¤^¤^¤JOULUMAMMOJEN alkuviikko (ma-ke)¤^¤^¤
Kommentit (28)
Kirjoitin jo pitkän viestin heti pinon avaamisen jälkeen, mutta kun piti välillä käydä antamassa aamupuuro neidille niin viesti vanheni ja hävis. =( Yritän nyt sit uudestaan muistaa mitä kirjoitin, neiti kun ottaa pienet torkut tossa sohvalla mun vieressä.
Juhannus tuli ja meni. Käytiin tuttavien mökillä ja perjantaina join jopa 3 siideriä. Ensimmäinen piti korkata heti kun olin saanu neidin imetettyä. =) Siellä syötiin, juotiin, saunottiin, uitiin ja juoruttiin. Ite en käyny saunassa, kun olin jo ehtiny käydä suihkussa ennen kuin mentiin. Lauantai aamuna nukuttiin peräti klo 11 asti!! Neiti heräs kyllä jo 08 aikoihin, mutta otin hänet väliimme ja nukahdettiin kaikki uudestaan. =)
Neidillä on jo [b] 6 hammasta [/b] suussa! Neljä ylhällä ja kaksi alhalla. Oikein pepsodent-hymy. Alas on myös tulossa lisää.
Täällä maistuu myös omatekoinen ruoka. Äiti teki eilen isot satsit meille pakkaseen valmiiksi. Sieltä saa nyt vaan sit sulattaa.
Mitähän muuta piti kirjoittaa?! Ihan laho pää...
G: Koska voi lopettaa yöimetyksen? Ja miten? Neiti on ens viikolla 7kk.
Meillä neiti on nyt parina viime yönä syönyt kaksi kertaa kun kauan aikaa meni että söi kerran vaan siinä klo 04-06 aikoihin. Mistä voi johtua? Mä voisin kyllä ruveta nukkumaan koko yön ilman heräämisiä. Viime yönä neiti on saanut jonku ihmeen itkukohtauksen, onneksi mies sai hänet nukutettua uudestaan, mut silti on väsy.
Nyt ei ajatus kulje enää.. Aamupalalle siis ennen kuin neiti herää.
[b] Iituli [/b] Käyttekö Tukholmassa ostoksilla myös? Miten onnistuu pienen kanssa? Mä oon kans vähän ajatellu että loppukesästä olis kiva käydä risteilyllä. Mut haluaisin tietysti myös Tukholmaan ostoksille enkä tiedä onko sit järkevää ottaa neiti mukaan.
Hyvää alkanutta viikkoa kaikille!
rusina & M 6kk 3vkoa
Hmm, nyt taisi kesäsää vaihtua " tyypillisempään" eli ei paista enää aurinko täydeltä terältä. Alpikin on nukkunut jo kaksi tuntia aamupäiväunia, mitä ei tapahdu kuin harvoin, yleensä sadesäällä...
Pullat kohoamassa, siis tosielämässä, ei vertauskuvallisesti :DDD Ei todellakaan ole uusi raskaus suunnitelmissa eikä edes haaveissa :P Että onnea vaan heille, jotka jo haaveilevat seuraavasta vauvasta, haikara lentäkööt sinne :)! Toisaalta tuntuu kamalan haikealta ajatella, että Alpi olisi se viimeinen vauva... Hypistelin jo pikkuisia bodyja Exitin mymälässä... No, ei nyt oikein tunnu siltä, että kolmas lapsi " laitettaisiin tilaukseen" . Never say never ;)
[b]Pimmilläkin[/b] olivat kuukautiset alkaneet. Esikoisen jälkeen ensimmäiset tulivat vasta kun hän täytti 2 vuotta, enkä nytkään kaipaile kuukautisia :P Tämän vauvan jälkeen on hormonitoiminta kyllä tuntunut jo käynnistelevän aikaisemmin, saapa nähdä, kauanko kestää ennenkuin alkavat. Kuukautiskuppi saa rauhassa odotella kaapissa :D
[b]nesselia[/b], onnea Venlan löytyneelle pakille :)! Ja hauskaa kuulla, että Alpin ikätoverittarella on ollut vedenmaisteluharjoituksia taikamukista, niin meilläkin :)
[b]rusina[/b], WAU mikä määrä hampaita tytöllä jo on! Meillä ei pilkota vielä ensimmäinenkään, vaikkakin tänä aamuna olin tuntevinani sormella, että ien olisi aavistuksen turvoksissa alhaalta (vasemmalta puolelta, esikoisellekin tulivat vasemmanpuoleiset parista ensin esiin :))
[b]Kirsikkkakos[/b] oli jo käynyt fiilistelemässä töissä? Miltä se tuntui? Itsekin välillä jo kaipaisin ns. normaalimaailmaa, mutta luulen, että alan katsella töitä vasta kun Alpi on parivuotias... Jollemme tuskastu täysin tähän köyhyyteen ennen sitä! Miehellä ei ole ainakaan näköpiirissä huimaa palkankorotusta :P, joten katsellaan.
