Kipulääke Tramal - voi kauheaa!Kokemuksia?
Hei,
Minulla on hankalan polvivamman jälkitila eli nivelrikko+irronnut ruuvi sääriluussa yms, joka aiheuttaa kauheaa särkyä. Kolme viikkoa söin Buranaa ja ei se kunnolla auttanut, nukkuminen oli tosi huonoa. Sain sitten Tramal-nimistä lääkettä, otin sitä yhden maanantai-iltana - nukahdin sohvalle vajaan tunnin kuluttua sen ottamisesta.
Heräsin klo 05 tiistaiaamuna, olin tyytyväinen, kun vihdoinkin sain unen päästä kiinni. olo oli kuitenkin aika "höntti", joten menin takaisin sänkyyn. nukahdin n 7 aikoihin ja heräsin vasta klo 14 aamupäivällä!!
huhhuh, mikä lääke! Onko muilla samanlaisia kokemuksia?
Kommentit (41)
Mulle tuli siitä just sellanen höntti ja pahaolo. Ja tosiaan nukutti ja nukutti. Kivut kyllä kaikkosivat, mutta en sitten enempää tuota lääkettä nauttinut.
joten voi tehdä tosi höntin olon ja oksettaa.
Mulla polvi leikattiin avoleikkauksella pari viikkoa sitten ja mulle määrättiin yhtä aikaa otettavaksi Panadol 500mg + Burana 600mg x 3/ vrk ja kertoivat että yhdessä toimivat hyvin ja niin on toiminut!
leikkauksen jälkeen nukuin viikon lähestulkoon putkeen ku jouduin popsimaan lääkkeitä tasaista tahtia... kyl siinä uni maittaa ku tarpeeks vahvoja troppeja nappailee :)
Nauti nyt vaa unista :D
Olis mun arvaus tuo. Mutta pari kertaa olen Tramalia kovaan käsisärkyyn kokeillut yötä vasten ja voi elämä niitä kauhukuvia, mitä olen nähnyt. Lähinnä olen tippunut koko yön milloin mistäkin (unissani siis), heräillyt ja aina maannut paniikissa miehen päällä, etten vaan taas tipu... :D
Aamulla niin kuvottava olo, ettei varmaan ykskään viinapaukku ole saanut mulle moista aikaiseksi. Hyi yök.
Lääkärikin kehoitti etten sitä enempää ota, ei sovi kaikille.
Jos et ole saanut kivuiltasi nukuttua, niin ei kai ihme, että nukuttaa kun vihdoin pystyy.
Tosin yhdellä tutullani oli muistaakseni tuota samaa kipulääkettä, jota hän otti yöksi. Sanoi, että seuraavanakin päivänä oli vielä tokkurassa.
Itse sitä useammankin päivässä popsinut ja töissä samaan aikaan käynyt myös.
ja ihmiset nyt vaan reagoivat kaikki omalla tavallaan lääkkeisiin.
joillekin sopii ja joillekin ei.
meillä sai 2,5 v. tyttö noita tramal tippoja kita- ja nielurisaleikkaus + tuubituksen jälkeen, ja varovasti annoin hieman niitä hänelle että sai nukuttua suurinta kipuaan pois ekoina päivinä. karmeaa huutoa olis ollutkin varmaan ilman tuota lääkettä...
tramalin käytön ajan, onneksi ei ollut huonovointisuutta tai pahoinvointua. en olisi jaksanut...
Onks toi kolmonen vähä tyhmä vai muuten vaan juntti?
Joo, taisin tosiaan univajetta paikkailla samalla. Lääkäri sanoi minulle, että Tramal on vatsalle turvallisempaa kuin pitkäaikainen Buranan syöminen. näin taitaa tosiaan olla.
sarjakuva hahmoja seinillä kun otin tramalia. Lähti lääkkeet vaihtoon aika pian. Kai elimistö siihenkin tottuu, mutta mä en halunnu kokeilla...
synnytyssairaalassa migreeniin kun olin siellä ollut jo jonkin aikaa käynnistystä yrittämässä. kaksi tuntia lääkkeen piston jälkeen alkoivat supistukset ja siitä kaksi tuntia niin vauva jo syntyi.
Jouduin syömään niitä pitkän jakson, mikään muu kipulääke ei auttanut. Riippuu tietysti minkä vahvusia tramaleita sulla on? 50mg? 100mg? 150mg? Pienennä annosta jos siltä tuntuu, kyllä kaikkeen tottuu:D
Minulle yksi tramal ok, muuten saan hillittömän päänsäryn ja hönteintä on että menetän orgasmin saanti kyvyn.
Mulla yksi tosi lääkeherkkä kaveri joka meni yhdestä tramalista aivan sekaisin ja alkoi konttailla pitkin lattioita.
Ajatelkaas että näitä ne jotku 30 kiloset mummelit vetelee tosta vaan kourakaupalla ja ei tee mitään.... huh
Itse popsin viime kuussa 100mg Tramalia Voltarenin ja 1gramman(!) panadolin kanssa, neljä kertaa päivässä. Voin kertoa että oli aika outo olo koko kuukauden mutta eipähän ainakaan tuntunu kipua. Tramal taitaa olla näitä lääkkeitä jotka joko sopii tai sitten ei. Tosin jos univelkkaa kertyy kivun takia niin kyllä sitä varmaan nukkuu aika hyvin kun se uni lopulta tulee.
ja sen jälkeen toinen rupeama pää vessanpöntössä.
ei enään mulle tota lääkettä.
Itse sain Tramalia nielurisalaukkausen jälkeen kun ensin määrätyt ei auttaneet kipuu. Sillä kipu poistui lähes kokonaan ja pystyin käymään kaupassa ym. Ei nukuttanut.
Itse sitä useammankin päivässä popsinut ja töissä samaan aikaan käynyt myös.