Mikä postinjakoaika on yöllä klo 02.45??
Heräsin hirveään kolaukseen ja lattialle tippuvan postin kohinaan keskellä pimeintä yötä, lampsin ihmettelemään ääntä ja katsoin kelloa ja tosiaan näytti 02.45
Postinjakaja oli rysäyttänyt luukusta paikallislehden+mainoksia, ei muuta.
Hitto vieköön, ei kai tuohon aikaan saa edes jakaa posteja, varsinkaan mitään maksutotmia paikallislehtiä, Hesarihan taitaa tulla aamutuimaan ennen 06 mutta ei nämä..
Tod ärsyttävää, meni liki 1h että sain taas unen päästä kiinni, onneksi lapset ei heränneet.
Kommentit (37)
Jere Jyrälä kirjoitti:
Mikä pakkomielle on tehdä ilmaisjakelua öisin tai hiljaisaikoihin väen yleisesti nukkuessa ja vieläpä portaissa juosten (joka lisää kaatumisriskiä + aiheuttaa kohtuutonta askelääntä) normaalisti kävelemisen sijaan?
Kukaan tai mikään ei estä tekemästä vain päiväsaikaan, jolloin toki myös tehdään mutta olisi parempi jos vain päiväsaikaan.
Ihmettelen myös kuinka nämä yksilöt edes pääsevät sisään sellaisiin aikoihin jolloin portaikko-ovet ovat automaattilukossa. Mistä he ovat voineet saada yleisavaimen tai jotain?
Maailmassa monta on ihmeellistä asiaa...
Mene töihin varhaisjakeluun, niin kysymyksiisi vastataan.
Jere Jyrälä kirjoitti:
Mikä pakkomielle on tehdä ilmaisjakelua öisin tai hiljaisaikoihin väen yleisesti nukkuessa ja vieläpä portaissa juosten (joka lisää kaatumisriskiä + aiheuttaa kohtuutonta askelääntä) normaalisti kävelemisen sijaan?
Kukaan tai mikään ei estä tekemästä vain päiväsaikaan, jolloin toki myös tehdään mutta olisi parempi jos vain päiväsaikaan.
Ihmettelen myös kuinka nämä yksilöt edes pääsevät sisään sellaisiin aikoihin jolloin portaikko-ovet ovat automaattilukossa. Mistä he ovat voineet saada yleisavaimen tai jotain?
Monet jakajista käyvät ihan päivätöissä muualla, joten lehdet on jaettava yöllä. Lehdet jaetaan urakkaperiaateella (piirit on mitoitettu), sama liksa juokset tai kävelet hitaammin niin toki sitä haluaa nopeammin tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Meinana laittaa lapun missä seisoo että "hei sinä yöllinen lehtienjakaja, onko tarkoituksesi tulla ovesta läpi vai miksi rysäytät postisi luukusta niin että kuollutkin herää siihen" tms.
ap
Älä tilaa lehtiä niin ei rytise
2012 tehty aloitus. Mikä ihme sen on tähän heinäkuun 2024 päivään esille nostanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
lehden jakaja puukengillä. Ja siis meille ei edes jaeta lehteä mutta asutaan settemännessä kerroksessa. Kolisteli koko matkan alas asti, olin pikkasen hiilenä ja lähetin lehteen sähköpostin että toivottavasti oli viimeinen kerta!
Tää puukenkä jakaja on niin urbaanialegendaa jo vuodesta miekka ja papu.
En usko, että kukaan jakaa lehtiä puukengät jalassa. Ei usko kukaan, joka sitä hommaa on tehnyt.
Tampereella eilen tuli posti aamulla. Olin ihan "järkyttynyt" luukun kolinasta, vaikka olin jo aiemmin hereillä. Yleensä ei-kesäaikana se tulee myöhemmin. Onko jotain taas muuttunut vai jakaja vaan sattui siihen aikaan?
Tuo oli ennen ihan normaali aika aamupostin jakamiselle, koska tarkoitus on ollut, että myös aamuvuoroon menijät ehtivät lukea päivän lehden ennen töiden alkamista kotonaan. Nykyäänhän aamun lehdet tulee miten sattuu ja monelta kyllä jää ne lukematta. Iltapäivällähän ne on jo vanhoja uutisia.
Kyllä ennen vanhaan (kerrostalossa asuessa vuosituhannen vaihteessa) tuli Hesari luukusta juurikin kolmen aikaan yöllä. Pienen hetken jaoin itsekin lehtiä v. 2003, työaika oli juurikin klo 02-06. Ihmettelen todella, ettei teillä ole postilaatikoita ala-aulassa tms. paikassa, vaan että jaetaan luukkusta, vielä tänä päivänä....
Jos annetaan jakajille rauha. Heillä on törkeän pieni palkka, raskas ja vaarallinenkin työ kun ei tiedä mikä psyko asunnoissa on ja niitä on vielä monta reitin varrella. Kesällä vieläpä voi olla tuskallisen kuuma yölläkin ja talvella on kamalat pakkaset.
Kiitos vaan kaikille jakajille ja voimia. Olen itse joskus kyseistä hommaa tehnyt ja se ei unohdu miten raskasta se oli. Jokainen päätään aukova ja valittava voi mennä itse jakamaan ja koittaa sitä hommaa. Varmasti loppuu naukumiset.
Meillä joku jakaja jakaa ilmaislehden yöllä, ei haittaa mua, tykkään että saan sen.
Mulle jaettiin viime yönä eli tiistain ja keskiviikon välisenä yönä klo 2.30 sähköyhtiön kirje hintamuutoksesta ja kutsukirje rippijuhlaan. Säikähdin postiluukun rämähdystä kesken unien. Lisäksi postinkantaja mylvi jotain omaa kieltään puhelimeensa kulkiessaan kerrostalon portaita alas niin että kaikki muutkin asukkaat varmasti heräsivät.
Vierailija kirjoitti:
Mulle jaettiin viime yönä eli tiistain ja keskiviikon välisenä yönä klo 2.30 sähköyhtiön kirje hintamuutoksesta ja kutsukirje rippijuhlaan. Säikähdin postiluukun rämähdystä kesken unien. Lisäksi postinkantaja mylvi jotain omaa kieltään puhelimeensa kulkiessaan kerrostalon portaita alas niin että kaikki muutkin asukkaat varmasti heräsivät.
Höpöti.
Vierailija kirjoitti:
Tampereella eilen tuli posti aamulla. Olin ihan "järkyttynyt" luukun kolinasta, vaikka olin jo aiemmin hereillä. Yleensä ei-kesäaikana se tulee myöhemmin. Onko jotain taas muuttunut vai jakaja vaan sattui siihen aikaan?
Tampereella osa posteista tulee aamujakelun yhteydessä. Meillä näköjään uusi jakaja, tuo lehden oven eteen, eikä postilaatikkoon. Asumme okt talossa..enpä valita, mukava se on napata oven edestä. Postilaatikko on aivan näkyvillä, joten tämä ei voi olla syy.
Nurmijärvellä tulee mm. sähkölaskuja klo 00.00 - 05.00 välillä.
Aika juntti saa olla jos ei tilaa sanomalehteä ja nimenomaan hesaria
Saimme näinä päivinä päiväpostin mukana Postin tiedotteen, että postia ruvetaan syyskuusta alkaen jakamaan aamuvarhaisella sanomalehtien mukana, mutta myös niille, joille ei tule sanomalehteä.