Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~~KESÄKUISTEN JUHANNUS (pe-la)~~

22.06.2007 |

Hauskaa juhannusta, me lähdetään synnyttämään:)

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamuyötä!

Onnittelut kaikille vauvan saaneille! Nyt näyttää siltä, että Nelekku07 ja minä taidamme saada samana päivänä lopputuloksen nähtäväksi. Mulla on koko päivän supistellut satunnaisesti ja nyt viimeisen tunnin ajan 10 minuutin välein. Ensimmäinen synnytys kesti 9 tuntia, joten en tästä ole ihan heti lähdössä kohti sairaalaa. Koetan sinnitellä kotona vielä muutaman tunnin.

Harmillista on, ettei mies pääse nyt mukaan synnytykseen, koska esikoiselle ei saada hoitajaa. Tämä ei haittaa mua vielä, kun olo oli ensimmäisessäkin synnytyksessä sellainen, että en halunnut, että kukaan koskee muhun tai lepertelee mitään korvan juuressa. Kipu kun vei kaikki voimat.

Toivottavasti kirjoittelen tänne seuraavaksi vauvauutisia enkä käynnistysuutisia. Mullehan oli varattu maanantaiksi käynnistysaika, jota toivottavasti en nyt tarvitse.

Juuliar 41+6

Vierailija
2/22 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt näyttää pahasti siltä että jään tänne yksin!

Onko ketään enään linjoilla?

Huomenna on kontrolli, joten kai mäkin saan sitten tietää dead linen tälle raskaudelle...

Muita vielä jäljellä?

-E rv41+3

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
24.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti ilmoitan, että meille syntyi tyttö 22.6. (rv41+1) klo 3.19. Pituutta oli 48cm ja painoa 3310g. Synnytys käynnistyi vesien menolla. Avautumisvaihe kesti vain 2h 45min, mutta ponnistusvaihe oli rankka 1h 4min. Iltasella tultiin kotiin opettelemaan nelihenkisenä perheenä oloa ja eloa. Tyttö on tietysti ihana! Nukkuu ja syö vain. Ainakin toistaiseksi... ;)

Onnea kaikille vauvan saaneille ja vielä vauvamasun kanssa kärvisteleville hirmuisesti tsemppiä ja supistuksia!

Hemppa ja tyttönen

Vierailija
4/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sinnitellään yhä. Tänään meinaan kyllä rehkiä ja kokeilla kaiken mahdollisen.

Hauskaa juhannusta kaikille!

-E rv41+1

Vierailija
5/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Onnea matkaan ja onnittelut myös jo kaikille vauvan saaneille. Täällä ollaan kokeiltu suunnilleen kaikki mahdolliset, mut ei tulosta. Alkaa jo usko loppumaan, lisäksi kaikkien kyselyt, joko?

Juhannusvauvaa odotellen,

Mantuska rv 40+6

Vierailija
6/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se rouvaii vaan yllättäen lähti, onnea matkaan!!!!

Olen kyllä aikas kateellinen jos rehellisiä ollaan! Itsellä ei ole mitään merkkejä. Juhannus ollaan ihan kotosalla ja ajattelin vähän pestä lattioita ja pyyhkiä pölyjä, että niin ihanaa.....

Hyvää Juhannusta kaikille!!

Tiina 40+2, tänään olis vissiin se yleisin päivä tulla vauvan ulos ; )

Vierailija
7/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ajateltiin lähteä tänään juhannusajelulle noin 60km päähän. Käydään siellä syömässä ja ajellaan takaisin :) Jos vaikka sais supistuksia... Eilen illalla tunsin särkyä ja kipua alamahassa ja kohdunsuun tienoilla ja oletan sen olleen kohdunsuuta avaavaa toimintaa;)

Keskiviikkona kävin neuvolassa ja siellä oli kaikki ok, sf-mitta oli tosin pysynyt samassa, mutta se kai ei liene kovin tavatonta tässä vaiheessa raskautta. Sain myös lääkäriajan tiistaille, jolloin täynnä rv 40.

