Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Joku viisikymppinen mies tuli paasaamaan siitä että minulla on kesällä kitkarenkaat

Vierailija
23.07.2024 |

Ajan kesästä syksyyn autoa ehkä kerran pariin viikkoon noin 10km joten ei mitään järkeä vaihtaa kesärenkaita erikseen alle keväällä.

Silti joku mies tuli avautumaan asiasta ja hoki että se tekee autolle ja tieverkostolle huonoa, ja olenko ihan tollo jne.

Kuka edes kiinnittää tuollaiseen huomiota? Ja aukoiko päätä vain koska olen nainen?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihmetellään kun porukka mielummin vaihtaa kadun toiselle puolelle tai kääntyy eri suuntaan jos satunnainen mies on tulossa vastaan... ja miksi tässä maassa on niin yksinäistä.

helpompi vaan olla kotona niin ei kukaan ahdistele, tai jos tulee ihan kotiovelle asti tuntemattomasta syystä niin poliisit saa tilattua poistamaan häirikön

Vierailija
2/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä saa olla kitkarenkaat. Eikä ne tee autolle tai tielle sen huonompaa heinäkuussa kuin joulukuussakaan. Eivätkä eroa tavan kesärenkaista sen suhteen lainkaan. Mies oli idi oot ti. Case closed, eteenpäin seuraavaan kommelluksee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tolloja nyt vaan on. On niitä naisissakin. Jos ap on tarpeeksi välkky ajamaan nuo vähäiset kilsansa sopivilla kitkoilla, niin luulisi riittävän kykyä myös pistää jauhot suuhun hölmöilevälle juntti-äijälle...

Vierailija
4/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kesällä saa olla kitkarenkaat. Eikä ne tee autolle tai tielle sen huonompaa heinäkuussa kuin joulukuussakaan. Eivätkä eroa tavan kesärenkaista sen suhteen lainkaan. Mies oli idi oot ti. Case closed, eteenpäin seuraavaan kommelluksee.

Tämä. Paitsi että on henkisesti sairas jos edes katselee ventovieraiden ihmisten renkaita, niin tuosta ei ole yhtään mitään muuta haittaa kuin se että renkaat kuluvat, ehkä vähän enemmän kuin talvella mutta säästää siinä ne vaihtokulut kuitenkin, jota ei kannata maksaa jos ajaa autolla tosi vähän.

Vierailija
5/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuori tai edes nuorehko nainen ja auto, niin johan on keski-ikäiset miehet pätemässä. Lisäsi kerran Motonetin pihalla moottoriöljyä, niin yksi tuli väittämään että öljy on väärää ja pitäisi olla sitä tai tätä öljyä. Kerran olin tankkaamassa, kun toinen vanhempi äijä sanoin, että huomasinhan että olen tankkaamassa dieseliä enkä bensaa. Kiitin tiedosta ja sanoin että tietysti tankkaan dieselautoon dieseliä. "Ei naiset aja dieselillä." Suurinta osaa nyt ei tietenkään kiinnosta, mutta nuo vähätkin on liikaa.

Vierailija
6/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuota käydä muillekin. Olen itse 40v mies ja joku jalankulkija-eläkekalevi tuli kaupan edessä vittuilemaan ja nälvimään kun toinen takavaloni oli palanut, ja kyseli että miksi olen liikenteessä jos ei ole varaa pitää autoa kunnossa ym.

Koronan jälkimaininkeja varmaan. Seonneet lopullisesti päästään eristyksessä. Siihen päälle viina.

Vierailija
7/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kitkarengas ei toimi optimaalisesti kesäkuumalla. Kumiseos erilaista.

Vierailija
8/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsittääkseni kitkoilla vesiliirron riski on suurempi kuin kunnollisilla kesärenkailla, mutta noin vähillä ajoilla en kyllä itsekään vaihtaisi. Jos olosuhteet vaativat, niin sitten tiputetaan nopetta.

Vierailija
9/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mene miksikään jos ei aja. Tai ainakaan jos ei  aja helteellä. Minulla ei ole niin paljon rahaa, että ajaisin kitkoilla kesällä.

https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ala-kayta-kitkoja-kesalla-lamellile…

Vierailija
10/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajan kitkoilla kesät talvet, ei ne tee tielle mitään huonoa. Autoilevana naisena olen kyllä joutunut parkkipaikoilla päivystävien manspleinaajien kohteeksi. Yks pappa tuli sanomaan, että mun autossa on varmaan paljon tyyppivikoja x, y ja z koska mulla on tietyn merkkinen auto.Sanoin vaan lyhyesti että ei oo mitään noista ja kävelin äijän ohi.

Vierailija
11/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tee hallaa autolle, eikä tieverkolle. Kuluttavat enemmään energiaa saman nopeuden saavuttamiseen kuin kesärenkaat ja saattavat olla vesikelillä huonot. Tieverkon pahin vihollinen roudan jälkeen ovat tällä hetkellä painavat sähköautot, varsinkin nastarenkailla varustettuina höyläävät tien pintaa hemmetin tehokkaasti.

