***pikkuenskojen jussiviikon loppupuoli***
jos sitä vaikka näin torstain kunniaksi laittaisi uuden pinon pystyy, se voi olla että tänään tulee vielä vähän kirjoituksia, huomisesta eteenpäin taitaakin olla rauhallisempaa.
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=93&m=10572137&p=2&tmo…
tuossa alkuviikon jutustelut
Kommentit (12)
Jospa mäkin pikaisesti käyn ilmoittautumassa täällä. =)
Ollaan nyt Emiliinan kanssa oltu pari päivää porukoiden luona auttamassa iskää kun saatiin se äiti tiistaina kotiin ainakin juhannuksen yli. Katotaan miten tää sujuu ja mietitään sit jatkoa. Isä lähti tunti sitten hakemaan mun siskoa sieltä Järvenpäästä eli jäätiin nyt äiskän ja Emiliinan kanssa kolmistaan tänne iltapäivään asti. Lasken tunteja kun vähän jännittää. Äidille oltiin alettu syöttään masennuslääkettä ja jotain skitsofrenialääkettä sairaalassa ja ne saa sen tosi vihaiseksi ja sekaiseksi. Ne pitää lopettaa hiljalleen vähentämällä eli vähän aikaa ollaan nyt sit huonommalla mallilla. En uskalla äitiä kyllä mihinkään pesulle viedä kun jos se kaatuu (tai päättää vaan mennä lattialle niinku aamuyöllä) niin mä en kyllä sitä yksin sieltä saa nostettua kun vaikeuksia oli isänkin kanssa..Rouva kun nyt painaa turvotuksineen n.110kg. =/ Onneks se nyt vaan torkkuu tossa tuolilla niin pitää vaan kohta laittaa kääreet jalkoihin ja syöttää lääkkeet. Saas nähdä sit ku sisko tulee ku se on isän tapaan sellanen pikakiivastuja. Mä oon iskän tempperamenttia yrittäny vähän hillitä kun Emiliina meinaa pelästyä kun ei tajua kelle huudetaan..=(
Noh..iloisempiin asioihin. Juhannus on ihan ovella ja monet oli lähdössä vähän reissuun tai ainakin sukulaisten luo..Toivottavasti säät suosii, että saadaan kaikki grillihyveitä ja ehkäpä kylmä olunenkin tai sidukka maistuu. =)
Sori, etten henkilökohtaisesti taas kommentoi, mutta aika on kortilla..=) Eiköhän ensi viikolla taas ehdi paneutua kunnolla! =)
Lämmin kiitos kaikille tsemppaajille! Sain taas paljon voimia teiltä ja jaksan taas paremmin..Olette kaikki aivan ihania! =)
Nyt meen syöttään tytön jos se vaikka päikyille rauhoittuis.
Oikein ihanaa juhannusta kaikille! Voikaa hyvin ja nauttikaa perheistänne ja kesästä..=)
t. poppis ja Emiliina 4,5kk+
OIKEIN HYVÄÄ JUHANNUSTA! =)
toivottelevat Viipero & Aleksi 7½kk
[color=#C71585]Juhannusaattoja vaan! Kotona ollaan reissusta, takaisintulomatka meni jopa vähän paremmin :)
Kaikki enskat taitaa olla jussia viettämässä... Me täällä kärvistellään kotona ja yritetään unohtaa se, ettei päästy ihanille festareille :p Viimeiset jussit ollaan vietetty Nummirockissa ja sitä tunnelmaa, mikä siellä on, ei pysty mitenkään jäljittelemään! Siellä on niin ainutlaatuinen tunnelma (tunnelma on kyllä vähän turhan romanttinen ilmaisu, mutta...), sitä suorastaan kaipaa....
POPPIS, onpa kiva kuulla, että siellä asiat alkaa järjestyä. Muistatahan huolehtia myös ITSESTÄSI?!! :)
Joops, ei kait mulla muuta kuin hvää juhannusta vaan kaikille enskoille! :)
Han ja Sampo 4,5kk+[/color]
Oikein hyvvää Jussia jokaiselle pikkuiselle Enska-vauvalle ja äidille :)
Han, miehen sisko on Nummessa, ja kyllähän tuo toisaalta hieman kirpaisee.. Mutta sitten kun katsoo tuossa lattialla touhottavaa pikku-Mimskua niin ei se sitten oikeesti enää harmitakkaan :) Kiva että teidän tulomatka sujui jo vähän rauhallisemmissa merkeissä!