Samalla kuulin että täälläpäin pääsee äippäpolille yliaikaiskontrolliin uudelleen synnyttäjät VASTA rv 42 ja ensimmäistään odottavat 41+5. Siellä sitten tutkitaan ja katsotaan onko tarvetta käynnistykseen, jos kaikki on kunnossa, saa uuden ajan parin päivän päähän ja silloinkin vaan katellaan että onko aihetta käynnistää. Suomeksi tämä siis tarkoittaa että minä olen täällä varmaan vielä elokuussakin=D (LA 26.6)

Noista ässistä kyselisin senverran, että onko muille käynyt niin ettei seksi onnistu, kun vauvan pää on niin alhaalla ettei mies mahdu sisälle???

Meillä on näin, kahdesta aiemmasta en muista tällaista olleen???

Mahtaisko tämä ennakoida jotain, vai mahtaako olla vaan toiveajattelua??

Jaahas täytyy lähteä huoltamaan noita vanhempia lapsia.

Hyvää juhannusta kaikille!!!

Mustikkax2 39+3

Vierailija
8/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää juhannusta kaikille!

Minäkin sinnittelen vielä täällä, mutta en enää kauan. Mulla on kontrolli/käynnistysaika ensi maanantaina, jolloin tulee täyteen rv 42.

Rouvaii: Jaahas, vai synnyttämään! Onnittelut sinulle odotuksen loppumisesta!

EbbaW ja Nelekku07: On se kiva, että joku pitää minulle seuraa nämä (toivottavasti) viimeiset päivät ;-) Kiitokset kirjoitteluista!

ON: Kaikki ässät on taas kokeiltu, tuloksetta. Pitäisiköhän vielä käydä kyykkimässä nuo pihan pensasaidan aluset läpi ja puhdistaa ne rikkaruohoista? Se on kyllä niin tukala työasento, etten taida siihen enää taipua. Taidan lähteä sohvalle kutomaan.

Juuliar 41+4

Vierailija
9/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmoittaudun viime hetkillä mukaan. Eli kesäkuisiin kuulun myös, nettipimennossa olen ollut puoli vuotta rakentamisen vuoksi. Ensimmäiseltä lapselta (1,5- vuotta) olin kovasti keskusteluissa mukana ja nyt yritän päästä taas vauhtiin. Kiva ollut lukea teidän kuulumisia. Minulla laskettu aika oli 20.6, mutta vielä täällä kärvistellään. Ei oikein ole edes jussi-fiilistä kun ei viitsi kauhean pitkälle lähteä, vaikka tuskin tässä lähipäivinä edes synnyttämään ollaan menossa...

Itse sanoin kaikille läheisille, että antaa mennä reilusti yli niin ehdin lepäämään, mutta p...t tässä pysty lepäilee; yöt valvoskelen ja päivät juoksen 1,5- vuotiaan tyttären perässä, joten antais syntyä vaan, saisi ainakin osastolla hetken levähtää..

Eilen illalla supisteli melko napakasti ja säntillisesti, sitten sanoin miehelle 3 tunnin supistelujen jälkeen, että nyt pakkaan kassin, niin siihen ne supistelut sitten loppuikin. Ensimmäisen synnytys oli niin nopea, sairaalassa ehdin olemaan noin 2 tuntia, joten nyt jännittääkin että lähden varmasti ajoissa sairaalaan.

Nyt pikkuneiti vielä päikkäreillä ja mies tulee kohta töistä joten lähen kyökin puoleen valmistelee grilliruokia, jos vaik pääsis jussin makuun...Palailen illan suussa..Mukavaa jussia ja suppareita niitä toivoville!!!

Vierailija
10/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heips! Tulin ilmoittamaan, että jakautumiseni tapahtui 2 päivää sitten ja tänään kotiuduimme. Tuloksena ihana tytteli, paino 3560 g pituus 50 cm ja pipo 34,5 cm. Synnytys oli helpohko ja muutenkin hyvä kokemus.

Onnea muille viime aikoina jakautuneille ja voimia odottajille!

t. Suffeliini + typy 2 vrk

Vierailija
11/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa Tintti mukaan loppumetreilläkin, ne on ne pisimmät ; ) Meillä onkin sama laskettuaika.....