Ja nyt pullat uuniin!
Tinuri ja Alpi ♥
[b] Iituli [/b] Käyttekö Tukholmassa ostoksilla myös? Miten onnistuu pienen kanssa? Mä oon kans vähän ajatellu että loppukesästä olis kiva käydä risteilyllä. Mut haluaisin tietysti myös Tukholmaan ostoksille enkä tiedä onko sit järkevää ottaa neiti mukaan.
Toivottavasti yllä oleva on kursiivilla...
Niin, Rusina, olen risteillyt paljon - sekä lasten kanssa että ilman heitä. Esikoisen kanssa kävimme kai eka kerran, kun hän oli " jo" 1-vuotias. Sarahan kävi ekalla laivamatkalla jo toukokuun alussa. Olemme yleensä menneet sillä Viikkarin laivalla, jossa on isoja B4L-hyttejä (parivuode + kaksi kerrosvuodetta).
Kannattaa seurata esim. Huuto.netin risteilylahjakorttitarjontaa. Sieltä voi saada edullisesti lahjakortteja, kunhan ensin vain tarkistaa Viikkarin sivuilta, onko ko. tuotetunnuksella jäljellä hyttejä. :-)
Me olemme lähinnä shoppailleet Tukholmassa. Viikkarin terminaalista pääsee näppärästi joko kävellen (ehkä 45 min) tai sitten bussilla Tukholman keskustaan. Me olemme yleensä käyneet Gallerianissa Hamngatanilla ja sitten ihan Drottningsgatanilla. Aamiainen on ihan ehdoton lapsen kanssa, ainakin isomman kanssa. Siinä saa tankattua itsekin niin, että pärjää pitkälle päivään. Lastenhoitohuoneesta löytyy mikro, samaten muistaakseni laivan kahvilasta.
Viimeksi emme tarvinneet sen ison hytin takia matkasänkyä, mutta nyt hytti on toisenlainen, joten tarvitsemme sellaisen. Itse en nimittäin suostu kiipeämään sinne yläkerrossänkyyn. Ymmärtääkseni matkasänkyjä on jonkin verran laivalla valmiina.
Tässä siis pikakatsaus laivailun iloihin. Lisääkin saa kysyä!
Iituli
Ja aivan hirvittävästi pyykkiä tulee viisihenkisellä perheellä tommosen pitkän viikonlopun aikana joka vietetään mökillä :o Huh, kone jyllännyt aamusta asti eikä loppua näy :o
Akseli nukkui tyytyväisenä vaununkopassa (liian pienessä) joka oli teltassa :)) alkuillan köllötteli siellä kuulomatkan etäisyydellä ja kun itse kömmin nukkumaan niin nappasin vaan kopan kantoon sisälle mökkiin :)) kätevää!
Voi hurja mitkä määrät oli paarmoja ja ampiaisia!! Koko ajan sai olla hutkimassa ja rattaissa sai olla verkko pitämässä ötökät pois. Muuten oli mukavaa viettää primitiivistä elämää :))
Täällä on ukolla vielä tämä viikko töitä ja sitten vihdoinkin loma :)) ja heti maanantaina isot muksut menee isälleen (lue: isän vanhemmille) koko viikoksi :)) Samaiseksi viikoksi meille on luvattu mökki käyttöön ja Akselikin menee hoitoon ainaski yhdeksi yöksi eli kahestaan ukon kanssa saadaan olla ekaa kertaa pojan syntymän jälkeen :)) Osaakohan sitä ollakaan??
Viikonloppuna nähtiin pitkästä aikaa kummipoikamme (ikää 11kk). Hän oli juuri oppinut ryömimään :)) ei istu vielä, ei edes syöttötuolissa. Hän on todella vaativa poika, ainakin meistä tuntui siltä. Syöminen on yhtä showta: isä leikittää ja äiti tunkee perunaa jostain välistä kun poika hiukan raottaa suutaan :o Huh huh... Ihan koko ajan vaatii huomiota, yksin lattialla ei olla :// Kyllä mein Akseli tuntui helpolta tapaukselta!