Mimosa-raukalla paino vaan laskee.. :( Hällähän on koko pienen elämänsä ajan ollut ongelmia hintsun painonnousun kanssa, mutta nyt on laskenut parissa viikossa 150g... Pelkällä rintamaidolla on ollut nyt. Eilen saatiin tiukka käsky antaa jokaisen tissinsyönnin päälle vielä korviketta 50-60ml ja maanantaina heti neuvolaan. Huolestuttaa......
Äiti sitten fiksuna tyttönä maisteli eilen hieman punkkua kun Mimosa oli nukkumassa.. Siis semmoinen määrä mikä ei ennen olisi tuntunut missään, niin kummasti alkoi nyt naurattaa ja laulattaa ja askel horjua. Nukkumaan mennessä huone pyöri niin äkäisesti että meinas ihan paniikki tulla. Kaiken kruunasi 2 aimoa oksennusreissua veskin puolelle (onneksi osu pönttöön! :D) Että semmoista.
Tänään luvassa grillausta ja saunomista kavereiden kanssa. Voisin ihan suosiolla tarjoutua kuskiksi, niin sais isäntä vähän maistella juhlajuomaa. Kaverilla tosin 10-vuotiaat kaksostytöt, että aika iisisti oltava, ja onhan toki Mimsku tulossa mukaan.
Tuolla tuo tyttö tutustuu uuteen puuhamattoonsa, hankittiin sellainen eilen :) Katselee ihmeissään roikkuvia eläimiä ja hihkuu innoissaan (ja äiti saa hetken omaa rauhaa eli siis istua koneella). Paitsi että alkoipa itkeä nyt, eli gotta go!
NAUTTIKAA JUHANNUKSESTA!!
Serenity ja Mimosa ~2,5kk
Vähän myöhässä mutta kuitenkin,
Hyvät juhannukset kaikille!
Eilen tultiin miehen siskon luokse ja grillailtiin ja maisteltiin siideriä ja viiniä. Ja grillattin tietysti. :)
Nyt miehet on repiny vessan lattian auki ja mulla kauhea allerginen nuha jostain.. Kivaa..
Mut haskat loppu juhannukset kaikille!
Bejpi ja Eveliina 4pv vajaa 6kk!
Enpä ole sitten taas kirjoitellut. Lueskellut olen pinoja, mutta en nyt muista juttuja mitä aattelin koomentoida. Poppikselle jaksuja äidin hoitoon, toivottavasti saa olla kotona vähän pidempään kuin vaan tään pidemmän viikonlopun.
Me oltiin eilen tuttava perheen luona viettämässä jussia. Grillattiin ja saunottiin. Heidän tytöt uiskentelivat kahluu altaassa ja meidän jäpikkä nukkui turvakaukalossa tai viihtyi sylissä.
Meillä oli viikko aikaa ristiäiset jotka sujui oikein hyvin. Pruttana sai nimekseen Lauri. Lauri nukkui koko toimituksen ajan.
Torstaina oli lääkäri neuvola ja kaikki oli kunnossa. pitiis oli 59 m ja painoa 5600 g
Tinsula ja Lauri 2 kk
[color=#C71585]TINSULA, onneksi olkoon Laurille nimestä :)
Hiljaista on linjoilla... Eipä mullakaan kyllä mitään uutta juttua ole. Sampo ei nuku taaskaan ja nyt myös yöt on levottomia. Ennen riitti 1-2 syöttöä, nyt herää parin tunnin välein syömään tai ainakin reuhaamaan. Yleensä en saa muuten nukkumaan kuin syöttämällä :/
Muuten, miten saatte vauvat esim. päiväunille nukuttamatta rinnalle tai kärryyn tms.? Kun meillähän ei vaunuissa enää nukuta ja se oli sattumalta viimeinen keino saada poika nukahtamaan päikyille ilman tissiä. Paitsi että parina päivänä se ei ole nukkunut edes tissille :p
Käytiin taas liinaillen shoppailemassa :) Sampo viihtyy hyvin liinassa, möllöttää vaan ja tänään jopa torkkui 20 min.! Uijui.
Miten muut ~4kk-5kk vauvojen äidit, joko ootte ottaneet kiinteät mukaan kuvioihin? Kovasti oon miettinyt, että joko pitäis alkaa maisteleen säännöllisesti. Toisaalta oma maito on ihan hyvin tuntunut riittävän ravinnoksi, siks en oo turhaa kiirettä pitänyt (niitä n. neljää makuannosta lukuunottamatta). Kait se pitäis...
Joops, pitää mennä ihailemaan tuota vauvaa :)
Han ja Sampo 4,5kk+[/color]
[color=hotpink]
Täällä ollaan mummulassa (eli mun vanhemmilla) ja nautitaan elosta. Nopsaan tulin lukaisemaan kuulumiset ja hyväähän kaikille näytti kuuluvan :-)öpaidan
[b]Tinsulan[/b] Laurille onnea nimen saamisesta! Kivan perinteinen suomalainen nimi!
