Kertokaas kun on "syypaa" tassa kiistassa, mina vai mies????????
Eilen illalla tapahtui taas niin kuin niiiiiin monia iltoina aikaisemminkin.
Mies lahti eilen aamulla toihin klo 8 ja paivalla soitin monelta noin suunnilleen tulee kotiin etta ehdinko kayda kaupassa enne niiden sulkeutumista. Han sanoi etta noin 18.30-19.00.
Mina hoidan paivisin omat lapset ja olen myos pph, joten en kovin paljoa ole jouten paivisin ja pysty kayda shoppailemassa! Illalla kerroin lapsille etta isa tulee kotiin ennen nukkuma-aikaa ja voivat odotella siihen asti, ovat 4v ja 7v. Kello oli 19.20 kun soitin ja kysyn missa olet, ja mies on yha toissa ja kotiin on 30min. ajomatka. Han sanoi etta lahtee 10min. paasta ja on kotona 20.00. Laitoin lapset jos sankyyn, ja olivat pettyneita etta isi on taas myohassa. Mies tuli lopulta 20.40.
Sanoin etten ehdi enaa kauppaan, ja menen laittamaan ruoan meille valmiiksi. 7v halusi etta isi tulee hanta halailemaan ja sanoin etta sano vaan hyvan yon toivotukset ja halaile vahan aikaa, kun TIEDAN miten siina aina kay.
Ja tassa on siis se kiistan ydin. Mies nukahtaa aina lapsen viereen sankyyn ja vaikka sitten yritan huudella, nukkuu kuin tukki. Ja sitten syon yksin, ja kun olen itse menossa nukkumaan, eilen menin klo 23, mies heraa ja on nalkainen, menee syomaan ja katselemaan telkkaria. Ja MINA saan valitukset kun annoin hanen nukkua, enka heratellyt!!!!
Ensinnakin harmittaa lasten puolesta koska isa lupaa tulla ajoissa, mutta on useimpina iltoina myohassa. Ja arsyttaa kun en saa yhtaan edes kerrattua lasten tekemisia tms miehen kanssa vaikka puhuttavaa olisi paljon....
Kommentit (43)
Se mikä siinä loukkaa, on että mies ei kunnioita sinua sen vertaa että kohtelisi sinua niin kuin arvokasta tasavertaista ihmistä kohdellaan. Meillä oli aikanaan samantapaisia vaikeuksia ja pitkään minäkin vain nalkutin ja podin syyllisyyttä omasta ärtymyksestäni. Sitten tajusin tuon, että mikä siinä oikeasti ottaa pattiin ja sain sen sanottua miehelle, joka yllätys-yllätys, ymmärsi mistä puhuin! Väänsin vielä sillä lailla rautalangasta, että kysyin, voisiko tehdä noin työkavereilleen (eli sanoa tulevansa kuudelta ja jättää ilmoittamatta että myöhästyy kaksi tuntia tms.).
Meillä tilanne on parantunut selvästi, kun mies tajusi että minua pitää kohdella oikeissa asioissa yhtä asiallisesti kuin työkavereita. Nykyään se jopa muistaa jos olen pyytänyt tulemaan aikaisemmin kotiin jostain syystä - ennen piti aina soitella, että missä viivyt ja mies hermostui perään soittelusta jne.
Lapsen viereen meno on ihan suloista, jos lapsi kerta isäänsä kaipailee. Ja munkin mielestä sä voisit käydä herättämässä kunnolla - monet miehet nukkuu niin sikeästi ettei havahdu pelkkään huuteluun vaikka jotain ynisevät "vastaukseksi". Se on useimmissa perheissä todettu jo vauva-aikana .-)
alussa herättelin häntä nykyjään laitan vain valot pois ja tv: pois päältä.
Maatkoon pimeessä, sieltä hän kömpii sitten viereeni jossain vaiheessa.
En herättele koska se on joka ilta sama juttu! aikuinen mies huolehtikoon itse mihin nukahtaa.
miehesi on varmaankin aiheesta poikki. Jos tämä on enemmän sääntö kuin poikkeus, niin en kyllä kadehdi teidän perhe-elämää. Miehesi on varmasti hirveän väsynyt ja kiukkuinen pienistäkin asioista. Tuo kiista johon pyysit ratkaisua meiltä ei mielestäni ole ollenkaan olennainen tässä tilanteessa.
nukkukoot siellä.
Mieheltäsi tosi törkeetä syyttää sinua siitä että et herättänyt... aikuinen huolehtii itse heräämisistään.
Minä taas sain aikoinaan vaimolta huudot kun nukahdin lapsen viereen nukuttaessa. Heräsin kyllä sit tovin päästä mutta vaimon mielestä ilta oli jo mennyt piloille.....
T: mies
jos myöhästyy sovitusta kotiintuloajoista. Ymmärrän kyllä ap:n turhautumisen.
Ap:han kertoi lisäksi että MIES suuttui siitä ettei häntä herätetty, eikä ap alkanut riidellä tai nalkuttaa.
SInänsä on mielestäni turha etsiä sitä syyllistä tässä tapauksessa, vaan paljon hedelmällisempää olisi nyt keskustella tästä tilanteesta. Molemmat ehkä ymmärtäisivät sitten toisen tilannetta paremmin ja tilanne voisi parantua.
sekä heräämiseen että myöhästymisestä soittamiseen.
kaikki sympatiat sulle! Ärsyttävää, jos toinen ei tule silloin, kun lupaa. Ja pitäähän sun päästä kauppaan jo työsikin takia! Pidä puolesi!
Ymmärrän että lapsia herätellään kouluun jne. mutta en ymmärrä tuota että vaimon velvollisuus olisi toimia miehensä holhoojana.
Sitä paitsi monet miehet pakenevat töihin sen vuoksi etteivät jaksa kotona odottavaa tylsää ja työlästä pikkulapsiarkea, harva painaa ylipitkää päivää pelkästään perheen paras mielessään...
Mikäli siis itse toivoo seuraa illaksi. Minusta parisuhteessa ei ole oleellista etsiä syyllisiä tilanteisiin ja kiistoihin vaan pyrkiä ratkaisemaan ne molempia tyydyttävällä tavalla. Jos kumpikaan ei ole valmis yhtään joustamaan omasta edustaan toisen hyväksi, niin sitten on parempi laittaa hopeat jakoon.
mä tunnistan tilanteen ja musta kuulostaa ihan siltä kuin sä olisit äiti miehelleskin ja se on joku teini joka kapinoi vastaan. Miksi pitäis neuvoa aikuista ihmistä koko ajan mitä lapsille voi lupailla (EI katteettomia lupauksia) tai että ei osaa kontrolloida nukkumisiaan sen vertaa ettei nukahtele millon sattuu.
pääsin vasta viestien lukemisessa puoleen väliin kun piti alkaa kirjoittaa kun alkoi kiukuttaa kun muut vastaajat ehdotti vaan että niele kiukkus tai sun vika...
Kerro miehelles ainakin siitä aikuisseuran puutteesta, siitä sekin varmaan kuulostaa vaan yhdeltä vaatimukselta lisää mutta meillä se johti eroon...
lapsen viereen tai sohvalle. Itsekin herätän miehen, käyn pyytämässä omaan sänkyyn nukkumaan. Ei se tunnu velvollisuudelta eikä sitä edes ole. Mun mielestä se on vaan toisen huomioonottamista.
sinä et tosiaan elä elämää normaaliin tahtiin vaan yrität väkisin vääntää oman elosi aikatauluun, joka ei elämäntilanteeseesi sovi. Siis häh, syöt illallista yhdeksältä? Miksi et viideltä lasten kanssa?
Teillä taitaa nyt olla kommunikaatio-ongelma ja krooninen väsymys, joten takerrutte tuttuihin ja turvallisiin riitelykaavoihin jotta on edes jotakin mistä pitää kiinni.
Ei 7v.:tä tarvitse uneen asti nukuttaa. Miehen jaksaminen taitaa olla tosi kortilla, jos ei pysy enää hetkeä hereillä. Olennaista on myös se, pyysikö mies herättämään. Jos ei selvästi pyytänyt, että herätä sitten jos en tule vartin sisällä, on kyllä miehen oma moka. Riitelyn taustalla tuntuu olevan isompiakin ongelmia. A.p. kokee venyvänsä ja joustavansa ja tinkivänsä omista menoistaan, mies taas kokee painavansa raskasta päivää perheen hyväksi. Vai? Kumpikaan suhteessa ei ole tyytyväinen tilanteeseen, mutta muutosta ei saada aikaan ja tilanne pysyy lukossa.
Kyllä mä ainakin tykkään että mun mies tulee ja herättää jos olen nukahtanut
lapsen viereen tai sohvalle. Itsekin herätän miehen, käyn pyytämässä omaan sänkyyn nukkumaan. Ei se tunnu velvollisuudelta eikä sitä edes ole. Mun mielestä se on vaan toisen huomioonottamista.
Siis suurin osa vastaajista pitää ihan normaalina, että 2 tunnin myöhästymistä ei tarvitse ilmoittaa? ja antamansa lupauksen voi rikkoa? Toisen työtä voi rauhassa häiritä.
Toimitteko tekin näin miehiänne kohtaan? Lupaatte tulla klo 18 kotiin ja tulette 2-3 tuntia myöhemmin. Mies pyytää, että voiko käydä katsomassa ulkomaisia vieraitaan ja te tulette kotiin niin, että mies myöhästyy / ei pääse?
Ja varmaan löytyy sit niitäkin että mies olisi suuttunut siitä että herätetään....
Siihen lähinnä vastasin, kun jotkut ovat sitä mieltä että aikuinen hoitakoon itse herätyksensä. Mun mielestä toisen voi herättää vaikka hän aikuinen onkin, mutta jos ei niin tee, niin ei se tietenkään oikeuta toista raivoamaan.
Nain minakin olen ajatellut. Ja edelliselle sanoisin etta olen kaukana prinsessasta, itse teen viela tahan lisaksi 2 yovuoroa, joten kokonais viikkotunneiksi tulee minulla 74h tyota, ja mies viettaa viikonloput lasten kanssa.