Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minkä ikäisen lapsen annat/antaisit lukea

Vierailija
25.06.2007 |

7 päivää- tai Iltalehteä/ -sanomia?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä osaa sanoa, minkä ikäinen olisi tarpeeksi vanha.

Vierailija
2/10 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lukea kyseisiä lehtiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mummolaan tulee seiska ja aina haluaa lukea. Ja usein lukisi vielä 5 vuotiaalle siskolleenkin.

Meri-Kukasta ja Matista ovat erityisen kiinostuneita. Ja siinä ei vielä mitään pahaa, mutta onhan lehdet täynnä pedofiili- ja murhajuttuja ja muitakin epäsopivia.

riuhtaisenko lehden pois kädestä ja miksi en anna lukea? siis miten selitän lapselle? -ap

Vierailija
4/10 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tuon ikäinen jo ymmärtää että maailmassa murhataan ihmisiä.

Vierailija
5/10 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta Iltalehti/Iltasanomat tulee joskus ostettua. Alakouluikäisille en ole antanut noita luettavaksi, enintään jonkun valikoidun jutun olen antanut lukea. Edes meidän 11-vuotias esikoinen ei saa lukea vapaasti iltapäivälehtiä (sikäli mikäli pystyn sitä valvomaan)

Vierailija
6/10 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta Iltalehti/Iltasanomat tulee joskus ostettua. Alakouluikäisille en ole antanut noita luettavaksi, enintään jonkun valikoidun jutun olen antanut lukea. Edes meidän 11-vuotias esikoinen ei saa lukea vapaasti iltapäivälehtiä (sikäli mikäli pystyn sitä valvomaan)

Vierailija
7/10 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kyllä tuon ikäinen jo ymmärtää että maailmassa murhataan ihmisiä.

mua itseäni kiinnosti lapsena hulluna alibin ja rikospostin tyyppiset lehdet. mummulla oli niitä vino pino ja siellä vieraillessani pyrin vanhempieni kielloista huolimatta ko. julkaisuja lukemaan. varsinkin jos olin yksin tai pikkuveljen kanssa mummun luona niin luin oikein himolla kauheita tappo- ja raiskausjuttuja.

ja olin ihan normaali lapsi ja nuori. mitä nyt luin hirveellä innolla kauhu- yms. kirjallisuutta, edelleen äitini kielloista huolimatta.

ihan normaali aikuinenkin olin, tasan siihen saakka kunnes esikoiseni syntyi. silloin nimittäin mun aivojen poimuista putkahti yhtäkkiä pinnalle kaikki ne oikeat ja kuvitellut kauhut ja iljettävyydet mitä olin sille vuosien saatossa ahtanut, ja huomasin eläväni oikeasti ihan järkyttävän päänsisäisen kauhukuvaston keskellä.

varmaan tuoreella vanhemmalla pukkaa helposti pintaan joku " ai kauhee kun maailma on kamala paikka" -ajattelu, mutta ainakin omalla kohdallani toivoisin että oisin aikanaan totellut äitiä, eikä mulla ois niin kauheasti yksityiskohtaista tietoa inhottavista asioista.

Vierailija
8/10 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme käsitelleet niin WTC:n tuhon kuin Saddamin hirttämisenkin ilman asialla mässäilyä. Minusta vain alakouluikäisen on ihan turha katsoa kerta toisensa jälkeen kuvia jostain auto-onnettomuudesta tai talosta, jossa perheenisä on murhannut perheensä. Kyllä noistaa asioista ehtii murhehtia myöhemminkin. Samoin kouluikäisen on ihan turha lukea jotain julkkisjuoruja. Eivät uutiset sinänsä ole syy, miksi noita lehtiä sensuroin, vaan se tapa, jolla uutisista (tai useimmiten " uutisista" ) kerrotaan.

Helsingin Sanomat on meillä koululaisilla vapaasti käytössä, samoin uutisia katsotaan TV:stä ihan normaalisti. On kyllä ollut päiviä, jolloin TV on pysynyt kiinni koko illan (esim. 11.9.2001 aikuiset seurasivat tapahtumia vain netin välityksellä).

Vierailija
9/10 |
25.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

7 päivästä en tiedä, varmaan heti ovat lukeneet kun ovat nähneet ja osanneet lukea. Eipä tuo heistä pahempia ole tehnyt.

Vierailija
10/10 |
26.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seiska on täynnä kuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän seitsemän