Meille tulee tänään joku esittelijä näyttämään " ihmekonetta" joka putsaa kaiken :o Hih, mulla on tuolla yksi matto jossa on koiran pissaa, oksennusta ja karvoja :) saa yrittää putsata sitä koneensa kanssa :)) Ei me sitä vehjettä osteta mutta tulkoot nyt kyläilemään :))
Haa, pyykinpesukone hiljeni, eikun uutta putkeen!
Luen pinot myöhemmin läpi ja palailen asiaan. Mukavaa alkanutta viikkoa tähtösille :)
RauPotar ja Akseli 4pv vaille 7kk (voi hurja)
Ehkä mekin sit uskallettais tehdä pikku reissu tukholmaan neidin kanssa ja jos säästettäis se tonne elokuuhun vaikka niin neiti on silloin jo 8kk, eli helpottuis varmaan. Istuis esim tukevammin kuin nyt. =)
Mies vaan ei ole koskaan mennyt siljan laivoilla, eli hän toivois että mentäis siljalla, mutta eikö siljan terminaalista ole pidempi matka tukholman keskustaan? Tietysti taksilla pääsis varmaan aika kätevästi, mut sit pitäis olla melkein turvakaukalo mukana. =/ Hmm, jos mentäis matka viikkarilla, neiti mukana ja jos vaikka isänpäiväksi ostais romanttisen matkan lahjaksi meille kahdelle siljalle. =)
Juu, olen pikkasen katsonu huuto.netistä niitä matkalahjakortteja, mutta kun tuo mies vaan osais päättää koska sille sopii matkalle lähtö. Meillä toi remppa painaa nyt pikkasen päälle, mutta kun se on valmis, nii matka vois tehdä hyvää! =D
Aah, neiti on nukkunut jo 2h vaunuissa, taitaa olla kesäkuun ennätys!! Oliskohan täälläkin sadetta ilmassa, kun nukuttaa noin hyvin?!
Nyt jatkan surffailua... Vaikka viking linen ja silja linen sivuilla. =D
rusina joka terrorisoi teitä taas..
Mua alko hymyilyttää kun luin että muidenkin tähtöset on tänäään nukkunu pitkiä päikkäreitä. Johanna tavallisesti nukkuu maksimissaan 2tuntia päikkäreitä,mutta tuossa aamupäivällä nukku 2,5tuntia. Sen mäkin oon huomannu,että sateella tyttöä nukuttaa paljon paremmin kuin aurinkoisella ilmalla...
Täällä on myös tänään pyykkikone pyöriny,kun perjantaina pesin vaan yhden koneellisen ja pyykkiähän tulee kun meitä on 5henkee sotkemassa. Aamupäivästä myös leivoin,ja luulen että huomenna leivon sämpylöitä,kun on huomiseksikin luvattu sadetta...
Me käytiin eilen Limingassa katsomassa Escurialissa kotieläinpihalla eläimiä. Ja Johannakin tykkäs olla siellä,katsella niitä. Isommat tytöt kyllä tykkäs vielä enemmän:)Reissussa oli mukana myös appiukko ja anoppi. meillä on onneks niin tilava auto,että hyvin kaikki 7henkee sinne mahduttiin..
tintti ja Johanna 5kk3vk
Eli hehkutusta, kun Mikki nousi tänään ekaa kertaa itte seisomaan. Onhan sitä ollu ilmassa pitkään, mutta voi että, oli pojulla sitten onnistuneen miehen hymy, kun homma onnistu. Ja uutta yritystä putkeen. Vielä on taito vähän hakusessa ja jalat makaroonia, mutta siittä se sitten lähtee... Luin hätsyn pikaa päivällä pinoja ja huomasin, että joku muukin jo kertoi seisomaan noususta - oli sitten ittekin pakko hehkuttaa!!!
Mutta nyt nukkumaan, taisi nukkumatti käydä jo aikaa sitten - on niiiiin väsyneet silmät;-)
t. päivikki
Jepulis.. juhannus jäi lyhkäseen kun koko pesue sairastui, ihan perus flunssa kaikille.. plääh..
Nessen flikka on sit oppinut pakin ja päivikin poju seisomaan.. onnea uusista taidoista :D
Pyykkikone laulaa kaikissa perheissä hyvin näin jussin jälkeen, niin myös meillä. Tosin ehdin jo aloittaa lauantaina kun tuo reissu keskeytyi.
Rusinako vai kuka oli tukholmaan lähdös? Meillä myös suunnitelmissa reissua sinne päin jos kukkaro antaa myöden. Hyvikös remontti etenee?
