Kutisee!! Hiivaako??
Neuvoja kaivattaisiin... Olen kärsinyt viikkoja kovasta ulkosynnyttimien kutinasta jota olen koittanut hoitaa bepanthenilla ja canestenilla. Bepanthen auttaa, mutta sitä saa lisäillä useita kertoja päivässä. Valkovuoto on runsasta (varmaan kuuluu ollakkin näin puolivälissä) mutta varsinaisia hiivatulehduksen oireita minulla ei ole.
Voiko hiiva ilmentyä pelkkänä kutinana vai kuivattaako raskaus limakalvoja vain niin että ne ärtyvät??? Mikä voisi auttaa?? Hiivakuuriakaan ei viitsisi turhaan ottaa kun mitään muita merkkejä ei ole...
Kiitos aavusta jo etukäteen!!
Kommentit (2)
koita kurkata että onko valkovuoto kokkareista jos on niin takuu varma hiiva.
Itse odotin pitkään ja tilanne paheni, suosittelen nopeaa toimintaan. Olen käyttänyt nyt Canestenin 3 päivän tapletti kuurin sekä hoitovoidetta samaan aikaan ja putkeen vielä sen gyne-daktan 3pvä tänään eka päivä joten saapa nähä miten käy. Sen verran ikävää etten toivo sitä kenellekkään. Mulla ei niinkään kutissut vaan kirveli pirusti.
Neuvoisin sua kyllä saman tien hakemaan kuurin, mulla helpotti jonkin verran toi bepantten mutta se ei paranna sitä...
Lääkärini sanoi mulla kutisematonta loppu kesää... joten toivon sitä samaan sinulle
mulla oli (kai) hiivatulehdus viikolla 13. Käytin 3 päivän canestenkuurin ja oireet katosi. Viime viikolla (rv 18) alkoi taas kutista pyyhkiessä, mutta ei ole mitään valkovuotoa. Samaan aikaan oli neuvola ja terkkari sanoi, että raskausaikana hormonit voi tehdä bakteerifloorasta erilaista ja kutinaakin voi ilmetä. Käski ostaa canesten rasvaa, ja sitä olen muutaman päivän käyttänyt ja oireet ovat nyt poissa. Samoin sanoi, että joskus limakalvot tai ulkosynnyttimet voivat olla vain kuivat ja sanoi, että ceridalrasva voisi auttaa. Sitä en ole vielä kokeillut, eikä kai nyt tarvitsekaan. Terkkari myös sanoi, että jos ei kutina mene rasvoilla oli viikossa niin pyysi ottamaan yhteyttä. Ehkä sitten olisi määrännyt johonkin kokeeseen, en tiedä.
Toivottavasti tämä auttoi edes vähän, et ole oireinesi ainut.