Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

mikä koulutus diplomaateilla on?

Vierailija
27.06.2007 |

Haluaa lähetystöön töihin...

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi oltava hyvä yleissivistys eikä suhteet politiikkaan tai yritysmaailmaan ole pahaksi... siis jos diplomaatiksi haluaa.

Onhan lähetystöissä muitakin duuneja: keittiöväkeä tarvitaa, hallinnon ihmisiä, toimistoväkeä, asiakaspalveluun...

Itse olen työskennellyt Suomen lähetystössä Lähi-Idässä keittiöhommissa. Muutin mieheni kanssa hänen työn perässä ja " vahingossa" löysin töistä itsenikin. Sujuipa miehen työkomennusvuodet mukavammin kun olin osa-aikatyössä minäkin

Vierailija
2/5 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös politiikassa " ansioituneet" voivat saada palkintoviran jostain eksoottisesta paikasta. Viimeksihän kohuttiin siitä, kun se yksi gradun väärentäjä lähetettiin oliko se Bukarestiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna ei järjestetty, haku ensi vuoden kurssille ehkä loppukesästä...

Vierailija
4/5 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

useimmilla on kaksi perustason korkeakoulututkintoa tai jatkotutkinto, keski-ikä reilusti yli 30.

Monivaiheiset, vaativat pääsykokeet vielä ennen kurssille pääsyä.

Vierailija
5/5 |
27.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimistohenkilökuntaa rekrytoidaan säännöllisesti (vaikka sitäkin ollaan vähentämässä), ja joitain virkamiehiä " paikalta palkattuina" , esim. Pietarin viisumivirkailijat. Joku jo mainitsikin lähetystöjen " huoltohenkilökunnasta" , joten sekin on yksi vaihtoehto.