[b]Poppikselle[/b] iso halirutistus ja vilkutus! Mukava kuulla, että on taas parempi mieli. Ja paljon voimia jatkoon, pidä huoli myös itsestäsi!
[b]Han[/b], mä oon nyt huomannut, että (ainakin tällä hetkellä) Lenni nukahtaa päikyille aika helposti, kun laitan hänet kyljelleen ja mun yöpaidan siihen melkein naaman eteen halittavaksi. Hyvä maidon ja äidin tuoksu ilmeisesti.
Nyt taidan lähteä miehen ja veljen kanssa frisbeen heittoon. Sain pikkuveljeltä ison tunnustuksen: Heitän kuulemma aika hyvin ollakseni tyttö :-)
Kesis ja yöpaitaa halaileva Lenni 2+++ kk
Juhannus kun meni jo, niin ei voi enää sitä toivotella :DD Mukavaa oli ja ohjelmaa riitti, toivottavasti kaikilla muillakin.
KESIS; joku kerta kun ootte täällä mummolassa, voitais järkkäillä minimuotoiset treffit Turkusessa?! Poppis ja Emiliina tietty on mukana kans ;) ?! Ja kahta hauskempaa, jos vaikka Aurora ja Oliver järkkäis myös mummolareissun samoihin aikoihin!!!
Nimim. tahtoo taas treffejä, muttei jaksa lähteä kauas :DDD
Jeps, nyt taidan mennä hiukan ulkoiluttamaan Ainoa, vaikka puistoon keinumaan tai jotain. Meidän pikkuinen kun oppi tossa juhannuksen alla istuskelemaan ihan ite ;) Eteenpäin meillä ei kyllä vieläkään liikuta, mutta ehtiihän ton myöhemminkin :)
t. treffejä kaipaileva Ope ja Aino " en syö mitään" 8 kk
Oltiin viikko mökillä ja juhannus avopin luona, ajattelin tulla vaan ilmottamaan , että ollaan hengissä :)
Neuvolassa tultiin tiistaina käymään, poika oli kovasti kasvanu, 7350g ja pituutta 64,3. Pipo oli 41,5. Terkka kovasti kehui poikaa. Ja ekan kerran meijän Joel vierasti! Terkan sylissä ei ollukaan hyvä olla, itkuhan siitä tuli.
Huomenna on rokotus, yritän saada luettua sen jälkeen vähän pinoja läpi ja tuun tarkemmin kertomaan kuulumisia, mikäli Joel ei ole yhtä itkunen ku viimeks.
Henna ja Joel, tasan 4kk (hui kun se on jo iso!)
On tullut oltua reissussa tytön kanssa ja ristiäisiä vietettiin tänään, joten eipä juuri ole ollut aikaa palstailuun. Siispä pikainen ja erittäin omanapainen viesti...
Tosiaan, olin Keski-Suomessa tyttösen kanssa kahdestaan alkuviikosta. Poppis taisi Emiliinan kanssa ajella Keuruulle joku aika sitten kahdestaan? Neljän tunnin ajomatkan päähän ajelin myös minä ja hieman jännitti kahdestaan lähteä autolla liikenteeseen. Reissusta selvittiin kuitenkin tosi hienosti.
Tänään vietimme tyttären ristiäisiä ja päivä oli onnistunut kaikin puolin. Kakutkin onnistui hyvin. ;) Tunnelma oli sydämellinen ja kotoisa. Meidän päivänsankari nukkui lähes koko juhlan ajan, joten turhaan jännitin jotta itkeekö koko kirkossa oloajan. Kiireinen oli siis meidän juhannus, kun miehen kanssa kahdestaan leivottiin ja siivottiin koti juhlakuntoon. Onnellinen on olo kun kaikki meni yli odotusten.
Voikaa hyvin. Koitan taasen aktivoitua kirjoittelemisessa. Kunnes riennämme kotimaata koluamaan miehen kesäloman alkaessa.
