Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aloitimme tänään " harjoittelut" kuinka syödään ravintolassa lasten kanssa:

Vierailija
20.06.2007 |

Meidän perhe ei " harrasta" mäkkäri/hese-keikkoja lainkaan. Ehkä tasan 3 kertaa käyty neljän vuoden aikana. Ruoka on surkeeta, ok saahan sen nopeasti pöytään ja saa jonkun lelun tms. Mutta ei vaan tunnu meidän perheen elämään vain yksinkertaisesti sopivan pikaruokajutut.

Noh, reissu meni hienosti, asiakkaita vähän, ruokalista lapsille sopiva ja vanhemmatkin saivat mieleiset ruuat. Lähdimme syömään hyvissä ajoin kuin mitä normaali ruoka-aika kotona on. Lapset eivät olleet vielä kiukkuisia ja nälkäisiä, joten malttoivat (2 ja 4 vuotiaat) istua ruokapöydässä hienosti.

Eli tavoitteena meillä opettaa lapsille " ruokailutapoja" ravintolassa, eli maltetaan istua pöydän ääressä ja odottaa, arvostaa laadukasta ruokaa ja eri maiden ruokakulttuuria. Kuulostan varmaan joltain pinnalliselta " snobilta" , mutta musta jotenki tuntuu siltä, että lapsille on hyvä opettaa muutakin " ruokakulttuuria" kuin " mennään ulos syömään, mennään mäkkäriin" -ajatusmallia.

Meidän reissu sujui hyvin ja koitamme tästä eteenpäin lisätä ulkona syömistä jne.

Kommentit (41)

Vierailija
41/41 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on molemmat lapset otettu mukaan jo ihan pienestä pitäen ravintolaan. Koskaa mä en ole ajatellut että, me käydään siellä jotain harjoittelemassa.

Pieni lapsi ei osaa itse tilata ruokaa, ei hänelle tarvitse menulistaa edes antaa käteen. Ei hänen tarvitse ajatella maksupuolta, ja käydä ruoka maksamassa. Vähän vanhempana se sitten itse ymmärtää nämä.

Me ei olla koskaan selitett lapselle erikseen että. " täällä pitää ruoka maksaa sen jälkeen kun on syönyt" . Ollaan tarjoilijalta vaan pyydetty lasku, ja näin lapsi on itse ymmärtänyt miten toimitaan syönnin jälkeen jne.

Mun lapset on nyt jo isompia. Nykyään valitsevat itse ruokansa listalta jne.

Ehkä se on ollut sitten harjoittelua, mutta en mä ole koskaan osannut ajatella niin. Ravintolan pöydässä on aina olleet samat säännöt kuin kotona ruokapöydässä, ihan sama kummassa paikassa syö.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä