~~Marrasmasut maanantaille~~
Kommentit (17)
Heips=)
Täällä ollaan joko tulos flunssaan tai sitten siitepöly on nyt niin voimakasta, muutenkin tuntuu raskaana et kaikki on voimakkaampaa esim. kun olen eläimille allerginen ennen siedin olla kylässä jossa eläimiä reilun tunninkin, nykyään menee 2min kun oon jo ihan tukos ja valmis lähteen kotiin! Muilla kokemuksia?
Parhaalla ystävällä on laskettu-aika viikon päästä ja nyt mä vasta eilen hokasin et VAUVAKUTSUT on pitämättä=( Eli nyt pitäis kiireen vilkkaa järjestää niitä, enkä oo edes ikinä järjestäny mut katotaan saanko mitään aikaseks.
Netistä vähän lueskelin jo, MUTTA JOS LÖYTYY JOTAIN KIVOJA IDEOITA NIIN OTTAISIN VASTAAN MIELELLÄNI=)=)=)
Hauskaa päivää=) 17+6
Olo on sen mukainen, kuin olisi rankemminkin juhlinut. Valvottua siis tuli muiden mukana. Olimme vanhempieni mökillä ja muutakin porukkaa oli. Lapset nauttivat olostaan ja tietysti vanhemmatkin, kun säät suosivat. Torstaina jo menimme ja eilen pois, joten kyllä jo kotiin ja sivistyksen pariin kaipasikin.
Masuasukki on alkanut kunnolla ilmoitella olemassaolostaan varsinkin aamuisin ja iltapäivisin sekä iltaisin. Taitaa aamu- ja keskipäivä olla uniakaa, mutta muuten tulee kyllä niin napakoita muksautuksia, että.
Esittelyitä täällä on ollut, joten jos minäkin sitten vähän itsestäni kertoisin eli täällä Vaasassa asustellaan juuri lopputalvesta valmistuneessa omakotitalossa (tai valmishan se ei varmasti ole koskaan)... Täytän 30 elokuussa ja mies täytti keväällä 32, tyttö huhtikuussa 2v ja kovasti löytyy temperamenttia. Yhdessä oltu 8 vuotta, joista naimisissa neljä. Töissä olen isossa monikansallisessa yrityksessä siistissä toimistotyössä ja mies vähän pienemmässä suomalaisessa yrityksessä. Kotoa löytyy myös 14-vuotias koira, sekä 11 ja 6-vuotiaat kissat. Tämän toisen lapsen jälkeen katsotaan, josko sitä kolmatta vielä yrittäisi saada. Olen aina halunnut kolme, mutta mies on sitä mieltä, että kaksi riittää, mutta katsotaan millaiseksi se arki sitten muotoutuu ja mikä on tilanne muuten. Eiköhän tässä tullut tärkeimmät - ai niin - harrasta en vakituiseen oikeastaan mitään. Lenkillä käyn silloin tällöin, mutta ei oikeastaan muuta. Kiireistä elämää on.
Nyt olisi viimeinen viikko ennen neljän viikon kesälomaa, vuoden pisin viikko siis edessä, mutta eiköhän tämä tästä.
Aurinkoista ja hauskaa alkanutta viikkoa kaikille tasapuolisesti!
Harmon rv 21+6
Juhannus oli ja meni. Ilmat oli ihanat. Nyt näyttää siltä että kohta tulee vettä.
Juhannuksen aikana mietittiin isännän kans nimiä, pitää niihin sairaalanpapereihin jotain raapustaa. Tytön nimi löytyy helpommin, pojan nimiä pitää vielä varmaan hioa :) aika yllättävä yhteinen nimi oli poikien nimistä.
Suunnittelin täs josko päivällä jaksais lähteä muksujen kans ale ostoksille. Vois jo uskaltaa ostaa vauvallekkin jotain kivaa.
Keskiviikkona olis rakenneultra. Odotan sitä innolla, pääsee kurkkaamaan miltä se vauveli nyt näyttää. Näkee isäntä ja lapsetkin ekaa kertaa masuasukin.
