Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten vierottaa 1v 1kk vanha tissitakiainen?

Vierailija
22.06.2007 |

Nyt vinkkejä kehiin, kiitos! :-)Tyttäreni on reilun vuoden vanha ja ollut aina hyvin kiinni minussa. Hän ei ole koskaan huolinut tuttia tai tuttipulloa, vaan syö rintaa edelleen noin kuusi kertaa päivässä ja neljä kertaa yössä. Olen iloinen siitä, että imetys on onnistunut näinkin hyvin, mutta nyt rupean olemaan jo aika väsynyt erityisesti noihin yöheräämisiin. Päiväimuttelukin saisi mielestäni jo pikkuhiljaa jäädä pois. Miten siis vierottaa lapsi rinnasta?

Kotiunikoulua olen pitänyt pariin otteeseen, mutta molemmat kerrat ovat tyssänneet viikon jälkeen siihen, etten kertakaikkiaan ole jaksanut enää valvoa. Minä siis annan periksi ennen tytärtä. :-) Lapsen isä ei työnsä vuoksi voi/halua valvoa edes silloin tällöin.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tieda onko tasta apua, koska kaikki vauvathan ovat erilaisia, mutta kerron kuitenkin. Siis itse vierotin 1 v 5 kk pojan kolme viikkoa sitten. Samanlainen tilanne kuin sinulla, ikina ei tuttia tai pulloa huolinut, isa vuorotoissa joten ei voinut oikein unikoulua pitaa. Ja poika tuli aivan hysteeriseksi kun sita yritin. Muutimme pari kuukautta sitten, ja muuton jalkeen ei edes suostunut omaan pinnariinsa, vaan nukkui minun vieressa. Ahdasta siis oli, ja siihen paalle heraili ainakin 5 kertaa yolla.

Kysyin terkkarilta vinkkeja, ja varoitti, etta tulee olemaan helvettia viikon verran ainakin... Kiva kiva..

Nukutin pojan viereen parisangylla. Ensin pidin vahan paivakirjaa siita miten pitkat syotot olivat ja kuinka usein, ja sitten aloin vahitellen lyhentamaan syottoja niin, etta otin rinnalta pois muutaman minuutin kuluttua (kun alkoi olla uninen), ja pidin katta hiljaa selalla kunnes nukahti. Itse makasin aivan hiljaa, enka jutellut pojalle. Jos alkoi potkimaan ja pyorimaan sangylla, pistin tyynyn meidan valiin. Sitten yhtena yona sain tarpeekseni siita potkimisesta ja rinnan repimisesta ja puremisesta, ja seuraavana yona annoin tuttipullon sokeritonta mehua. Oli siita aivan innoissaan ja nukahti tosi helposti. Parin yon jalkeen pistin omaan sankyyn, istuin sangyn vieressa kunnes nukahti. Sitten aloin kavella huoneesta pois heti pullon antamisen jalkeen. Ja ihmeekseni ei ole valittanut muutoksesta yhtaan. Ei tullut yhtaan helvetillista vieroittamisesta vaikka kauheaa meininkia luulin siita tulevan. Paitsi rinnat olivat aika kipeat muutaman paivan, koska lopetin yhta-akkia, mutta pian nekin pehmeni.

Varmaan tein vaarin kun annoin mehua, mutta vetta tai maitoa ei suostunut juomaan. Ja mina olin niin loppu, ja aina artynyt, tosi vasynyt syottamiseen. Mutta nyt jo etsii itse pullon yolla eika tarvitse herailla. Ihanaa.

Onnea vieroitukseen. :)

Vierailija
2/2 |
22.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkiruuaksi imetän. Ja kyllä se kiinnostus rintaan on siitä vähitellen laimistunut. Ja taitaa mukista mennä maitoa vähitellen koko ajan enemmän. Hiljaa hyvä tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kuusi