Sekavaa sepostusta, eikä oikeen mitään asiaa. Niin paitsi onko muita jotka ei pääse kotoota minnekkään??? Meillä ei pysty edes lähikaupassa piipahtamaan ilman Adamia, hirvee huuto alkaa heti kun oven suljen. Ei siis mitää toivoa mistään kampaaja käynnistä, ravintolasta saati et töihin menisin. Alkaa pää hajoon kun olen niin sidottu kotiin... Pieni tauko tekis niin terää, vaan taitaa kestää viel pitkään ennen kuin täältä pääsen mihinkään.
nefili ja pian 6kk Adam
Täällä alkoi miehen kesäloma joten ollaan päivät menossa eikä ennätä enää koneellekaan =) Hiljaisuuteen vaikuttaa kyllä sekin että miehellä oli siellä työreissulla mun läppäri mukana ja siitä hajos laturi... Eli nyt on " vain" yksi tietokone meille molemmille ja eihän tuo pelinarkomaani päästä mua koneelle ollenkaan... Murr...
Venla oli tainnu oppia taaksepäin menemisen salat =) Ja Mikkikin oli jo kokeillu seisomista! Huh, täällä ei mennä vieläkään eteen eikä taakse päin - pyöritään vaan ympyrää =)
Minniellä oli jo vaikka kuinka monta hammasta! Lassilla ei vielä (onneksi?) ole yhtään, mutta eiköhän nekin kohta pamahda =)
Juu, alkohan ne kuukautiset, mutta ei näistä ota kyllä selvää... Maha ei oo ollu kipeänä ollenkaan ja vuotokin on surimmaksi osaksi niin mitätöntä että ei oikein tiedä ollakko vai ei olla =) Toivottavasti tää nyt ei oo semmosta tiputtelua seuraavan kuukauden ajan =o
Mulla on ollu kova mietintä päällä viime päivinä... Olo alkaa olla semmonen että omaa aikaa tarvis edes vähän ja pitäis päästä " tuulettumaan" . Ens viikon lauantaina olis hyvä tilaisuus kun miehen veljellä ja kahdella serkulla on yhteiset 30-vuotisjuhlat ja siellä ois menoa niin päivällä kuin illallakin... Pitkän aikaa on ollu suunnitelmissa että päivällä ollaan siellä koko porukka ja illalla viedään Lassi mun vanhempien luokse ja on siellä ihan yötä. Seuraavana päivänä sitten haettais poju kotiin joskus puolenpäivän jälkeen kun juhlat on vajaan 100 km päässä.
Niin, asiaan... Musta tuntuu että en uskallakaan jättää Lassia hoitoon!! Poju ei syö tissiä öisin vaan tarvii vasta aamulla maitoa ja puuroa eli saattais pärjätä ihan hyvin ilman mua... Mun vanhemmat on ollu paljon Lassin kanssa, Lassi tykkää molemmista tosi paljon ja luotan kyllä niihin... Mutta SILTI mieltä vaivaa ja tulee huono omatunto kun mietin sitä että oltais yli 12 tuntia erossa =( Ei oikein tiedä mitä tässä tekis ku tekis kyllä hyvää päästä vähän juhlimaan, mutta epäilen että osaankohan mä edes nukkua siellä ku mietin vaan että mitä Lassille kuuluu... Meis ei osaa sanoa juuta eikä jaata ja mun äiti ei paranna oloa ollenkaan ku kyselee että mitä sitten tehdään jos Lassi vaan huutaa eikä rauhoitu ollenkaan =o
Tarvisin vissiin pientä vertaistukea =) Kai 7 kuukauden ikäinen pärjää yön yli kun ei herätessäänkään tarvi kuin tutin? Eikö juu? =)
Hitsi kun meidän piti lähtä katsomaan uutta sänkyä ja ukko nukahti Lassin viereen päikkäreille... Pöljä pelas tietokoneella jonnekin aamuyöhön ja kehtaa sitten valittaa kuinka väsyttää ku Lassi heräs aamulla... Huoh, jos menis laittamaan pyykkejä kuivumaan.
Pimmi ja Lassi
Lassi ei varmasti kärsi siitä jos jää mummolaan. Voisit koittaa sitä että jätät jonkun oman paidan/huivin tms Lassille " turvaksi" . Pidät vaikka koko viikon jotain samaa paitaa tai huivia jotta siihen tarttuu sinun tuoksusi, Lassin hoitaja ottaa sitten ko. vaatekappaleen ja veikkaanpa että sitten pärjäävät vallan mainiosti :) Meillä on tämä kikka toiminut kaikkien lasten kohdalla.