72oinas 21+3
Kelläs se oli rakenneultra huomenna? Miulla on kans, ja jännittää vähän, et onko kaikki kunnossa..ja jotenkin huolettaa, et voiko lapsivesi valua itsekseen, niin ettei huomaa? Jotenkin kohtu tuntuu niin pieneltä että voiko sinne mahtua vauva ja vedetkin?
No, liikettä on tuntunut päivittäin ett sikäli ei oo niin paljoa pelkoa ilmassa..
Vauvakutsuista; Miekään en oo ikinä sellaisia järjestänyt enkä ollut edes vieraana, et en oikeen osaa auttaa..Jossain ohjelmassa tais olla, et järjestäjät hankkivat sinne syötävää ja juotavaa(esim. jotain mistä juhlien kohde tykkää eniten)(ei tietty alkopitoista tms.) ja sit vieraat toivat lahjoja sekä vauvalle että äidille käytettäväksi raskauden jälkeen.
Pitänee mennä pelastamaan tyttö huonolta ohjelmalta..tyttöparka katsoo pehmoeläintensä kans Voittopottia tms. lattialla mahallaan..
Milenna ja Onni (mies sanoo Turoksi) 20+2
Siinähän se juhannus sitten meni. Töitä, töitä vaan....oon aivan loppu noihin työjuttuihin. Mitenkähän sitä kestäis vielä heinäkuun. Tänään on nyt yksi vapaapäivä ja sitten taas töihin vaikka juhannus jo siellä menikin. Listan tekijällä ei ole aina kaikki " kotona" .
No joo...onpahan taas valitusta.
Synttärionnittelut Eppuliinalle!!!!
Onneksi ulkona on hieno ilma. Jospa vaikka pääsis uimaan tänään.
Masuun ei kuulu ihmeempiä. Potkuja satelee välillä tiuhaankin, lähinnä iltaisin. Masu ei ole hirveästi kasvanut ja sitä vähän ihmettelenkin, mutta kaipa se tässä sitten yhtäkkiä tulee esille. Seuraava neuvolakäynti on vasta heinäkuun puolella, joten tässä vielä saa odotella sitäkin. Olisi jo mukava päästä täyttämään papereita äitiyspakkausta varten.
No, nyt ripustamaan pyykkejä....
Dragondream+kirppu 21+5
eppuliina ja Milenna: mullakin on huomenna np-ultra!! Kovasti jo sitä odotan. Ei kyllä onneksi pelota yhtä kovasti kuin np-ultra, koska olen tuntenut nyt aika usein liikkeitä (ei kuitenkaan vielä ihan päivittäin). Vähän kyllä jännittää, että toivottavasti kaikki on pikkuisella hyvin. Esikoiselle saatiin hoitaja, joten mieskin pääsee nyt mukaan ultraan (viimeks joutui jäämään oven ulkopuolelle lapsen kanssa, ei ees päässyt lyhyesti kurkkaamaan monitoriin, eli aika tiukat säännöt täällä Tampereella).
Olin aamulla hammashoitajalla ja kyllä huomas, ettei vajaan puolen tunnin selällään olo enää tee hyvää. Alkaa jotenkin mahassa painamaan, jos on kauan selällään. Joskus kyllä saatan vielä öisin nukkua selällään, yleensä kyljellään ja nykyisin jo tyyny jalkojen välissä.
Pitäis varmaan siirtyä jo mamma-alkkareihinkin, kun alkaa useimmat alushousut jo kiristää. Ei vaan jotenkin yhtään innosta vetää ylle niitä valashousuja!
tosca rv 20+0 (kahdenkympin raja ylittyi sitten vihdoin täälläkin!)
tosca:
Esikoiselle saatiin hoitaja, joten mieskin pääsee nyt mukaan ultraan (viimeks joutui jäämään oven ulkopuolelle lapsen kanssa, ei ees päässyt lyhyesti kurkkaamaan monitoriin, eli aika tiukat säännöt täällä Tampereella).
