Kuinka pian limatulpan irtoamisen jälkeen synnytyksenne
Kommentit (9)
mulla oli ollu säännöllistä ja vähemmän säännöllistä supistelua koko päivän, sitten tuli oikein repivä kova supistus ja seuraavalla vessareissulla jäi limatulppa pyyhkiessä paperiin. siitä ne supistukset sitten säännöllistyivät, lapsi syntyi 7 ja puoli tuntia tulpan irtoomisesta.
(oli muuten hullun näköinen se lima, semmoinen hyllyvä hyytelö, niinkuin semmoista lohkeavaa makupalaa mutta vaalea. huusin miehelle vessasta että nyt se irtos ja mies pomppasi oven taa huutelemaan että näytä näytä, hän haluaa nähdä sen, et kyllä hävitä sitä ennen kuin näytät hänelle. no mä tottelin sitten ja sainkin makeat naurut miehen hullusta ilmeestä. oli vissiin kuvitellut että se on joku peukalonpään kokoinen pikku-napula.)
kokoinen limaklöntti. Eilen ja tänään on tullut jotain valkovuodon tapaista, mutta paljon vetisempää. Väriltään se on punertavaa.
loppuvaiheessa valkovuotokin voi mennä ihmeellisen juoksevaksi muttei kai punaiseksi sentään..?
itse sain muutama viikko sitten synnytysvastaanotosta puhelimitse ohjeen (soitin kun epäilin mahdollista lapsiveden tihkumista) laittaa siteen pöksyihin ja siteen päälle palan vessapaperia. sitten tarkkailla josko se paperi " toistuvasti" kastuu, jolloin kyse ois lapsivedestä. mun mielestä vaikutti aika epämääräiseltä testiltä, ja menin paikan päälle sairaalaan missä tehtiin ihan kunnollinen testi jollain tikulla että mistä on kyse. no mulla se ei ollut lapsivettä, mutta sulla voi hyvinkin olla!
soita synnytysvastaanottoon ja kysy mitä ne tuumaa!
Sitä vuotoa tulee jonkin verran, mutta ei kuitenkaan paljon. Joukossa on myös pientä limaa, joka on rusehtavaa. Kuinkahan yleistä tuollainen lapsiveden tihkuttaminen on?
Sellainen vaaleankeltainen hyllyvä hyytelöklöntti, halkaisijaltaan 3-4 cm. Synnytys alkoi 18 tunnin päästä.
mulle sanoi siellä svo:ssa sen testin tehnyt lääkäri että siellä ramppaa yhtenään eukkoja tarkistuttamassa epäilyksiään, kun siinä loppuvaiheessa saattaa vuotaa vähän yhtä ja toista ja itse on TODELLA hankala tulkita mistä on kyse. siis ihan ystävällisesti sanoi, tarkoituksenaan viestiä ettei ollut yhtään noloa käydä tutkituttamassa tilanne, jos epäilyttää.
tee vessapaperitesti ja tuu raportoimaan tuloksista!
ja oikeetsi, jos epäilyttää iin käy siellä synnytysvastaanotossa. se kuuluu niiden hommaan tutkia näitä juttuja. ja jos sinulta oikeasti vuotaa lapsivettä niin se meinaa että väylä kohtuun on auki ja joku tulehdus voi livahtaa sinne. niillä on ihan tieteelliset menetelmät asian tutkimiseksi, ei tarvi olla arvailujen varassa.
Mikäli ei ole kyse lapsivedestä niin, pääsen kotiin. Viikkoja mulla on nyt 38+1. Täytyy tästä pikku hiljaa alkaa tekee lähtöä.
Tarkistaavat onko kyse lapsivedestä, vai onko kyse muusta vuodosta. Täytyy tästä pikku hiljaa alkaa lähtöä tekee.
ruskeaa ja venyvää limaa paljon pari kolme päivää ennen synnytystä, toka kerralla sellanen lihapullan näköinen köntti aamulla, lapsi syntyi seuraavana yönä.