Meillä ei näy vielä hampaita, saa nähdä milloin puhkeavat. Joel istuu aika hienosti ja seisoo tukevasti jaloillaan kun nostaa pystyyn pöytää vasten. Rollaattori-tuolilla seikkaillaan villisti ympäri taloa ja lattialta kurkotellaan pöydän laitaa kohden. Yöt menevät vaihtelevasti, välillä Joel nukkuu koko yön omassa sängyssä ja välillä taas pitää ottaa viereen kainaloon nukkumaan.
APUA, sain kutsun TYÖHAASTATTELUUN!!! Olen hakenut paria paikkaa ja torstaina aamulla olisi sitten haastattelu. Onneksi ei ehdi jännittää kovin montaa päivää etukäteen.
Jaaha, nyt taitaa olla pikku-ukon ruoka-aika...
MrsCruiser
tulen vaan pikaisesti sanomaan, että kyllä se Lassi hyvin yhden yön pärjää ilman äitiä! Taitaa usein olla niin että se ensimmäinen yöhoito on äidille kovempi paikka kuin lapselle... Niin myös meillä oli. Ihan vieraalle en lasta vielä näin pienenä jättäisi mutta tutuille isovanhemmille ihan hyvin.
Nemo on ollu hoidossa vaikka kuinka monta kertaa, kun on niin paljon sukulaisia lähellä ja kaikki tahtoo vuorollaan lapsen yökylään. Eka kerta otti tosi koville, mutta hyvin poika pärjäsi ja mäkin sain hillittyä itseni enkä soittanut kertaakaan perään. On kyllä ihanaa välillä päästä ihan itsekseen (tai siis kahdestaan miehen kanssa) jonnekin, kun muuten on niin kiinni vauvassa.
Hyvin voit jättää Lassin hoitoon, onhan ne isovanhemmat sinutkin kasvattaneet ja hyvä susta on tullut!
Meidän tytteli on kipeänä, ollut varmaan jo kuukauden. Korvatulehdus, nuhaa, yskää. Ei nuku ei. Huomenna jälleen lääkäriin kun tuntuu, ettei tuo lääkekuuri auttanut edes. Korvia hiuttaa taas oikein tosissaan ja saattaa yht' äkkiä alkaa huutamaan :(
Yökyläilystä: meillä ei ole paikkaa edes mihin viedä, eipä sen puoleen, ei tuo lapsukainen edes nukahda muutakuin minun kanssani, mielellään pitäisi olla tissikin suussa, mutta olen nyt opettanut siihen, että niin ei nukahdeta, vaan pitää nukahtaa pupu kainalossa... nyt kun on kipeänä niin heräilee jatkuvasti ja nukkuu tosi huonosti. Myös päiväunet sujuu huonosti. Esikoinen aikoinaan alkoi nukkumaan hyvin vasta 1,5 vuotiaana, joten hän ei ollutkaan yökylässä ennen kahta vuotta, kun ei viitsitty viedä. Käytiin kyllä iltasella tanssimassa, mutta vasta kun poitsu oli nukahtanut ja tultiin takas ennenkuin heräsi..
Syömisen kanssa on myös ongelmia, ruoka ei maistu, pelkkä rintamaito vain.... ja nyt kuuluu huutoa pitää mennä, sori valitus.
Näissä sadepäivissä on jotain ihanaa?! Voi hyvällä syyllä olla vaan kotona, vauvakin nukkuu sateessa hyvin. Tosin tänään oli aamulla pakkomeno keskus-sairaalaan, Akselilla oli kontrolli liittyen saamaansa glugoositiputukseen syntymänsä jälkeen. Lääkäri totesi tutkittuaan, että: " Teillä on täydellinen poika!" Äiti on NIIN samaa mieltä tohtorin kanssa. Aika pienellä kastumisella päästiin, nyt ollaankin neljän seinän sisällä sitten loppupäivä.
Mua vaivaa todellinen laiskuus tällä hetkellä. Tekemistä olisi vaikka ja kuinka, mutta en saa mitään aikaiseksi. Ei edes kuukautisraivoa tullut? Tosin viikko oli väliä vuodossa joten olishan se epäreilua että viikon välein siivotuttaisi.
Meillä aukeni Akselin ja tytsyn kanssa ihan uusi elämä kun saimme auton käyttöömme. Mies sai töistä auton, joten oma auto jää meille hurvitteluun. Tänään hämeenlinna, huomenna joku muu kaupunki?
