1,5-vuotiaalla silmä muurautunut umpeen ja nimetön sormi turvonnut samalla tavalla, hyttysen/mäkäräisen pisto?
Onko kellään kokemusta mitä tämä voisi olla. Aamulla lapsi heräsi ja jo silloin silmä oli turvonnut ja päivän mittaan väri muuttui punertavaksi. Itse silmä on kirkas ja hyvännäköinen. Epäilen itse jotain mäkärän pistoa, mutta vähän huolettaa onko se jotain muuta.
Katson vielä päiväunien jälkeen mikä on tilanne ja vien sitten varmaan lääkärille.
Kommentit (4)
mutta kun ei rähminyt, vuotanut eikä punoittanut lainkaan niin seurasimme vain. 2vrk se oli ummessa mitä nyt päivän mittaan hieman sai sieltä tirkisteltyä kunnes parani. jokin ötökkä sitä oli kuulema ohimon paikkeille purrut metsässä. antihistamiinia annoimme 1-x/pvässä jottei kutissut.
Luulen, että jokin ötökkä tosiaan on pistänyt, sillä muualtakin hänelle nousee pistokohtaan tosi iso paukama. Tuo antihistamiinivinkki täytyy kokeilla, sillä viime yö meni kyllä ihan lapsen kitistessä ja heräillessä, ilmeisesti kutinaan.
- ap
viime kesänä kun paarma pisti ranteeseen, niin koko kädenselkä ja sormet turposivat aivan kuin olisi ollut nyrkkeilyhanska kädessä, sitten alue alkoi märkiä, jouduttiin syömään antibioottikuuri, että parani. Lapsi on syönyt nyt vuoden verran antihistamiinia, kun alkuvuodesta oli vielä kutiavia näppyjä viime kesän jäljiltä ja hänellä on lisäksi koivuallergia.
Lukuisiat kerrat on silmä muurautunut umpeen jos on silmän lähelle tai otsaan pistänyt hyönteinen. Paikallishoidoksi lastenlääkäri määräsi sibicortia.
Ja kaikki muutkin pistokohdat punaisia ja kovia.