Oho! Kummallista toimintaa! Missä kävit ultrassa? Mä kun kävin np-ultrassa lääkäri oikein ihmetteli mihin isä oli jäänyt (jätin kotiin esikoista huoltamaan) ja viimeksi rakenneultrassa lääkäri käänsi monitoria ja kehotti sekää isä että esikoista kurkkaamaan miltä vauva näyttää :). Jälkimmäinen ultra tosin oli täällä Kangasalla.
KL ja silakka, rv 19+4 tjsp.
Meillä oli tänään rakenneultra ja hyvältä näytti! Kaikki oli hienosti, vastasi viikkoja, pituutta n. 25 senttiä ja painoa n. 300 grammaa. Sukupuolta ei pystynyt näkemään, kun mieheni sitä yllätykseksi kysyi. Itse olisin halunnut tietää, mutta aviomies ei. Mutta toisaalta ihan kiva, että saa jotain jännittää vielä tulevat kuukaudet! Pääasia, että kaikki näytti olevan kunnossa. Hän piti käsiään kasvojen edessä ja jalat olivat ristissä. Niin rauhallisen näköisenä hän oli, todella lutuinen!
Muuten kaikki on kunnossa, vatsa kasvaa pikkuhiljaa ja nautin vielä auringosta täysin siemauksin. Kova polte tuli nyt ostaa vaunut, mutta vielä on hiukan mallista epäselvää. Kovin tekisi mieli tilata ne Saksasta netin kautta, mutta uskallus vielä puuttuu...
Huomenna neuvola päivä, jokohan saisi jotain papereita mukaan?
Rv 21 tasan
Täällä myös odotellaan ultraa, joka on torstaiaamulla. Onneksi aamulla, niin ei tartte koko päivää jännittää.
Täällä Turussa ei isoveli saa tulla mukaan ultraan. Terkkari pahoitteli, mutta sellaiset on säännöt. Onneksi voi sitten näyttää kuvia vauvasta. Isä tulee mukaan, joten yhdessä saadaan ihmetellä tulokasta.
ON: kaikki on hyvin. Verenpainekin oli pysynyt hyvänä. Välillä vain masu sattuu oikein kunnolla, vaikka en kyllä huomaa mitään supistelua samaan aikaa. Voi kyllä johtua stressistä. Juuri laskeskelin, että kesäloman jälkeen on enää runsas 7 viikkoa töitä, jos pidän talvilomankin pois ennen äippälomalle jäämistä. Kauhistelen jo, miten opetan sijaisen hommiini tuossa ajassa. Toivottavasti ylipäätään saan sen sijaisen hyvissä ajoin. Eihän se tietty mun murheeni ole, mutta kummasti sitäkin vain stressaa.
Niin itsestä piti kertoa. Olen sihteerinä ja opiskelupaikka olisi yliopistolla, mutta taidan jäädä ikuiseksi filosofia ylioppilaaksi :) Mies on it-alalla ja tuleva isoveli 5-v on päivät tarhassa. Kerrostalossa asutaan ja mökistä haaveillaan. Harrastuksena on se perinteinen lukeminen, sitä kun voi tehdä mukavasti nukutushommissa. Harmi vain, että ei niinkään kiinnosta tuo yliopiston lukumateriaali vaan enemmän noi romaanit.
T: Rila ja Hippu 19+3
Juhannus oli ja meni mökkeillessä. Mukavaa oli kyllä!
[b]Eppuliinalle, Milennalle ja Toscalle[/b] onnea huomiseen rakenneultraan! Saadaankin paljon ultrakuulumisia samalla kertaa :-) Ja me peränpitäjät pidetään huolta siitä, että ultrakuulumisia kirjoitellaan vielä pitkälti heinäkuussakin ;-)
[b]Aino07[/b] oli jo käynyt ultrassa. Kiva kuulla, että kaikki oli hyvin!
[b]Rila[/b] kirjoitti masukivuista. Mullakin on ollut alavatsan kipuja nyt paljon enemmän kuin aiemmin. Juhannusaattona istuminen tuntui epämukavalta ja oli pakko mennä lepäilemään. Mitään supistuksia en tosin ole vielä tuntenut. Myös ligamenttien venymisestä johtuvia piikkikipuja tulee useasti. En ole kyllä ollut noista kivuista kovin huolissani, vaan olen ajatellut niiden vain kuuluvan tähän raskauteen.