Vierailija
12/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kans kitkat. Ajan autolla ainoastaan mökille kesäisin. Auto on vanha ja muita renkaita ei enää ole. Käytän nämä renkaat loppuun ennen kuin uusia ostan. Sitten ostan kesärenkaat. Lokakuussa auto jää seisomaan, joten en edes liukkaalla aja noilla kitkoilla, kuten en myöskään aja niillä sateessa. Kitkat kuluvat kuumassa ajotiessä nopeammin ja sama huonolla tiellä, koska ovat pehmeämpää materiaalia. Kyllä jotkut kattoo että siellä se naikkonen ajelee kitkoilla, mutten väli. Kukaan ei toistaiseksi ole sanonut asiasta mitään.

Vierailija
13/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Paitsi että on henkisesti sairas jos edes katselee ventovieraiden ihmisten renkaita, niin tuosta ei ole yhtään mitään muuta haittaa kuin se että renkaat kuluvat, ehkä vähän enemmän kuin talvella mutta säästää siinä ne vaihtokulut kuitenkin, jota ei kannata maksaa jos ajaa autolla tosi vähän.

Ostin auton talvella yksillä renkailla, paskat kitkat mielestäni. Ajoin kesän niillä. Lumi tuli tavallista aiemmin ja jouduin ajamaan samoilla kitkoilla. Ne olivat paremmat kuin edellisenä talvena. Sitähän minä en tajua, mitä niille tapahtui kesäaikana. Ajoi koko talven sitten niillä.

Vierailija
14/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nuori tai edes nuorehko nainen ja auto, niin johan on keski-ikäiset miehet pätemässä. Lisäsi kerran Motonetin pihalla moottoriöljyä, niin yksi tuli väittämään että öljy on väärää ja pitäisi olla sitä tai tätä öljyä. Kerran olin tankkaamassa, kun toinen vanhempi äijä sanoin, että huomasinhan että olen tankkaamassa dieseliä enkä bensaa. Kiitin tiedosta ja sanoin että tietysti tankkaan dieselautoon dieseliä. "Ei naiset aja dieselillä." Suurinta osaa nyt ei tietenkään kiinnosta, mutta nuo vähätkin on liikaa.

Minulle kävi sama Teboililla 2010-luvun alussa. Myymälästä oli vartin ajan opastettu mikä öljylaatu olisi paras ja ostin sen sitten. Pihalla joku kuusikymppinen huru-ukko alkoi selittämään miten tuhoan moottorini jos en laita 5w40-laatua autoon. Tuli ihan siihen vierelle ja sanoi että en varmana laita sitä "litkua" sisään. Tilanne ratkesi vasta kun työntekijä kehotti tätä poistumaan.

En kokenut itseäni uhatuksi, tuli vaan surullinen olo tuon miehen puolesta kun varmaan aika yksinäinen.

Vierailija
15/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei noilla ajomäärillä olekaan mitään väliä, onko kitka-, vai kesärenkaat. Mutta kyllä kitkarenkaat helteellä kovassa ajossa sulaa alle niin kuin "suksisauvat" vanhassa vitsissä. Jarrutusmatkat pitenee ja ääritilannekäytös on arvaamatonta kuumassa.

Vierailija
16/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kitkarengasta ei ole suunniteltu lämpimiin olosuhteisiin, ja sen pito- ja kulumisominaisuudet ovat kesällä heikommat, ja erityisesti kuluneilla kitkarenkailla kesällä ajettaessa tulee ottaa huomioon poikkeuksellisen huono pito sadekeleillä. Kitkarenkaan etuna voidaan tosin pitää, että ne voidaan vaihtaa autoon syksyllä jo hyvissä ajoin säiden viiletessä, ja niillä voidaan ajaa miellyttävästi myös keväällä pitempään lumien jo sulettua kuin nastarenkailla.

Vierailija
17/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
18/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vain itsekin keski-ikäisenä miehenä ihmettelen, että missä ihmeen maailmassa nämä kuvaamasi kaltaiset urpot ovat oikein kasvaneet. Kyllä jo minun lapsuudessani 1980-luvulla oli aivan itsestäänselvää, että naiset ajavat autoilla siinä missä miehetkin.

Vierailija
19/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nääh älä välitä. Kenenkään ei tarvitse kuunnella ketään eikä sanoa mitään kenellekään. Kannattaa vain jatkaa matkaa ja olla kuin ei olisi kuullut mitään. Pääsee kaikkein helpoimmalla. 

Vierailija
20/25 |
23.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No onneksi ei ole minun kohdalleni koskaan osunut tuollaisia molopäitä, ihan hirvittää että on noin tyhmiä miehiä olemassa.