¤^¤^¤JOULUMAMMOJEN alkuviikko (ma-ke)¤^¤^¤
Kommentit (28)
Onpas teillä ollut kurja juhannus. Onneksi ootte päässeet kotiin ja pahin on varmaan ohi. On se varmaan kamalaa nähdä oma rakas lapsi sairaalavuoteella kaikissa letkuissa. Paranemista sinne kaikille!! *hali*
Katoin KTL:n sivuilta, että vesirokkorokote voidaan antaa kaikille lapsille 12kk:n iästä alkaen. Eli vaikuttaa siltä, että pitää odottaa vielä ½ vuotta ennen kuin saadaan se ottaa. Hinnasta en tiedä. Tietysti kannattaa omasta neuvolasta kysyä. Voi olla että poikkeustapauksissa annetaan alle vuoden ikäisille rokote. En tiedä. Siinä oli myös että pienet vauvat saa tosi harvoin jälkitautia eli todella huono tuuri m-m teidän Pikku pojulla on ollut.
Neiti nukkuu vaunuissa ja sen jälkeen käydään kaupungilla tapaamassa mun työkaveria. Kenkäkaupassa pitäis myös käydä katsomassa kenkiä mulle. Perjantaina äiti lupas hoitaa neitiä niin mä pääsen vaasaan ale-ostoksille. Neidillä alkaa 68cm vaatteet olla pieniä eli isompaa tarttis ostaa. Sit itelle olis kiva löytää jotain mukavaa. =)
Nyt syömään ennen kuin neiti herää!! Paranemista kaikille sairaille ja toivottavasti kaikki muut pysyy terveenä!
rusina ja M viikon kuluttua 7kk, iiik! =D
Mäkin olin tulossa valittamaan kamalaa yötä (Venla valvotti 3h) ja päänsärkyäni, mutta empäs valita mäkään kun luin PikkuPojusta :(( Ei tunnu missään nää huonot yöt tuollaiseen verrattuna :( Onneks kaikki kuitenkin jo reilassa, ja jälkitauti pian vain enää paha muisto. Pitää kyllä laittaa vesirokkorokote harkintaan todellakin!!!
Mulla oli jotain muutakin asiaa mutta lahopäänä unohdin nyt sit kaiken. Argh. Mitähän se oli. Näillä nukkumisilla (tai lähinnä nukkumattomuuksilla :D) ei pysy enää mitään päässä. Nojoo en muista niin en, mutta tuli toinen juttu mieleen; [b]oiskos kellään vinkkiä mistä vois löytyä valkoinen pitsimekko neidille meidän häihin[/b]? Haluisin välttämättä just puhtaanvalkoisen, mutta kun löytyy vaan vaaleenpunaisia..
Nyt iski taas häästressi. Palaan myöhemmin jos mahdollista :D
-panikoiva nesselia & sikeitä vetelevä Venla (ilmankos ny nukuttaa ku yöllä kukutaan...)
Onneksi olette jo voiton puolella! Olipa kyllä hurja tauti ja vielä hurja jälkitautikin.
Esikoisemme vesirokkorokote maksoi aikanaan (3,5 v sitten) 50 e. Itse sairastin vesi- ja tuhkarokon 16-vuotiaana, joten senkin takia hankin tuon rokotteen esikoiselle. Jollei Sara ehti sairastaa tautia ennen vuoden loppua, rokotutamme hänetkin.
Sen verran vielä huikkaan, että PIMMI, käytä ihmeessä mahdollisuus yökyläilyyn. Ymmärrän kyllä, että varmasti arveluttaa (niin tekisi itseänikin), mutta ihan varmasti kaikki sujuu hyvin! On ihanaa, että on mahdollisuus tuollaiseen. Toisaalta jos se on ylitsepääsettömän vaikeaa itsestä, niin siirrä sitten vähän.
Nyt pakkaamaan ja kohti risteilyä, jee! Miehellä alkoi kesäloma. Kyllä tulee tarpeeseen - sekä miehelle että minulle ja lapsillekin.
Mukavaa viikon jatkoa kaikille! Ja erityisesti kaikille sairastaville pikaista parantumista!
Iituli
Äää-äk, ihan täsmälleen samanikäisenä kuin isosiskonsa kampeutui Alpi tukea vasten seisoskelemaan eilen. Saapa nähdä, käveleekö kuukauden kuluttua niinkuin sisko aikoinaan :P!? Ei kyllä tarvitsisi vielä; oli melkoista pään kopinaa siskollakin kun seisoi ja käveli jo ennen kuin osasi istua :/
Hurjuuksien hurjuus, [b]PikkuPojulle[/b] oikein paljon terveisiä. On teillä [b]m-m[/b] ollut kurja juhannus, onneksi pääsitte hyvään hoitoon nopeasti. Niinpä, " lastentaudit" ovat kaikkea muuta kuin vaarattomia :( Itsekin luulin eilen, että meille on vesirokko iskenyt kun Alpilla oli pari vesikelloa, mutta taisivat sittenkin olla hyttysen tai jonkun muun öttiäisen tekoja kun ei tullut enempää näppyjä. Täytyypä pyytää resepti esikoiselle vesirokkorokotteeseen, nyt kun muistan. Hän on atoopikko ja riski saada taudin vaikeampi muoto näin ollen suurempi...