RvaRuljanssi ja Nuu 17+6
siellä on myös huominen ultra. Uskaltaiskohan sitä sukupuolta ees kysyä, kun se on kuitenkin aina vain veikkaus. Toisaalta ois kiva säilyttää jännitys syntymään asti, toisaalta ei varmaan malteta olla kysymättä (jos siellä sukupuoliarvioita ylipäänsä ees kerrotaan).
Terveiset täältä kesämökiltä. En ole juurikaan päässyt osallistumaan näihin keskusteluihin, koska viikko kului Italiassa ja juhannus mökillä muuta puuhaillessa. Nyt avasin koneen katsoakseni mustikkapiirakan reseptin.
Matkamme sujui hyvin, kun ensin pääsimme liikkeelle. Odotimme konetta 18 tuntia. Sen piti lähteä klo 7.00 ja lopulta nousimme klo 00.45. Onneksi emme tienneet odotuksesta etukäteen. Pojat olivat tosi sankareita ja odotus sujui mallikkaasti.
Juhannus on vietetty omalla mökillä ja täällä ollaan siis edelleen. Liikkeitä tunnen nykyään, kun makailen selälläni sängyssä. Viime torstaina kävin ultrassa ja kaikki oli kunnossa. Nyt on muutaman viikon ollut aivan loistava olo ja täällä mökillä olen jaksanut pestä mattoja ja muuta vähän raskaampaa, joka olisi muutama viikko sitten vienyt hengen. Mikäs tässä siis lomaillessa.
Pepi 19+6
Tänään oli rakenneultra meillä! Jännitti kyllä etukäteen (tsemppiä Eppuliina, Milenna ja Tosca!) vaikkei oikeastaan ees ollut mitään jännittämisen aihetta. Ihan ihanaa oli nähdä pikku sammakko polskimassa siellä ruudulla. :) Kaikki oli kunnossa, koko vastasi viikkoja ja mahalaukut ja virtsarakot oli paikoillaan. Saatiin kuviakin, yhdessä tosi söpössä jossa näkyy kasvojen profiili ja käsi siinä vieressä. Mun mielestä se imee siinä peukkua, mutta sisko sanoi että kaivaa nenää... Mikä on tietysti pelkkää kateellista panettelua. :D
Kun varasin ultra-aikaa, mulle sanottiin että ultraus tehdään emättimen kautta (sitä mä varmaan eniten jännitinkin), mutta mahan päältä se sit kuitenkin tehtiin ja hyvin näkyi. Jorvissa siis kävin. Seuraavan kerran nähdään vauveli varmaan sitten kun se on syntynyt. Miten siihen malttaa odottaa?
Pitäis mennä päiväunille että jaksaa olla vielä yön töissä... Ultra kun oli päivällä yhden aikaan niin piti herätä sitä varten aika aikaisin. Eikä kyllä harmita yhtään! :) Meikäläinen ihan fiiliksissä vieläkin... :)
Onnea kaikille huomenna ultraan meneville! Toivottavasti siitä tulee teille yhtä kiva kokemus kuin meillä oli. :)
-Ama-riia rv 19+3
Ciao tutti!
Helteiset terveiset taas täältä Italiastakin. Kovasti olette kaikki menneet ja touhunneet juhannuksen, siltä vaikutti. Jussia ei täällä juhlita, mutta menty on silti kovaa. Meillä on vieraita joten niiden kanssa tuli koko viikonloppu juostua Venetsiassa, Ljubljanassa, Postojnan tippukiviluolissa ja Lipican hevostilalla. Nyt on ihana vaan maata tämä maanantai. Kuumuus tuntuu jo menossa -vauhti hidastuu väkisinkin.
