Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tällainen räähkä kun olen niin poimin taas yhden jutun tuolta

07.10.2008 |

aiemmasta ketjusta. Siinä ketjussa, jossa kysellään voiko kokoomuslainen vai oliko se nyt oikestolainen olla humaani, tuli esille vammaisuus. Nytpä siis tähän ketjuun galluppia: Te, jotka kannatatte abortointia downin syndrooman perusteella, mikä on poliittinen kantanne? Nimettömänähän sen uskaltaa kertoa. Ihan mielenkiintoista nähdä miten asia jakautuu. Itselläni ei ole käsitystä vaikuttaako puoluekanta asiaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvää puoluekantaa ei siis ole, olen Kokoomuksen ja kristillisdemokraattien kannattaja.

Periaatteessa en hyväksy koskaan abortointia, pidän sitä murhana. Tämä ei kuitenkaan ole ihan täysin mustavalkoinen kysymys koska tietyissä tapauksissa abortointi on aika ehdoton valinta (äidin terveys, raiskaus yms.). Katson, että Luoja on antanut myös vammaisen lapsen vanhemmilleen lahjaksi joten tuntuisi pahalta abortoida pieni ihmisenalku vammaisuuden takia. Toki ymmärrän, että tilanne saattaa olla vanhemmille todella vaikea joten en halua tuomita sellaisessa tilanteessa olevia vanhempia.

Vierailija
2/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan annan jokaisen tehdä oman valintansa. Itse tekisin todennäköisesti abortin, perheessäni kun on donw-nainen ja tiedän mitä se todellisuus on.

Olen vasemmistolainen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siis ei pidä downin abortointia hyvänä ajatuksena? Ajatellaan asiaa omakohtaisesti. Lisää vastauksia.

Vierailija
4/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä myös läheltä seurannut down pojan elämää. Ja mitään puoluekantaa minulla ei ole, ei vaan kiinnosta

Vierailija
5/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illemmalla tulen lukemaan vastauksia. Mielenkiintoista nähdä onko oikeasti poliittisella kannalla vaikutusta tällaiseen.

Vierailija
6/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos 100 % varmuus, että olisi Down niin tekisin abortin. Luulen, että en jaksaisi olla hänelle riittävän hyvä äiti näiden kaikkien muiden huolien kanssa. Kirkkoon en muuten kuulu. Akateeminen koulutus on ihan vaan lisämainintana.

Vierailija
7/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puoluekannalla ole merkitystä tässä asiassa.

Vierailija
8/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siis ei pidä downin abortointia hyvänä ajatuksena? Ajatellaan asiaa omakohtaisesti. Lisää vastauksia.

siis itse kokisin, että en omaani abortoisi. Olen kokoomuksen kannattaja.

Vierailija
9/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis vapauttaa päättää itse. Itse en tekisi aborttia, jos down.

äänestän aina joko vihreän tai vasemmistoliiton edustajaa.

Vierailija
10/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

älytön tässä tilanteessa kun kyseessä abortti eli ihmiselämän lopettaminen. Eihän kyseessä ole (vain) naisen elämä tai hänen ruumiinsa vaan viaton pieni ihmisenalku. Typerää vedota naisen oikeuteen omaan kroppaansa.

Vierailija
11/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli jos joku vastaa olevansa oikealle kallellaan voi aivan hyvin äänestää vaaleissa kokoomusta, rkp:tä tai keskustaa. Same difference.

Aika vähän keskustalaisia näyttää palstailevan. Oikeisto, vasemmisto ja vihreät edustettuna.

Vierailija
12/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka aika lähellä varmaankin.

Vierailija
13/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

abortoisin, jos odottaisin vammaista lasta. Musta ei vaan olisi siihen, ainakaan tietoisesti. Yllätyksillehän ei voi mitään. Muut saa mun puolesta tehdä niin kuin haluaa, en vaadi mitään abortoimispakkoa. Vihreitä kannatan.

Vierailija
14/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kenties myös perussuomalaisia, jne.

Kokoomus, keskusta, sdp nyt ainakin on ihan samaa sössötystä kaikki, ei niistä ota eroa.

t. sitoutumaton ja kannatan valinnan vapautta.

Vierailija
15/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenenkään ei tarvitse perustella minulle aborttinsa syytä. Jos joku katsoo, ettei ole kykenevä kasvattamaan vammaista lasta taikka luopumaan hänestä synnytettyään, en minä voi häntä valinnoistaan syyttää. Kannatan kaikille oikeutta elämään, mutta ketään ei saa pakottaa synnyttämään. Vaikea tilenne, kuten elämä yleensäkin.

Jos vammaispalvelut olisivat paremmin tuettuja ja ihmisillä olisi enemmän tietoa, miten vammaisen lapsen/aikuisen kanssa eletään ja pärjätään, niin silloin olisi ehkä enemmän valinnanvaraa. Itse lievästi downin pikkuserkun elämää seuranneena ja vammaisten lasten lastenkodin vieressä asuvana en näe vammaisuutta niin uhkaavana taikka pelottavana,mitä se monelle tuntuu olevan. Suomessa on yleisesti myös hyvin häpeilevä suhtautuminen vammaisuuteen, jos vertaa esim. Tanskaan.

Ja vielä lisää minun taustastani. 2 lapsen äiti, opiskelen akateemisesti, asun Helsingissä ja olen työskennellyt myös vammaisten parissa.

Vierailija
16/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rohkeasti nyt vastailemaan! Missä kaikki aikaisemmin aiheesta keskustelleet?

Vierailija
17/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos omalle kohdalle olisi tuo tilanne raskauksissa tullut, en tiedä mitä olisin tehnyt. Abortti varmasti aina todella vaikea päätös.

Puoluekantani on "vihreähkö kokooomus".

Vierailija
18/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta voimakkaasti vihreisiin kallellaan. Olen myös kristitty, en tapa-ev.lut.

Ja kyllä abortoisin downin takia ja soisin sen muillekin niin haluaville.

Vierailija
19/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja olen oikeistolaissuuntautunut, en minkään puolueen jäsen tai suora kannattaja.

Vierailija
20/26 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannatan naisen oikeutta päättää ruumiistaan. Eli siis aborttioikeutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi kuusi