Pimmi: Poika hoitoon vaan ja mamma radalle. Vauvat sopeutuvat hyvin ja luulen että heistäkin on piristävää päästä muihin ympyröihin.
Nefili: Pikaista paranemista. Lenssux5 ei ole kivaa.
MrsCruiser: Onnea haastatteluun! Meitsi menee myös, mutta vasta reilun kuukauden päästä.
Töistä puheenollen... Olin lauantaina kuuden tunnin vuoron ja hyvin se vanhasta muistista meni. Tosin katsoin kelloa vähän väliä ja ajattelin, että vielä sen ja sen verran aikaa... 14 000 askelta tuli 6h:n aikana, joten ihan kiirettä piti. Kuukauden päästä vasta uudestaan.
Voih, luin äsken uutisista, että poliisi tutkii kaksosten kotisynnytystä, missä molemmat vauvat kuolivat. Ei mitään järkeä yrittää synnyttää kaksosia kotona!!! Yleensäkään kotisynnytys ei minulta sympatioita saa. Pääseehän nykyään vaikka heti synnytyksen jälkeen kotiin jos haluaa. En ymmärrä en.
Pakko on kai mennä jotain tekemään. Kiinnostus 0%.
Kirsikka laiskamato ja täydellinen herra A, viikon päästä 6kk.
*Huohhhhh*
Kylläpä väsyttää - eikä johdu pimusta ;9
Meillä siis nukuttiin koko yö heräämättä ja aamulla isäntä kävi vielä laittamassa tutin ja jatkoi unia sinne puol ysiin asti... Huomenna pitääkin varmana herätellä neitoa, kun tuli varattua fyssariaika kasilta.... No, sit nukutaan päikkärit.
Meillä jussi meni mökillä vanhempieni kanssa, veljen perheen kera. Mies lähti jo lauantaina töihin ja päätettiin muut vielä yksi yö viettää siellä. Pimukin pääsi lotraamaan rantaveteen, ja tykkäsikin siitä kovasti. Vatikin oli hänestä kiva paikka, kun pääsi olemaan ilman toisen tukea ja läpsyttelemään vapaasti....
Tänään pitäis mennä pelaan pesistä - ihanaa saada taas liikuntaa. Tuntuu, ettei mikään maistu miltään ja innostus kaikkeen tekemiseen on täysin nollassa, niinkuin jollakin muulla taisi olla.
Pimmi: Hyvin Lassi pärjää siellä mummolassa, usko pois. Meilläkin neidot menee hoitoon, kun lähdetään kaverin synttäreille. Ollaan ensin koko perhe ja sit isovanhemmat hakee tytöt nukkumaan mummolaan.
Ja näin kännykkä aikana on helppo, kun saa aina tarvittaessa puhelimen päästä kiinni.
Mut nyt on mentävä syöttämään tuota pirpanaa.....
--Mirpa ja pimut--
Tänään ollaan oltu neidin kanssa kaverin luona kylässä ja mukavaa oli! Huomenna olis taas tarkoitus käydä uimassa meidän neidin kanssa, jos mies tulee mukaan. Ainakin hän kovasti haluais tulla katsomaan neidin polskuttelua. Hän niin viihty vedessä viimeksi.
Täällähän on moni oppinu tekemään jo vaikka mitä! [color=limegreen][b]Mikki [/b][/color] jo nousee seisomaan, eikö [color=limegreen][b]Lumi [/b][/color] oppinu saman jokin päivä sitten. Meidän neiti ei ihan kunnolla vielä ryömi eteen eikä taakse. Pyörii ympyrää ja kääntyy selältä mahalle ja taas selälle niin vaihtaa paikkaa ja pääsee sinne minne haluaa. Äsken koira makas tossa neidin vieressä ja nuoli tämän käsiä ja neiti nauro oikein kunnolla. Päätettiin että käytäis korkeasaaren eläintarhassa loppukesästä kun hän noin tykkää eläimistä jos löytyy aikaa rempan jälkeen. Äitini kissaa on myös mukava katsella. =)
[color=limegreen][b]Nefili [/b][/color] Kiitos kisymästä, remontti sujuu ihan hyvin. Mun mielestä hitaasti, mutta kai ihan hyvää vauhtia kuitenki. =) Paranemista myös sinne suuntaan! Kesäflunssa ei ole mitään kivaa.