Nyt on ollut aika huono ilta. Jotenkin tympii kaikki, olo on kuin tynnyrillä, kaikki tekemättömät hommat ahdistaa ja mitään ei jaksa tehdä. Oikeesti nyt sais kyllä neiti jo tulla ulos...... mutta mitään merkkejä ei ole edelleenkään ; (

Palaillaan huomenissa! Älkää kaikki lähtekö synnyttämään....

Tiina 40+2

Vierailija
12/22 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lähetän supistuksia tasapuolisesti teille.

Onnea jakautuneille!

kuumetta ja poika 2 vrk

Vierailija
13/22 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meille syntyi pieni poika eilen 22.6 klo 18.59. Synnytys oli raskas, avautumisvaihe kesti 17 tuntia, jonka olin alusta saakka aivan tajuttoman kipeä. Juuri kun olin päättänyt luovuttaa sain vihdoin ponnistaa 25 minuutissa pojan maailmaan. Painoa 3915, pituutta 50 ja pipa 36. Väsynyt mutta onnellinen palaa pidemmän tarinan kanssa kun kotiudutaan:)

Vierailija
14/22 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

rv40+5 ja viimein tyttö syntyi

Pituus 51,5 cm ja paino 3915kg

Pipo 34cm

Synnytyksen kesto 8h55min ja en puhuisi helposta, mutta ei traumoja jäänyt :)

Vierailija
15/22 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu apua eilisestä ajelusta, tai no kyllä se muutaman supistuksen sai aikaiseksi, mutta ei vieläkään yhtään kunnolla kipeää...

Rupesin tässä miettimään kun lueskelin muiden viestejä, että olen ainoa jolla LA ei ole vielä mennyt?? (vai onko muita? mulla LA siis vasta ti 26.6) Kirjoittaako kaikki kesäkuun lopun odottavat kesäheinissä??

Kovin on hiljaiseksi mennyt muutenkin kirjoittelu täällä, eli mahtaisko olla juhannuksella osuutta asiaan :)

Vierailija
16/22 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mustikkax2:

Rupesin tässä miettimään kun lueskelin muiden viestejä, että olen ainoa jolla LA ei ole vielä mennyt?? (vai onko muita? mulla LA siis vasta ti 26.6) Kirjoittaako kaikki kesäkuun lopun odottavat kesäheinissä??

Kovin on hiljaiseksi mennyt muutenkin kirjoittelu täällä, eli mahtaisko olla juhannuksella osuutta asiaan :)

Hei, jos sulla tulee yksinäistä tai tuntuu hiljaiselta, niin tuupa kirjoitteleen kanssamme tuonne kesä-heiniin. Silläkin tosin jo " päitä putoilee" listalla tonne vauvapuolella, mutta on meitä vielä sielläkin muutama. Itestä tuntuu, että mä olen kohta siellä ainoona, kun kaikki vaan lähtee synnärille nyyttiä noutamaan.

Mä kirjoittelin alussa vähän molemmissa, mutta päätin jäädä sinne kesäheiniin just´sen takii, että olisi seuraa vähän pitempään - mulla LA 25.6.!

Terv. nikki (ilman mitään oireita!)

Vierailija
17/22 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut rouvaii ja Katya pikkunyyteistä!!!!!

Mustikka: mulla on aika jo mennyt mutta olen täällä varmaan vielä viikon jos ei toista! Täällä kieltämättä on aikas vähän sellaisia kirjoittelijoita joilla olis la loppukuusta, mutta älähän nyt lähde tai mä jään ihan yksin....

Täällä ollaan jussia vietetty kotosalla siivoillen! Meillä kun edelleenkin on remontti kesken niin hommia kyllä riittää, sais vaan tuon ukonkin mukaan... Mitään tuntemuksia ei edelleenkään ole, mieskin harmittelee kun joutuu menemään töihin maanantaina eikä pääsekään lomalle ; ) Mä kanssa itse jotenkin ajattelin että tulis juhannusvauva, mutta taitaa mennä sinne rv 41 milloin siskotkin on tullut....

Palaillaan taas...

