Apua, tuttavat vei meidän vauvan nimen! En usko, että on sattumaa.
Aivan sama nimi, mikä meidän piti laittaa. Ollaan tään äidin kanssa yhdessä joskus kelailleet nimiasioita ja tasan tarkkaa tiesi, että noi nimet on mun suosikit.
Kommentit (32)
voit myös soittaa suoraan poliisin nimivarkausosastolle.
Mitkä nimet on kyseessä? Jos jotkut yleiset, niin niistä nyt tykkää puoli Suomea muutenkin.
mopopojat pärrää ympäriinsä, maahanmuuttaja lapset huutaa pihalla, juopot örmyää tiellä ja autot pitää meteliä. Haluaisin muuttaa maalle mutta miehellä on työ täällä, ei voi eikä ole varaa ostaa omakotitaloa. Haluan pois täältä!!!
eli voit huoletta laittaa välit poikki ja antaa lapsellesi saman nimen, tuskin tulevat koskaan törmäämään toisiinsa.
Vierailija:
Aivan sama nimi, mikä meidän piti laittaa. Ollaan tään äidin kanssa yhdessä joskus kelailleet nimiasioita ja tasan tarkkaa tiesi, että noi nimet on mun suosikit.
Kymmenen vuoden päästä kun ette ole enää missään tekemisissä sua harmittaa että annoin tommosen estää sen täydellisen nimen antamista.
mä kyllä ymmärrän sua. Mua ihmetyttää, ettet saa täältä enemmän sympatiaa. Mulle nimiasiat on tosi tärkeitä, ei nyt ihan ystävyyssuhteita katkaisevia, mut tärkeitä kuitenkin. Harmi vain, että lörpöttelen nimi-ihastuksiani kavereille paljon, joten he eivät ehkä ymmärrä, että minkä niistä olen " varannut" .
Mulle on muuten yhdet ihmiset sanoneet, että ovat aina halunneet antaa minun nimeni tulevalle lapselleen, eivätkä ole selvästikään halunneet ystävystyä kanssani, jotta nimi ei " menisi piloille" .
Jos nimet on harvinaisia, niin on aika ilkeää " varastaa" nimi jonka toinen on antamassa vauvalleen. Mutta jos ne on jotain yleisiä, kuten Sofia, Siiri, Emma, Aada, Neea, niin niitähän on joka nurkalla, ne on nyt suosittuja, joten ei ole ihme jos ap:n ystäväkin niistä tykkää.
Onko teillä ap edes vauvaa, vai oliko tuo nimi sellainen joka oli suunnitteilla teidän vauvalle jos sellaisen joskus saatte?
Itse sanoin joskus, että jos saan pojan, hänestä tulee Niko Matias. Silloisen poikaystäväni sisko antoi tuon nimen pojalleen jonkin ajan kuluttua. En suuttunut, sillä eihän nuo nimet minun keksimiäni ole vaan niitä on monella. Sitäpaitsi, kun sain oman pojan sitten vuosien päästä, en todellakaan olisi antanut hänen nimekseen Niko Matias, oli nimimaku muuttunut niin paljon vuosien varrella.
Vierailija:
Jos nimet on harvinaisia, niin on aika ilkeää " varastaa" nimi jonka toinen on antamassa vauvalleen. Mutta jos ne on jotain yleisiä, kuten Sofia, Siiri, Emma, Aada, Neea, niin niitähän on joka nurkalla, ne on nyt suosittuja, joten ei ole ihme jos ap:n ystäväkin niistä tykkää.Onko teillä ap edes vauvaa, vai oliko tuo nimi sellainen joka oli suunnitteilla teidän vauvalle jos sellaisen joskus saatte?
Itse sanoin joskus, että jos saan pojan, hänestä tulee Niko Matias. Silloisen poikaystäväni sisko antoi tuon nimen pojalleen jonkin ajan kuluttua. En suuttunut, sillä eihän nuo nimet minun keksimiäni ole vaan niitä on monella. Sitäpaitsi, kun sain oman pojan sitten vuosien päästä, en todellakaan olisi antanut hänen nimekseen Niko Matias, oli nimimaku muuttunut niin paljon vuosien varrella.
