BUMBO-sitteri
tiistaita kaikille!
Onko kenelläkään kokemuksia bumbo-sitteristä?
joka on niin ku vauvan tuoli.. suos. ikä oli 3-18kk
meidän poika kun haluais niin kovasti jo istua niin ajattelin tykkäiskö tuosta.. löysin babystylen sivuilta.
kommentoikaa onko ollut tykätty?
Kommentit (9)
Meillä on myös lainassa tuollainen ja tyttö (4kk) tykkää nakottaa siinä. Yleensäkin pyrkii koko ajan pystyyn ja Bumboon laiton jälkeen pää pyörii kuin pienellä pöllöllä, kun kerrankin päsee maailmaa oikein kunnolla tarkastelemaan. Hirmu pitkään en ole vielä siinä viitsinyt pitää, mutta aina välillä se tuntuu olevan kamalan mukava paikka istuksia. Monethan käyttävät tuota vauvalla sitterinä esim kun äiti käy suihkussa. Ei kärsi kosteudesta ja on helppo pyyhkäistä kuivaksi. Varmaan jatkossa, kun istuminen alkaa muutenkin sujua, tuo tulee olemaan vielä enemmän käytössä. Minun mielestäni se ei siis ole ollut turha kapistus. ;)
mut ei oo paljon ollu sille käyttöä vielä. Lapsen on osattava todella tukevasti kannatella päätä ennen kuin voi siinä istua. Meidän neidin kun laittaa siihen hetken päästä röhjöttää siinä " kaksinkerroin" leuka kohti napaa. Ehkä sit myöhemmin oppii istumaan siinä... Neidillä ikää 5,5kk. Ja sylissä neiti kyllä vetää itsensä istuma-asentoon sekä sitterissä. Oli turha ostos meille!
joka on mielestäni (ja lastenlääkäreiden mielestä!) varsin oiva kapine -- lapsen asento on selälle anatomisesti hyvä ja hän joutuu kannattelemaan itse ylävartalonsa toisin kuin perinteisessä sitterissä, jonka nimi voisi myös olla passivaattori...
Meidän fyysisesti aktiivinen poikamme suostui makaamaan tavallisessa sitterissä ehkä yhteensä tunnin 2-4 kk ikäisenä. Sen jälkeen emme edes yrittäneet. BUmbossa nakotti tyytyväisenä 3 kk iästä lähtien pieniä aikoja kerrallaan -- istui esim. pöydässä katselemassa kun me söimme ja viihtyi. Vieläkin (8 kk) suostuu hetkiseksi bumboon istumaan vaikka osaakin jo kontata ja on kävellyt jo kuukauden puita pitkin. Otan pojan bumbossa vessaan kun käyn suihkussa ja poika lukee (=pureskelee) siinä kirjaa. Bumbo on myös mainio hiekkalaatikolla ja matkasyöttötuolina. Helppo pestä ja kevyt kantaa!
ainakin meidän herran, 4,5 kk mielestä :) Tapittais siinä vaikka koko päivän. Mutta niskan kannatus on tosiaan tärkeä ennen kuin voi ajatella laittavansa istumaan tuoliin.
Saunaan ja suihkuun voi ottaa huoletta mukaan, ei mene mikskään. Jotkut myös syöttävät lapsensa tässä tuolissa, me ei olla vielä kokeiltu.
lainassa oli eikä meidän poika siihen " sopinut" . Lähti pönkemään itseään suoraksi ja meinasi pullahtaa pois... Kokeiltiin siis n. 5kk iässä. Nyt poika istuu jo itsenäisesti 7kuisena eikä tuolla tuolilla käyttöaika olisi kovin pitkä ollut... Asento ei myöskään minun mielestä ainakaan hoikalla pitkäselkäisellä pojalla ollut kovin hyvä. Mutta riippuu varmasti täysin vauvan luonteesta ja rakenteesta että viihtyykö tai sopiiko!
Meillä Bumbo on ollut just samassa käytössä kuin maijapauliinalla ja vielä samasta syystäkin: ei viihtynyt veijari sitterissä ja kun pääkin alkoi pysyä pystyssä aika varhain, hankittiin sitten Bumbo. Nyt poju on 9kk ja Bumbo on syöttötuolin ohella enää ainoa ns. " turvallinen" paikka eli sellainen, johon hepun voi jättää ja tietää, että löytää hänet vielä samasta paikasta hetken kuluttua :) Ei käytäisi meilläkään kaksin ollessa suihkussa ilman Bumboa. Tuolista ei ohjeen mukaan pitäisi päästä itse pois, mutta meidän poika näyttää kyllä ainakin päättäneen yrittää :)
Meillä on ollut kiva tuo bumbo, mutta oikeastaan kirjoitin vain varottakseni. Meidän tyttö oppi tulemaan bumbosta pois jo 7kk iässä. Kyllä vieläkin on käytössä mutta vain tavallisena tuolina. Niin ja jo tuossa 5kk iässä oli siinä ja siinä pääseekö pois mutta jalat oli tosiaan tarpeeksi vahvat vasta 7kk iässä.
meilläkin poika kiipeää Bumbosta itse pois -- tosin nyt 8,5 kk iässä vähän hitaammin kuin ennen, kun alkaa viimein täyttää istuinta paremmin. Pienempänä tuntui että pyörii vaan istuimessa, rääpäle kun on (tällä hetkellä mitat 72 cm ja 7700 g)... Silti viihtyy siinä paremmin kuin missään muussa hilavitkuttimessa kun antaa jonkin kiinnostavan lelun käteen. Meille Bumbo on kantoliinan ja vaunujen lisäksi ollut ainoa tarpeellinen väline, kaikki muut hoitoalustaa myöten olleet ihan turhia -- vaipatkin on näin liikkuvaiselle kaverille vaihdettu sylissä 4 kk iästä lähtien... POika on muuten itse istunut jo pari kuukautta ja tosiaan kävelee jo toista kuukautta puita pitkin -- ei ole menohalut ja istuminen vaikuttaneet bumboiluun, vaan sen vartin istuu vieläkin pari kertaa päivässä " valtaistuimessaan" ...
meillä oli lainassa tuollainen.. ihan turha! istuma asento ei musta ollut kauhean hyvä! ei käyny ainakaan meidän pojalle!