Tiina 40+3

Vierailija
18/22 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä lopetan tän itseni tarkkailun, TÄÄ ON IHAN ÄLYTÖNTÄ. jOKAINEN MAHANIPISTYS JA ALAPÄÄ JOMOTUS SAA AIKAAN (oho isoja..) ajatuksen synnytyksen käynnistymisestä. Nyt rupean nauttimaan siitä että joka päivä mikä on yli voin esikoisen päikkäriajat ainakin ottaa rennosti...paitsi oishan noita hommia juuri valmistuneessa talossa, pihat levällään ja muutenkin vielä pussukoita ja nyssyköitä purkamatta, mutta onneks ne ei tosta mihinkään karkaa.

Mies on vielä tänäänkin töissä ja kun tulee niin aloittaa kuulemma jussin vieton, meinaa ottaa muutaman oluen, on niin varma kans että ei se vauveli vielä tänään synny... ken tietää!!!No onneksi esikoisen kummitäti tulee meille yökylään kun on näillä main, joten jos lähtö tulee niin onpahan joku vesiselvä tuon esikoisen kanssa kotona, mieskun ei ole joka tapauksessa lähdössä synnärille mukaan. Ekassa synnytyksessä mulle oli vaan harmia sen läsnäolosta kun mietin että mitenkähän tuo mies kestää nää jutut, ulosteet yms. ja koville näytti ottavankin, ja muutenkaan minä en kaipaa ketään kädestä pitelijää haluan niin yksin käpertyä siihen kipuun...heh, kuulostaa hiukka masokistiselta, mutta näin ainakin aiemmassa synnytyksessä. Nyt tietenkin kun noin olen sanonut niin kaipaan siellä suunnattomasti mieheni tukea ja turvaa...Sori turhanpäiväinen jaaritteluni...

Taidanpa kuiteskin mennä tonne köksän puoleen taas valmistelemaan jotain hiukopalaa, kun voi vielä hyvällä omallatunnolla nauttia näistä raskausiloista ja kiloista!!!

Terveisin äityli JKL: stä 40+3...jo... tai vasta...

Vierailija
19/22 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvät juhannukset kaikille ja erityisesti kaikille vielä omaa vauvaansa odottaville!! Pian se teidänkin pitkä odotus palkitaan. Tsemppiä!

Tuuli@ ja tyttö 4vko1vrk.

Vierailija
20/22 |
23.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvaii: mietin sua monta kertaa päivän aikana kun ilmoitit lähdöstä! Ensikertalaiselle se on jotain niin uskomatonta, eikä sitä oikein tiedä mitä odottaa. =)

Minä olen siis vielä täällä... Eilen oli tukalaakin tukalampi olo, mutta se ei johtanu mihinkään. Tänään on rv41+2, jolloin esikoisen synnytys " alkoi" . Tähän aikaan päivästä supisteli jo säännöllisesti, ei kipeästi, 20 min välein. Vasta yöllä 3 maissa siirryimme sairaalaan, joten poika syntyi 41+3. Tämä näyttäis jäävän pidemmäksi aikaa... En ehkä olisi näin malttamaton, jos kaikki ei olisi toitottanu sitä että toinen syntyy aikasemmin ja että jos synnytyksen väli on lyhyt tulee vauva aikaisemmin. Neuvolassakin sanoi jo viikolla 36 että voi syntyä koska vain...

Mä olen kans miettiny tota hyötynäkökulmaa että vielä voi rauhassa elellä esikoisen tahtiin, nukkua päikkärit ja nauttia pojan kanssa olemisesta. Kyllä se vauva kuitenkin muuttaa rytmin. Positiivinen asenne kehiin.

Maanataina ois sitte se yliaikakontrolli (piti olla sunnutaina mutta siirtyi). Veikkaan että ne tyrkkää mut sieltä vielä kottin ja loppuviikosta alkaa käynnistelemään...

Minkälaisia painoarvioita ootte saanu? Meille näyttäis tulevan taas vain vähän päälle 3 kilonen. =)

Oikein ihanaa juhannuksen jatkoa kaikille meille jääljellä oleville + synnyttäneille!!!

-E rv 41+2