Mikä postinjakoaika on yöllä klo 02.45??
Heräsin hirveään kolaukseen ja lattialle tippuvan postin kohinaan keskellä pimeintä yötä, lampsin ihmettelemään ääntä ja katsoin kelloa ja tosiaan näytti 02.45
Postinjakaja oli rysäyttänyt luukusta paikallislehden+mainoksia, ei muuta.
Hitto vieköön, ei kai tuohon aikaan saa edes jakaa posteja, varsinkaan mitään maksutotmia paikallislehtiä, Hesarihan taitaa tulla aamutuimaan ennen 06 mutta ei nämä..
Tod ärsyttävää, meni liki 1h että sain taas unen päästä kiinni, onneksi lapset ei heränneet.
Kommentit (37)
se, että jakaja juoksee rapuissa ja hänen kenkänsä vinkuvat inhottavasti. Vanhassa kerrostalossa kaikki äänet kuuluu läpi ja yöaikaan tämä vielä korostuu kun on muuten hiljaista. Ymmärrän täysin ap:ta koska kärsin samasta ongelmasta.
Huiteillahan se käy ne mainokset jakamassa. Ja joo, juoksee portaat ylhäältä alas, äänet kuuluvat jopa seuraavasta rapusta..
Meinana laittaa lapun missä seisoo että "hei sinä yöllinen lehtienjakaja, onko tarkoituksesi tulla ovesta läpi vai miksi rysäytät postisi luukusta niin että kuollutkin herää siihen" tms.
ap
Ettei sun postiluukussa ole sellainen jousisarana, jonka varaan postit on jääneet illan jaon yhteydessä? Posti on voinut sitten pikkuhiljaa valua alaspäin, ja jossain vaiheessa sarana on lauennut päästäen postit lattialle.
Meillä on joskus käynyt näin päivällä, kun olen ollut itse kotona. Olen luullut, ettei meille ole tullut postia, ja pitkän ajan päästä luukku on rymähtänyt itsekseen postien kera.
ei enää luukkuja oviin. Jokainen sitten voi sieltä alhaalta hakea lehtensä ja kirjeensä.
tuo ei ollut postinjakaja eikä edes lehdenjakaja vaan mainostenjakaja. Posti on pääosin osoitteellista, tuo ei ollut.
ja oli kietonut mainoksen niin tiiviiksi palloksi, etta nyt luukku rymahti irti, mutta ei. Kun menin katsomaan, nain, etta oli laittanut sinne nyyttiin mainoslahjan, jonka talletin huolellisesti. Oli sellainen mieluisa esine.
Vinkuvista kengista en nyt osaa tarkemmin sanoa, mutta vanhassa talossa aanet tosiaan kuului selvasti. Kuolleetkin herasivat eloon. Kiitos viela kerran jakajalle lahetyksesta!
Kohta on joku sitten täällä valittamassa kuinka on TÖRKEÄÄ, ettei lehteä ole tullut vieläkään vaikka kello on jo puoli kahdeksan! Pientä ristiriitaa sen kanssa, ettei sais jakaa aamuyöllä vaan kaikille puoli kuudelta (...) ja pitäis liikkua rappukäytävässä kävellen ja mahdollisimman vähän ääntä aiheuttaen. Postiluukuillekin jakajat voi paljon tehdä...
Kyllä te ja joka asiasta valitatte.
ja muiden lehtien (myös mainosten) jakoaika on 01.00 - 06.00. Se on paska mäihä jos sattuu olemaan piirin alkupäässä niin ne lehdet sitten tulee keskellä yötä.
varmasti muute ole kyllä ihan näinkään.
hirveällä hopulla ja kiireellä pitää olla juoksemassa heti kun lehti tulee painosta.
Arvaappas vaan, onko siellä jakopiirin loppupäässä jo vihaisia ihmisiä odottamassa, että piru kun se on jakaja taas 5min myöhässä, en kerkeä lukea sitä lehteä ennen aamuvuoroon lähtemistä. Harvoin tulee kiitosta ja aina joku valittaa aiheesta x, mihin ei oikeastaan itse voi edes vaikuttaa (paitsi ehkä noihin puukenkiin!) paska palkka vielä...
T.postinjakajan sisko ja lapsi
me lopetettiin tilaus koska väliovettomassa kerrostaloasunnossa klo 03 joka yö koliseva postiluukku häiritsi. edellisessä asunnossa aamun lehti tuli vasta 07 aikaan tai myöhemminkin, mikä ei hyvä sekään kun ei tuota työssäkäyvä ehdi aamulla lukea.
Postinkantaja jakaa päiväpostia, nimellisiä lehtiä, kirjeitä, myös mainoksiakin, mutta nimenomaan päiväaikaan. Helsingissä ja muutamassa muussa kaupungissa itellalla on myös varhaiskantoa, eli hesri tai joku muu aamulehti tulee itellan kantajan tuomana. Mutta edelleenkään tämä henkilö ei ole POSTIN kantaja, vaan varhaisjakaja ihan viralliselta termiltäänkin. Ja sitten ihan asiaan; ihmiset narisevat tosiian siitä, että eivät saa aamulehteään ajoissa.... jos asut sen lehdenjakopiirin alkupäässä, niin saat lehtesi yhden-kahden aikaan... lehdet pitäisi olla jo jaettu 06.00 mennessä. Ja tottakai rapussa kulkemisesta kuuluu jotain ääntä, työnteko täysin äänettömästi on aika kohtuuton vaatimus. Ja sukkasillaanko sen jakajan pitäisi rapuissanne hipsutella?
viki viki...vali vali....hah hah...muuta maale itkemään
Vanha ketju mutta sama juttu täällä. Taas viime yönä havahduin, kun tuli postia luukusta. Jäin kuulostelemaan ja joku kulki siellä rappukäytävässä.
Näin on käynyt pari kertaa ennenkin ja olen pohtinut, tuoko joku naapuri heille kulkeutuneen postin mulle yöllä vai mitä ihmettä, jaetaanko postia todella öisinkin? Useimmiten posti tulee tavalliseen aikaan päivällä.
Ja kyseessä on nimenomaan yksittäiset kirjeet, ei mainokset eikä sanomalehti. Lähinnä mietiytttää kulkeutuuko meidän postia jatkuvasti naapuriin vai mitä ihmettä?
- edellinen
Vierailija kirjoitti:
lehden jakaja puukengillä. Ja siis meille ei edes jaeta lehteä mutta asutaan settemännessä kerroksessa. Kolisteli koko matkan alas asti, olin pikkasen hiilenä ja lähetin lehteen sähköpostin että toivottavasti oli viimeinen kerta!
Tää puukenkä jakaja on niin urbaanialegendaa jo vuodesta miekka ja papu.
lehden jakaja puukengillä. Ja siis meille ei edes jaeta lehteä mutta asutaan settemännessä kerroksessa. Kolisteli koko matkan alas asti, olin pikkasen hiilenä ja lähetin lehteen sähköpostin että toivottavasti oli viimeinen kerta!