Menetin lapseni (tytöt 7 ja 3) alkoholismin vuoksi.
Erosin noin vuosi sitten, ja siitä pikkuhiljaa alkoholikäyttöni paheni...
Nyt sovimme exän kanssa yhteisesti, että tytöt muuttavat hänen luokseen asumaan kunnes saan asiani järjestykseen.
Paha olo on, mutta tiedän sen olevan parempi tytöilleni. Varsinkin kun kuvioissa uusi mies, joka osoittautunut väkivaltaiseksi. Myös tytöt ovat tätä joutuneet näkemään.
Nyt käyn AA:ssa, hankin uutta työtä ja yritän ponnistaa ylös taas.
Teinkö oikein kun annoin lapste isälle? Hän on varsin hyvä isä, mutta ikävä on valtava--myös tytöillä.
Toivottavasti saan heidät vielä takaisin...=(
Kommentit (13)
Tämä mies tavallaan " auttoi" mut erosta yli, henkisesti. Siksi kai ole väärällä tavalla hänessä kiinni.
Molemmat tajuamme, että ero on paras ratkaisu, vaikka tunteita on....
Ei vain ole helppoa löytää uutta asuntoa. Varsinkin, kun muuttaisin 8 h ja keittiö omakotitalosta johonkin yksiöön... Eli muutos vaatii myös luopumista materialismista....
Ymmärrättekö?
Vaikka yksiö olis pieni, niin ainakin olisit täysin omillasi.
Parempi se pienen pinei turvallinen koti, kuin kaikki mukavuudet ja helvettiä se arki....
Pieni pesä, jossa äidin rakkaus näkyy, kuin se iso turvaton, pelottava paikka.
Ap
älä jää roikkumaan väkivaltaiseen suhteeseen. Toipuva alkoholisti on vereslihalla, älä enempää hanki haavoja itselläsi. Raitis elämä ei ehkä onnistu väkivaltaisen ihmisen rinnalla.
Nyt yrität kaikin tavoin hoitaa itsesi kuntoon (akupunktio on muúten hyvä juttu) ja ensimmäinen askel on väkivaltaisen miehen ulos heittäminen.
Muuta vain yksiöön ja ole oman elämäsi herra. Hienoa, että olet ajatellut lapsiasi kun lapset muuttivat isälle. Millaiset välit teillä on lapsien isän kanssa? Voimia, kyllä sinä selviät!
Ihailtavaa että pystyit kaikkien vaikeuksien keskellä ajattelamaan lastesi parasta. Eiköhän asiat järjesty kunhat saat hoitaa itsesi rauhassa kuntoon taas. Ota kaikki apu vastaan mitä tarjotaan ja pysy lujana, onhan vaakakupissa lapsesi ja heidän elämänsä (kuten myös omasi)!
viinasta ja voit jatkaa elämää tyttäriesi kanssa. Hyvää juhannusta sinulle.
on kunnollinen ja luotettava henkilö = osaa pitää työtistä huolta.
Silloin lapsilla todella on paljon parempi olla isänsä luona.
Isä on " kunnon" mies, valtavan hyvä isä.
Olen tosiaan kärsinyt luopumisen tuskasta--Luoja tietää kuinka monta unetonta yötä ja kyyneltä olen nähnyt....
Lapseni ovat minulle kaikki kaikessa, ja siksi ajattelin heidän parastaan.
Tiedän, että tästä pääsen yli, ja olen jo ajatellut tätä positiivisena matkana uuteen, ja itseeni tutustumisena. Pieniä askelia eteenpäin, päivä kerrallaan.
Kiitos Rakkaat ihanista sanoista, kyyneleet tulivat silmiin, koin välittämistä teidän kauttanne.
Rakastakaa lapsianne, lapsuus on niin lyhyt ja arvokas...
Ja sinä olet varmasti tärkeä omille lapsillesi, sitä enemmän he aikuisina arvostavat sinua, kun nyt olet valinnut heidän isänsä kanssa niin kuin heille on parasta!
terv. 4
Mikset saman tien jättäisi tätä uutta väkivaltaista miestäkin?