Mulla on viikkoja nyt 18 enkä oikein vielä tunne liikettä. Luulis kahden jo elämöivän enemmän. Välillä jotain kutitusta mutten ole varma onko oma maha vai vauvat... Pääsen taas ens viikolla ultraan kun kerran niitä joka kuukausi tutkitaan. Kuvia olen saanut joka kerta mukaani, mikä on kiva juttu. Kumpa oppis erottamaan ne jo niistä kuvista :) Sukupuolista en vielä tiedä, mutta ajattelin ens kerralla kysyä.
Aurinkoista alkanutta viikkoa kaikille!
Sisu
Tänään on ensimmäinen virallinen kesälomapäivä, ja kesälomaa meikäläisellä ruhtinaallisen 5vkoa ja 2 päivää! Ihmeempiä suunnitelmia ei ole. Tavoitteena käyttää esikoista mahdollisimman paljon uimassa, kun on siitä niin kovin innostunut (3½v). Itse en uimapukuuni mahdu (luulisin), mutta eiköhän tullaisen pienen kanssa shortseillakin pärjää, ei sitä kuitenkaan voi itse uimaan lähteä, jos on kahden lapsen kanssa.
Väsymystä on vielä, ei taida hemppa ihan heti nousta. Ensi viikolla on neuvola, sitten tietää onko Hb ollenkaan nousut. Rautaa en ole juhannuksena edes muistanut popsia, pitää taas ryhdistäytyä. Vasemmassa pakarassa/selässä vaivaa issias-tyyppinen kipu, ja pahentunut on masun kasvaessa. Saa nähdä pääseekö kohta liikkumaan, toivottavasti kuitenkin.
Ultra oli jo viikko-kaksi sitten ja kaikki oli hyvin. Itse en osannut katsoa kumpaa sukupuolta masuasukki olisi, mutta mies on varma sukupuolesta. Saa sitten nähdä miten osuu oikeaan.
Mutta nyt iltapöperöä pöytään, huomenna mennäänkin kyläilemään ystäväni luokse.
Omppu (rv 21, jos oikein muistan)
Oli mukava neuvolakäynti vaikka nyt kesällä meidän oma neuvola on kiinni ja käydään toisessa paikassa: on muuten sama neuvola jossa kävin esikoista ja kuoputa oottaessa. Täti on kyl sama ku tässä raskaudessa. Hemppa oli noussu 106:sta 115:sta eli rauta puree. Jatkan kuitenki edelleen raudan ottoa. Verenpaineet oli mulle hyvät eli 100/62 ja painoa tullu 700g viikossa. Vauvan sydämensyke oli 137 ja ihanasti vauva lähti pari kertaa karkuun ku kuunneltiin :) Äsken taas pikkunen jumppas ku olin syöny iltapalaa :) Sf-mitta oli 19cm. Nyt ootellaan torstain rakenneultraa...
Huomenna monella onkin rakenneultra! Nautinnollisia hetkiä :)
Pähkinäneito: Yks arvuuttelujuttu Vauvakutsuilla vois olla sellanen et jokainen sinne tulija tuo oman vauvakuvansa ja sit tää joka on itse sankari arvuuttelee kuka on kukin vauvana. Itte en oo vauvakutsuilla ollu mut tollanen juttu jäi mieleen jostain lehestä.
Harmonille tsemiä viimiseen työviikkoon!
Ihania ultrakuulumisiakin oli ainakin Aino07 ja ama-riia!
Tarald ja tiitiäinen 19+2
Parinkympin rajapyykki ylittyi juhannusaattona! Itse olin juhannuksen " passattavana" äidin luona, ihanaa kun sai vain olla ja nauttia mitä upeimmista ilmoista.
Huomenna olisi rakenneultra. Jostain kumman syystä odotan tätä nyt paljon innostuneempana kuin np- ultraa aiemmin. Silloin pidättein vain henkeäni ja toivoin et kaikki on kunnossa. Toki toivon nytkin, mutta nyt olo on paljon iloisempi kuin viimeksi. Ihanaa nähdä pikkuinen ruudulla!!!
Nyt aamukahveelle... Iloista viikon alkua kaikille!
Eppuliina+ pikku potkuri rv 20+3