[color=limegreen][b]Pimmi [/b][/color]Olen ihan samaa mieltä muitten kanssa että lähde ihmeessä niille synttäreille jos teillä on lapsenvahti. Kyllä Lassi sielää pärjää. On se äidille varmaan kovempi paikka kuin lapselle. Itsekin haluaisin lähteä viihteelle, mutta kun neiti ei edelleenkään juo maitoa tuttipullosta tai nokkamukista ja syö kerran yössä, niin ihan vielä ei onnistu. Kahden viikon kuluttua meillä olis tiedossa juhlat joten toiv. silloin pääsisin. Toivossa on hyvä elää!!
[color=limegreen][b]Mrs Cruiser [/b][/color] Onnea työhaastatteluun!! Itse sain myös tiedon että pääsen syksyllä kouluun jos haluan, mutta en ole ihan vielä päättäny mitä tehdä. Ens viikoksi pitää päättää.
[color=limegreen][b]Saaraks [/b][/color] Tsemppiä teille ja pikaista paranemista neidille!!
[color=limegreen][b]Kotisynnytyksistä [/b][/color] vielä, mäkin kuulin niistä kaksosista juuri uutisissa. Aika kauheeta! Olen samaa mieltä kirsikan kanssa siitä, miks synnyttää kotona kun aika nopsaan pääsee sairaalasta kotiin synnytyksen jälkeen. Mutta kukin tekee niin kuin haluaa. Ja jokainen saa olla mitä mieltä haluaa. =)
Nyt neiti haiskahtaa siltä että olis isompaa tavaraa vaipassa. Pyllypyykille siis.. =)
rusina & M
Me käytiin tänään vähän ostoksilla,lähdettiin vasta yhden jälkeen ja tultiin tuossa ennen seitsemää.Hyvin reissu meni vaikka kaikki lapset olivat mukana. :) Ei osata jättää kenellekään hoitoon,kun on totuttu heitä aina kuljettamaan mukana kaupunkireissulilla,vaikka anoppi on nyt lomalla.. ei sen puoleen eipä meillä anopin ja appiukon lisäks ookkaan hoitajia täällä päin lapsille,tai on miehen sisko mutta hänki on nyt kesätöissä.
Pimmille: kyllä mä Lassin huoletta jättäisin isovanhemmillensa hoitoon,tuttuja kun ovat ja hyvin tulevat keskenään juttuun. Eka yö se eniten kirpaisee..
Mä muistan miten kauhee paikka mulle oli eka yö olla erossa esikoisesta..hän oli kyllä silloin jo juuri täyttänyt 1v,kun olin synnyttämässä meidän keskimmäistä,ja tosi pahalta se silloin tuntu.Mutta hyvin oli pärjänny anopin kanssa päivät ja isä " hoiti" sitten yöt kun silloin appivanhemmilla oli vielä navetassa lehmät. Meillä oli nuo kaks vanhinta usein appivanhempien hoidossa,kun asuttiin samaa taloa.. monesti jätettiin kun käytiin Oulussa ostosreissuilla jne... Siten saatiin kahdenkeskistä aikaa,mutta nyt se aika on aika minimissä:(
tintti ja Johanna 5,5kk
Reissusta palattu, ja hienosti meni. Noi matkat vaan oli Lumin taholta välillä huutoa kurkkusuorana ku tylsyys iski... No, tänään 7 tuntia autossa, pistää väsyksi ja tylsistyneeksi kenet vaan, varsinkin meidän ikiliikkujan, joka ei muutenkaan tykkää olla missään paikallaan, saati sit sidottuna turvakaukaloon!!
Miilukka: mä oon kade, haluttais kaksin ukon kanssa jonnekkii.. ei tarviis välttämättä ulkomaille, mut jonnekkii... Vaikka mä oon juurtunu Lumiin kiinni ja Lumi minuun (tai ainakin tisseihin), et ei onnistu ihan heti.
Matkalla tuli vaikka mitä uutta: kahtena aamuna on Lumi saanu maistaa kaurapuuroa (ihan norm. pikakaurahiutaleista). Uutena ruokavaliona neiti sai itse maistaa ruhoa ja maata, viltin päällä makoillessa matkusti kokoajan ruohoa repimään ja maistamaan... No, me vanhempina kyllä yritetään et toi ruoho ei jäis jokapäiväiseen ruokavalioon!!