[b]nefilin katraalle[/b] myös paranemisia :)
[b]nesselia[/b], Tampereelta sellaista ihanuusmekkoa voisi metsästää vaikka täältä: http://www.princeprincess.info/1.html , taisin eilen bongata liikkeen ikkunasta yhden valkoisen mekon, mutta en katsonut tarkemmin kun meillä ei Alpi ole potentiaalista käyttäjäkuntaa :D Miraakkelissakin voisi olla jotain valkoisia puuvilla/pellavamekkoja?
Ja nyt kokkaamaan :)
Tinuri ja hurjaa vauhtia kehittyvä Alpi 14.12.
Meiltä löytyy mekkoja joka lähtöön... vähän käyttetty kelpaa? Mun kummit aikoinaa toi ihanuuksia joka ulkomaan reissusta ja Aatulle ne ei oikeen passaa. Ei takuulla tule toista samanlaista vastaan.. voi kyllä olla et on liian isoja..hmmm.. pitää kaivaa esiin.
nefili
Meillä oli tänään fysioterapia ja taas neiti näytti oman luonteensa - juttua ja komentelua tulee, mut liikkeelle ei ole mikään kiire ;) Valmiudet kyllä jo on, kun tekee treeni-liikkeitä, mut siihen se sit jääkin...
Meillä istutaan jo nätisti ilman tukeakin - tosin sivuille vielä saatetaan horjahdella, mut edestäpäin voidaan jo nostaa selkä takas suoraksi. Pimu haluiskin istua mielellään lelujen seassa, mut eihän sitä silloin opita itse liikkumaan.. Tosin taitaa nuo isot siskotkin vaikuttaa osaltaan - jotenkin ne lelut aina tulevat lähemmäksi neitoa...
Meillä syödään jo niiden 8 kuisten soseita karkeudeltaan, eli neiti mussuttaa ihan mielissään niitä vähän rakeisempia. Ja kaikki muukin itse syötävä on " in" - rinkelit yms.
Meillä hieman nuhaa tuntuu olevan. Nostin jo valmiiksi sängyn päätyäkin, et sais paremmin nukuttua. Tuhinaa huoneestä äsken kuuluikin, kun kävin tarkastamassa nukahtiko neito. VÄhän väsyneemmältäkin pimu on tänään tuntunut - mut kukapa ei olis näillä keleillä. TÄnään käytiin liikennekaupungissa, et sai edes hetken oltua ulkona isojen tyttöjen kanssa. Siellä ei sadekaan haitannut.
Paranemisia M-M teille sinne, ja ikävää, et jälkitaudin saitte. Huonoa tuuria sanoisin.
Pieni kyssäri-- viihdytäänkö teillä kylvyssä?? Meillä on nyt opittu nauttimaan läiskyttelystä. Rannassakin siis viihdytään, ja sitä myötä varmaan oma ammekin kelpaa... En ole kovin usein varsinaisesti kylpyyn pimua vienyt, kun joka ilta ja aamu peseydytään lavuaarilla...
Nyt taidan mennä nauttimaan hiljaisesta illasta - isäntä riennoillansa ja neidot kaikki unilla - vain koiran luun kaluaminen kuuluu tuossa jalkojen juuressa.....
--Mirpa ja neidot--
Toki kelpaa käytetytkin mekot!!! :) Ihan puhtaan valkoista etsiskelen noihin häihin, mut kyl muunkin väriset saattais kiinnostaa myöhempää käyttöä varten :)) Jos onnistuu niin laita mulle vaikka kuvia nesselia@hotmail.com. 80cm mekot on nyt sopivia (pitkä likka;))
-n & V 14.12.
Juuri kun meinasin tulla ruikuttamaan hirveetä yötämme sai MM:n juhannus pistämään asiat oikeesiin mittasuhteisiin. Taidamme pitää rokotukset tilaukseen. Mahtaako joku tietää mitä ne maksaa? Niin ja sympatiat viel MM perheelle, kyllä oli varmasti kokemus.
Niin meillä oli tosiaan melko rankka yö, kaikki kolme heräilivät vuorotellen ja jos lapset nukkui yski mies niin et kukaan ei saanut nukuttua. Onneksi itsellä tämä tauti on lievinpänä, muuten en jaksais. Mutta pientähän tämä on jos tosiaan vertaa tuohon mm tapaukseen.
En sit millään muista mitä muuta oli kirjoitettu, paitsi et Pimmi mene vaan ulos jos pääset. Itse en ole vienyt lapsiani yö kylään ennen kuin ovat olleet jo isoja lapsia ja tuskin menee Adamkaan. Meillä on ollut sit hoitaja kun on jonnekin pitänyt päästä, nyt vähän kyl haaveilen rock perryyn pääsystä... katsotaan...Adam tuskin viel päästää äitiä minnekään.
Nyt potilaille ruokaa.
nefili ja A