Mahdollisia syitä, kun raskautta ei kuulu sitten millään, höh..!
Kommentit (8)
Tuntuu toisaalta niin " hölmöltä" mennä siis tutkimuksiinkaan, vaikka ehkä pitäis, kun vuosi jo yritystä enemmän ja vähemmän.
Pinkerton jo listasikin tosi hyvin eri syitä.
Tässä vielä yksi, mikä oli meillä (yhtenä) syynä: kohdussa oli polyyppi, joka toimi kierukkana. HUOM! Kaikki polyypit eivät ole tällaisia. Minä nyt vain osasin kasvattaa sellaisen, joka keikkui pienellä kannalla kiinni kohdun seinässä.
Ei kannata tuntea itseään hölmöksi. Voi olla, että tilanne on muuttunut sitten edellisen raskauden. On myös ollut niitä tapauksia, joissa on ollut ongelmia alusta lähtien, mutta on vain käynyt hyvä tuuri ja yksi lapsi saatu. Mikä teillä on tilanne, sitä ei voi arvata ilman tutkimuksia.
Jos julkiselle haluat tutkimuksiin, aika kannattaa varata heti. Siellä on jonkin verran jonoa. Ja mies kannattaa myös tutkia heti, kaiken varalta. On hölmöä naisen syödä pillereitä, jos vika onkin simpoissa.
Toivon kuitenkin, että ette tarvitse tutkimuksia vaan plussaat hetimiten!
Mupsi
Laitan vielä joukon jatkoksi omat ehdotukset eli
-ylipaino
-tupakointi
-alkoholi, oon jostain joskus lukenu että yksi humala voi tuhota jo miehen siittiö kantaa ja sen " parantuminen" voi pahimmillaan kestää puoli vuottakin.
-hormonihäiriöt
-" huonot" elämäntavat, vitamiini vajeet(esim. foolihappo)..
Nämä on vain sellasia, joista minä olen noiden ylläolevien lisäksi kuullut.
Meillä on kaksi lasta jotka saaneet alkunsa ensimmäisestä kierrosta, kolmatta saatiinkin odottaa kahdeksan kiertoa.
Näkeekö, jos jotain ongelmaa, ja tutukiikohan samalla jos kysyy?!
Tuli vaan mieleen, että kilpirauhasen vajaatoiminta kuuluu mm. näihin hyvin yleisiin sairauksiin ja voi vaikuttaa raskaaksi tuloon. Se puhkeaa usein ekan jälkeen jossain vaiheessa. Näin myös itselläni. Muita oireita ovat mm. hidastuneet elintoiminnot - ummetus, hidas syke, ei tuu hiki, muistihäiriöt, väsymys jne.
Se on ainakin yksi yleisimmistä ensimmäisistä tutkimuksista, joita lääkäristä määrätään, jos on vaan ollut pitkään vaikkapa vetämätön olo. Verikokeesta näkee vastauksen noin viikon kuluttua sen ottamisesta.
Toivottavasti pian raskaudut!
Gyneaikaa pitäisi varata. Mihin vaiheeseen kiertoa se kannattaisi varata, ennen ovista vai oviksen jälkeen?
Itse kävin viime syksynä yksityisellä gynellä ja ovis oli ihan just ilmeisesti ollut, koska gyne ei löytänyt ultratessaan munarakkulaa mutta ei myöskään vielä keltarauhasta. Näin ainakin sanoi. Jäi vaan vaivaamaan, että josko siellä oli ollutkaan mitään missään vaiheessa...
Minulla on ylipainoa, mutta toisaalta lämmöt ja ovistestit/persona antavat ymmärtää minun ovuloivan joka kuukausi.
Kiitos, jos joku vielä vastaisi tähän minullekin.
Tuo kilpirauhasen vajaatoiminta juttu on kyllä totta, en sitä edes muistanut mainita vaikka itsekin sitä sairastanut nelisen vuotta.
Uskon että tuo hidasti raskaaksi tuloa nyt..
Koralli: Ovistestithän ei kerro että ovuloiko, vaan näyttää vain sen hormonin nousun, että ovulaatio olisi mahdollinen. Mulla näytti ovistestit aina plussaa, mut niimpä en vaan tullu raskaaks kuin 8kk päästä yrityksen alotuksesta ilman ovistestejä vielä:D..
Voisithan varata gynelle aikaa silleen lähellä ovulaatioo, näkis oisko ovis tulossa vai ei.. Ultralla kai jossain vaiheessa näkis sen pco:nkin..
Niin ja stressi pitää muistaa mainita kans, vai mainitsiko siitä jo joku, se nimittäin on tosi paha elimistölle muutenkin ja vaikeuttaa varmasti myös vauvan saantia, sellasilla joilla siihen on taipumusta..
Nainen:
- PCO -> monirakkulaiset munasarjat, pitkä, epäsäännöllinen kierto ja usein ovuloimattomuus.
- ovuloimattomuus muuten vaan, munarakkula ei kehity
- huonot limakalvot ts. ei tartuntapintaa hedelmöittyneelle alkiolle
- tuubat ts. munanjohtimet tukossa
- kohdun " epänormaliudet" ts. väliseinät yms. rakenne- ja muut viat
- munasoluissa häikkää
- jotkin autoimmuunisairaudet
- munasolun paksu kalvo, siittiöt ei läpäise helposti
Mies:
- siittiöt huonolaatuisia tai viallisia tai niitä on vähän
- ei ollenkaan siittiöitä
Mies ja nainen:
- ei vaan " kemiat" tykkää toisistaan (=selittämätön lapsettomuus???); tarkoitan esim. sitä, kun ihan IVF-hoidossa maljalla ei vain siittiöt hedelmöitä munasoluja, vaikka kaiken pitäisi olla OK
Lähestulkoon kaikkeen on jokin hoito, toiset helppoja, toiset raskaampia. Joskus jopa pelkkä painonpudotus naisella voi auttaa ovuloimis-häiriöissä.