T. iida-linnea ja tyttönen n. 1,5 kk
juu, täytyyhän mun käyttää viimehetket hyväkseni ja aloittaa vielä pikkuenskojen puolelle pino, jos en enää ens viikolla muista:) eli 10 yötä aikaa kirjoitella pikkuenskoihin:) ok, voin mä käydä täällä kurkkimassa silloin tällöin:)
jokohan mä oon kiittänyt megatreffeistä? no, nyt ainakin kiitän. eli kiitoksia kaikille osallistujille ja tosiaan ihan megaisot kiitokset emännille. kuvia oon tainnut jo melki kaikille bileissä olleille laittaakkin? toki muiden kuvia mielelläni otan vastaan:)
mitäs tää viikko. vähän on mennyt lääkäripainotteisesti. ma oltiin siellä kuulokeskuksessa ja ronja sai kuulolaitteet. ei vaan olla vielä hirveesti pidetty koska su-ma yönä ronjalle nousi kuume ja on ollut kiukkuinen kun pikkuinen amppari:( ei ollut kiva maanantaina olla sairaalassa väsyneen ja kiukkuisen tytön kanssa:( eilen sit käytiin lääkärissä mut eipä hän osannut oikeen mitään sanoo; ehkä hampaat, ehkä vauvarokko tulossa. pissanäyte jätettiin ja sen tulokset saadaan tänään. oli muuten hauska istua kaks tuntia labrassa odottamassa että neiti suvaitsee pissata:) tänään ei enää lämpöä ollut, että ehkä hän tuosta jussiks tokenee.
ai niin, viime yö. meinas usko loppua puolilta öin. eli neiti kaipas tuttia klo 22, 23, 23.45, 0.15. aiemmilla kerroilla rauhoittu heti kun tutti tuli suuhun, ja lopulta laitoinkin sit tissin:) no juomisen jälkeen nukkuikin sitten yli viiteen, eli loppujen lopuks hyvä yö. siis nukahti vielä viiden jälkeen kun sai maitoo ja heräs vasta viittä vaille seitsemän.
viipuli: vatsatauti iski täälläkin. maanantaina ronja heitti hienot oksennukset sairaalassa:( mutta muuten on kyllä nyt mun mielestä puklaillut itseasiassa vähemmän.
poppikselle nyt iso jaksu-(3 . 8) (eli hali:)) toivottavasti asiat vielä kääntyis hyvälle mallille, niin äidin kuin miehen töidenkin suhteen.
iiris: sori, ronjakaan ei osannut tuota koodia avata vaikka ovat sentään aika samaa ikää:):):)
coltsfoot: eikö ookkin kauheaa kun vauva ei herää yöllä syömään! meilläkin tais olla ronja jotain vajaa 2 kk kun nukku ekaa kertaa klo 21-06. neljän maissa käytiin miehen kans molemmat kattoon vuorotellen että hengittääkö se. viideltä mun oli pakko nousta pumppaan ja mies nousi syömään, kun nälkä iski:) täällä me sit kököttettiin olkkarissa aamulla puol kuus kaksin vauvan nukkuessa. no onneks ronja heräs kuiteski ennen kuin isi nukahti uudestaan:)
bejpi: tuossa kääntyilyssä ronja taitaa sit olla vähän evee edellä. ronja alkoi enemmän tai vähemmän säännöllisesti kääntyyn mahalta selälleen joskus reilu 2kk ikäisenä. ja nyt varmaan pari kuukautta on kääntynyt selältä mahalleen. myös jotain ryömimisen tapaista on alkanut harrastaan. mä oon muuten kans alkanut nukuttaan ronjaa sisällä. varsinkin helteillä nukkuu paremmin sisällä. ja ulkona nukkuu kunnolla jos on ääntä ympärillä (älä kysy miks) ei kelpaa nää hiljaiset kotikadut kuin ehkä puolen tunnin torkkuja varten.
josta muuten pääsenkin jussi-suunnitelmiin. aateltiin huomenna mennä käymään särkänniemessä! siis vaan silleen et maksetaan itemme sisään ja kärrytellään ja kattellaan meininkiä, ei oo mitään intoo laitteisiin lähtee (paitsi ehkä tukkijokeen voisin mennä:)) viime juhannushan oltiin helsingissä ja käytiin lintsilläkin. jos vaikka tyttö taas nukkuis tuolla huvipuiston tunnelmissa:) sit mennään illaks ja yöks mun porukoille, la on hääpäivä ja silloin käydään syömässä, viedään ronja siks aikaa anopille ja mennään itekkin sinne illaks ja yöks. piti mennä haikkoon, mut jos vaikka tuossa miehen kesäloman aikana ehtis sinne.
leenis: se uuniomena-aino rulettaa:)
kesäloma: miehen kesäloma alkaa parin viikon päästä. sukulaisilla tulee varmaan kierreltyä, jopa siellä turkkusessakin;)
jaahas, kuulostaa neiti heräilevän.
eli OIKEIN HAUSKAA JUHANNUSTA KAIKILLE!!!
terkuin tikru ja ronja 5,5kk