Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua, tuttavat vei meidän vauvan nimen! En usko, että on sattumaa.

Vierailija
26.06.2007 |

Aivan sama nimi, mikä meidän piti laittaa. Ollaan tään äidin kanssa yhdessä joskus kelailleet nimiasioita ja tasan tarkkaa tiesi, että noi nimet on mun suosikit.

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos minulla olisi vauvan nimi jo valittuna, en ikipäivänä kertoisi siitä muille, varsinkaan tutuille. Onhan se selvä, miten voi käydä...

Meillä on kolmosen nimi ollut tiedossa jo pitkään (suht harvinainen), ja olen ihan avoimesti kertonut kaikille kiinnostuneille mikä nimi on. Sittenpähän muut osaavat joko vältellä sitä, tai jos välttämättä joku haluaa sen antaa, muut tietävät etten ole sitä heiltä apinoinut ;o)

Sisarusten lapset ovat hiukan liian läheisiä etten samaa nimeä antaisi, mutta se ei haittaa jos kaverin lapsella on sama nimi.

Vierailija
22/32 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin jos on itse jo vuosia ajatellut antavansa juuri tietyn nimen ja joku ehtiikin ensin.. Itse ainakin olen miettinyt tulevalle lapselle melko harvinaista nimeä, joten varmasti harmittaisi jos joku tuttava antaisi sen ensin. Ja en minä ainakaan voisi antaa sitä nimeä enää omalle lapselleni! Olisi pakko keksiä joku uusi tilalle.

Tästä syystä minäkään en ole kertonut nimi-ajatuksistani kenellekään. Tiedän ainakin yhden ystäväni matkivan varmasti :) Hän siis matkii muutenkin joka asiassa, vaatteissa, sisustuksessa jne. Hänelle ei siis varsinaisesti ole muovautunut sitä omaa makua tai silmää asioille, joten siksi hän ottaa mallia minusta/muista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin eipäs voinut ku miehelle tuli hirveitä mielleyhtymiä

Vierailija
24/32 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka toinen lapsi ei ole vielä pariin vuoteen ajankohtainen. Sit jos mä joskus tytöntyllerön saan, niin kyllä sen nimen tytölleni annan vaikka kaikki tuttavamme sattuisivat saamaan tytön samoihin aikoihin ja antaisivat saman nimen.

Joillain on vaan niin vahvasti tietty nimi johon on tykästynyt. Ei haittaa yhtään jos joku toinenkin sitä käyttää, ei se nimi siitä kulu.

Vierailija
25/32 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on mielestäni isompi ongelma. Mulla on tyttö, samoin veljelläni. Kumpikaan ei vielä edes suunnittele toista lasta, mutta sattuipa tässä päivää muutamana tulemaan puheeksi ja sekä minä, että veljen vaimo ollaan molemmat kaavailtu ihan tasan samaa nimeä seuraavalle, jos on tyttö!!! Nyt sitten on leikkimielinen kilpajuoksu käynnissä kumpi ehtii ensin. Tlosin jos käy kuten näiden ekojen tyttöjen kohdalla, eli syntyvät viikon sisään molemmat, niin jäänee koko nimi käyttämättä :( kun molemmat sen tahtoo, mutta on niin kohteliaita, että ei ilkeä kuitenkaan ottaa käyttöön. Serkuksille ei pienessä perheessä viitsi kuitenkaan samaa nimeä antaa.

Vierailija
26/32 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa muuten antavat nimeksi juuri sitä Peikko-Paavo Justinia joka teillä oli mielessä, jos eivät tiedä.

Vierailija
27/32 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsuuden paras ystäväni, joka sai tytön ennen minua, antoi tytölle harvinaisen nimen, josta olin jo noin 10 vuotta aina puhunut että se annan tyttärelleni vielä joskus. Siis aina kun puhuttiin aikuistumisesta, tulevasiuudesta jne..

alhaista.

enkä todellakaan antanut sittemmin tyttärelleni sitä samaa nimeä.

Vierailija
28/32 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kerran yhdessä kaverin kanssa kelaillaan kivoja lastennimiä, niin voihan siinä jäädä joku " päähän soimaan" , niin kuin joku tuolla sanoi. Se hävytön varas luultavasti kuvittelee keksineensä nimen itse. Tiedättehän tän ilmiön, kun monta ihmistä on ottamassa kunniaa samasta ideasta, koska kaikki on ideariihessä saaneet sen yhtaikaa päähänsä.

Vierailija
29/32 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettei kellekään jää epäselväksi, minkä nimisiä ovat...

Vierailija
30/32 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna tekisin just noin =)

Vierailija
31/32 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teille jäi enää noin triljoona nimivaihtoehtoa.

Vierailija
32/32 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme ole enään väleissä, otti sen verran kovasti pattiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan yhdeksän