Montakohan Tiia Mariaa löytyy Yön biisin ja liköörimerkin innoittamana? ;)
nimiä lisää ja löytyi vieläkin parempi. Luulisi nimivarkaita nolottavan? Ei ilmeisesti.
Jos minulla olisi vauvan nimi jo valittuna, en ikipäivänä kertoisi siitä muille, varsinkaan tutuille. Onhan se selvä, miten voi käydä...
Suomessa on paljon samannimisiä lapsia. Ei tarvi kun Hesarin Kastetut-ilmoituksia lukea. Ja toiseksi, nimen käyttäjä ei ole sukua. Ette ole niin paljon tekemisissä.
onko teillä edes vauvaa? odotatko edes?
Jos mulle kävisi niin, että joku " varastaisi" meidän vauvalle suunnitellun nimen, niin ihan pokkana laittaisin sen nimen kuitenkin meidän lapselle ja toteaisin, että se oli päätetty jo aikoja sitten. Eikä mua haittaa yhtään, jos joku tuttu laittaa lapselleen saman nimen kuin meidän lapsella on, kivahan se vaan on jos tykkää! No, ehkä mun näkökantaan vaikuttaa myös se, että paras ystäväni on samanniminen kuin minä itse, eikä se meitä ole koskaan haitannut vaikka ollaan jo 20 vuotta tunnettu...
jos on suunnitellut antavansa lapselle nimeksi Hermioona Kia Kasperiina kuin jos nimipläni on tosiaan tuo Emma Sofia.
mutta me ei oltu siitä nimestä puhuttu. Odotin silloin toista lastamme enkä tiennyt kumpaa sukupuolta vauva on. Mutta kyllä ristiäisissä pääsi ruma sana miehelle, että ne vei meidän nimen. No me keksittiin sitten uusi tytön varalle ja käyttöönkin tuli. Ei harmita enää..
Sitten taas tuurilla voi samalle luokalle tulla vaikka 4 saman nimistä.
Mulla esim oli luokkakavereina kaksi tyttöä, joilla suht harvinanainen sama etunimi, ja lisäksi sukunimissä vain yhden kirjaimen heitto. Samoin meidän rapussa asuu kaksi samannimistä tyttöä, joilla melko harvinaiset nimet. Eli mitäpä sitä yrittämään maailmaa järjestää, kun se kuitenkin toimii kuten itse tykkää.
Tosin olimme päätyneet tuohon nimeen jo ennen kuin olin tietoinen tuosta. Serkun äiti oli näreissään ja on pari kertaa jaksanut muistuttaa asiasta (varsinkin sen jälkeen kun serkku puolisoineen sai tytön 2 vuotta meidän jälkeen). Minä sanoin vaan että eipä se minua olisi haitannut vaikka pikkuserkukset olisivatkin kaimoja, mutta heitä se kai sitten haittasi.. Ei me nyt aivan jatkuvasti edes olla tekemisissä ja lapsilla on eri sukunimikin, mutta minkäs teet..
En voi käsittää näitä " Nuo varasti meidän vauvan nimen! Nyt meidän kullan nupulle ei ole MITÄÄN nimeä olemassa!" Laittakaa tasan se nimi, mitä olette ajatelleetkin. Eihän se nyt haittaa, jos on saman nimisiä tuttavapiirissä. Ette varmaan kuitenkaan ihan joka ikinen päivä vietä joka hetkeä toistenne seurassa.
ymmärrän sinua oikein hyvin. Minulle ei ole niinkään väliä, jos toisella lapsella on sama nimi, mutta heluan ettei muille jäisi sitä käsitystä että olisimme itse plagioineet nimen muilta. Siksi minusta olisi fiksua keskustella näistä asioista jos huomaa että samat nimet on ajatuksissa.