 62). Tietenkin isot bodyt vie enemmin tilaa...
- tiklu
Myyn paljon vaatteita huutonetissä ja käytän pakkausmateriaalina milloin mitäkin.
Isoissa kirjekuorissa saa hyvin menemään yhden paidan, housut jne. Isommat pakkaan yleensä paperikassiin. Niitä kun saa monista kaupoista ilmaiseksi ostosten mukana ja ovat kestäviä. Pahvilaatikoita löytyy nurkista monenmoisia myös. Yhtään pakkausmateriaalia en ole vielä joutunut ostamaan.