Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kipulääke Tramal - voi kauheaa!Kokemuksia?

Vierailija
16.10.2008 |

Hei,

Minulla on hankalan polvivamman jälkitila eli nivelrikko+irronnut ruuvi sääriluussa yms, joka aiheuttaa kauheaa särkyä. Kolme viikkoa söin Buranaa ja ei se kunnolla auttanut, nukkuminen oli tosi huonoa. Sain sitten Tramal-nimistä lääkettä, otin sitä yhden maanantai-iltana - nukahdin sohvalle vajaan tunnin kuluttua sen ottamisesta.

Heräsin klo 05 tiistaiaamuna, olin tyytyväinen, kun vihdoinkin sain unen päästä kiinni. olo oli kuitenkin aika "höntti", joten menin takaisin sänkyyn. nukahdin n 7 aikoihin ja heräsin vasta klo 14 aamupäivällä!!

huhhuh, mikä lääke! Onko muilla samanlaisia kokemuksia?

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
11.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jouduin "matkalle" ja menin sairaalaan jossa olin yön yli. Hirveitä näkyjä ja kauhukuvia ja tapahtumia joiden mukana matkustin. Kauhea kokemus.

Voisin kuvitella että vaikutti kuten huumeet joita en ole koskaan toki kokeillut.

Sain noita vaikeisiin selkäsärkyihin. Myöhemmin olen saanut eri lääkettä koska tuo ei sopinut. O-alkuinen lääke joka ei just tule mieleen.

Jos joku pystyy käymään noiden kanssa töissä niin ok mutta jokainen reakoi tavallaan eri lääkkeisiin mikä sopii toiselle ei käy jollekin muulle. Pyydä lääkäriäsi vaihtamaan lääke johonkin muuhun.

Vierailija
22/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nukuttua kyllä saa mutta oksettava olo aamulla

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramal on morfiinijohdannaisia. Ei kannata liikaa tottua. Itse kokeilin selkäkipuun. Ei auttanut.

Vierailija
24/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se väsyttää, on kolmiolääke. Ota pienempi annos, vaikka puolikas.

Vierailija
25/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen tottuu ajan kanssa. Ota alkuun pienempi annos.

Vierailija
26/41 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tramal on juuri sitä ainetta joka on aiheuttanut opioidikatastrofin USA:ssa. 

Vierailija
27/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, samoin Oxycontin tabletit. Monia miljoonia jäänyt koukkuun.

Vierailija
28/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei vaikuta oikein mitenkään.  Koska en saa syödä tulehduskipulääkkeitä, tuota aina tarjotaan jos on kovemmat kivut, mutta en ota kun en saa mitään apua siitä. Suu vain kuivuu ihan tuoheksi.

Vierailija
29/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin Tramalia tapaturman jälkeisiin kipuihin. Yritin kolmesti käyttää sitä. Kahdesti se aiheutti rajua oksentelua, ja pahoinvointi kesti tuntikausia. Kolmannella kerralla lääke vei jalat alta. Vein melkein täyden pakkauksen Tramalia apteekin lääkejätteeseen.

Vierailija
30/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tramal on morfiinijohdannaisia. Ei kannata liikaa tottua. Itse kokeilin selkäkipuun. Ei auttanut.

Ei ole. Vaikuttaa kuitenkin samoin.

Vierailija
31/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Se on oksikodoni, ei tramadoli joka sen aiheutti.

Vierailija
32/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä, samoin Oxycontin tabletit. Monia miljoonia jäänyt koukkuun.

Juuri tämä lääke aiheutti opioidikriisin, ei Tramal.

Vierailija
33/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Se on oksikodoni, ei tramadoli joka sen aiheutti.

Tramal on opioidi.

Vierailija
34/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on IHANA lääke kun kipu on kova. Mulla ei mennyt siitä kyllä mitenkään pää sekaisin. Sain sitä, kun olin ollut onnettomuudessa ja isoissa leikkauksissa mm. luustoon levyjä ja ruuveja. Kotona yritin ensin pärjätä buranalla ja panadolilla, ei onnistunut, aivan helvettiä. Tramal vei kivut täysin siedettävän pieniksi, ja ehkä kivun lievittymisen myötä rauhoitti ja rentoutti.

Vierailija
35/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jouduin syömään monta kuukautta epäonnistuneen leikkauksen jälkeisiin kipuihin. Siihen tottuu nopeasti, minäkin kävin töissä vaikka söin sitä. Riippuvuus kehittyy nopeasti ja kavalasti. Ne päivät kun en ottanut lääkettä (tarkoituksella juuri riippuvuuden kehittymisen vuoksi) olin kylmänhikinen ja välillä tärisin niin että sänky tutisi. 

Vierailija
36/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaikka ne tramalit ahterinsa rööriin tukkisi ja pieraisisi. Edes järki ei puudu.

Vierailija
37/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle määrättiin kerran Tramalia ja apteekissa kovasti varoittelivat sivuvaikutuksista. Ei tullut mitään sivuvaikutuksia mutta ei muutakaan vaikutusta. Ihmettelin kovasti, että mikä tässä nyt niin kamalan vahvaa oli? Olen kyllä kuullut hurjiakin tapauksia joten ilmeisesti on aika yksilöllistä, miten tämä vaikuttaa vai vaikuttaako mitenkään.

Vierailija
38/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi nappia söin ja olin kuolaava vihannes, ei koskaan enää.

Vierailija
39/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain Tramalia pahaan iskiakseen, otin yhden tabletin ja jouduin konttaamaan vessaan oksentamaan. Ei sovi mulle lainkaan. Kieltäydyin seuraavan kerran kun lääkäri ehdotti.

Vierailija
40/41 |
22.08.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Määrättiin leikkauksen jälkeen, hain varalta apteekista. En tarvinnut  .  pari vuotta avaamaton paketti vanheni kaapissa, vein sen sitten apteekkiin tuhottavaksi. Ehkä katukaupassa olisi ollut jotain arvoa? No, en harrasta moista.