Ja sit toi neidin liike: aivan uutta ulottuvuutta: neiti nousee kaikkea vasten pystyyn: ihmisiä, patjaa, rottinkikoria ym. ja lattialla mallailee istumisasentoa, nousikin 2 kertaa jo istumaan pitäen varmistuksena patjasta kiinni ja sit hallitusti peruutti istumaan. Istuminen ilman et neiti pitää jostain kiinni ei vielä oo onnistunu, mut yritystä on kovasti. Neiti on nyt päättäny et lattialla oleminen on historiaa ja ylöspäin on päästävä. Kauhulla kattelen vieressä neidin kiipeilyjä et kunhan ei pää kalahtas maahan korkeelta... Mut lennelly neiti on ja hienosti on kyllä päätään jo suojannu pitämällä niskat, eikä pää oo sit kalahtanu.
Juu, omaa napaa on... En oo kerenny lukee teidän kuulumisia ku pintapuolisesti, jospa huomenna kerkeis!!
Leenu ja Lumi
Meillä oli kauhujen juhannus.
Kuten jo kerroin, PikkuPojulle tuli vesirokko. Samoin sitten sairastuivat muutkin lapsemme, esikoista lukuunottamatta (hän on jo rokosta tervehtynyt, sairasti sen vajaa 3 viikkoa sitten)
Ei tuossa vesikokossa mitää, vaikka se olikin rankkaa kun kolme lasta itki kellojaan, jokaiselle kun tuli tosi hurjana.. Rakkuloita jokaisella satoja...
...mutta: PikkuPouju sai jälkitaudin. Onneksi vein hänet lääkäriin heti kun kuume nousi, se nousi hetkessä 40 asteeseen, ja todettiin alkava keuhkokuume!! HUIH!
Nyt kotihoidossa lääkekuurin turvin (on jo antibiootit suoneen saanut ym..)
Meillä meni siis juhannus sairaalassa antibioottitiputuksessa. Nyt jos koskaan voin kenellekään sanoa niin: [color=deeppink] ROKOTTAKAA LAPSENNE VESIROKKOA VASTAAN!!! [/color]
Onhan nää jälkitaudit suht harvinaisia, mutta näköjään se VOI kohdalle kolahtaa! Ja on ihan hirveää katsoa kun oma pieni kultamussukka on sairaalassa letkuissa! (no ok, nyt vähän ylidramatisoin, mutta letkujahan ne antibioottitippa ja nestetippakin on, eiks je?..)
vesirokko sinänsä on varmaan ihan suht helppo tauti jos sen saa lievänä, keten monet tuttumme, mutta se voi tulla tosi hurjanakin -kuten meille- ja siitä voi seurata hyvin vakavia jälkitauteja!
Nyt siis PikkuPoju on jo toipumassa hyvin, tänään jatkui jo konttausharjoitukset ja jaksoi jo naureskella isoille sisaruksilleenkin.
Luen pinon huomenna, ja lupaan tulla höpöttelemään jotain muutakin kuin minun ja PikkuPojun navan ympärillä pyöriviä asioita!
-mm- ja rakas PikkuPoju vajaa 6kk
Juhannukset vietetty! Oltiin Pohjanmaalla pe-su, saunottiin, grillattiin ja uitiin. Venlakin keksi että ei sitä about kolmen tunnin automatkaa kyllä nukkua viiti.. Mennessä oli hereillä 1.5h ja tullessa 2h :D Mutta eipä se mitään haitannu kun neiti viihty vallan mainiosti lelujen kanssa. Aika hieno suoritus könöttää kaukalossa 2h hereillä eikä yhtään hermostunut! :)) Kerran pysähyttiin sen verran että kaupassa käytiin.
Kiinteitä menee jo peruna, porkkana (nyt sekin uppoaa), maissi, kukkakaali ja mango. Sekä itetekemät että valmissoseet maistuu ihan yhtä hyvin, eikä haittaa vaikka äidin tekemät ois vähän kokkareisempia o:) Hihkuminen alkaa kun hoksaa että sosetta ois tulossa! Varmaan jokunen hedelmä/kasvis/marja vielä otetaan ennenkuin aletaan puuroa kokeilla. Taikamukista on muuten harjoteltu (veden) juomista ja sekin alkaa sujua. Ainiin, ja näyttää siltä että Venla taitaa jättää nuo kääntymiset vähän kuin välistä ja rupeaa ryömimään ensteks. Hoksas juhannuksena taaksepäin ryömimisen alkeet ;), ja pääsee pikkiriikkisen etenemään silleen. Eteenpäinkin yrittää mutta se ei vielä oikeen onnistu.. :) Koirat on käteviä houkuttimia liikkumiseen.
Hieno juttu [b]Tinuri[/b] että teidän esikoisen vehnäkokeilut on niin hyvin onnistuneet!
Mutta nyt painelen suihkuun ennenku neiti herää :)
-nesselia & Venla 14.12.