Mitä mieltä tästä häälahjasta?
Nuori pari, jolla on jo " kaikkea" . Toivovat kuitenkin lahjalistassa mm. kalliitta keittiövehkeitä. Ajattelin että lahjoittaisin heidän nimissään esim. 50-100 euroa Unicefille. Lahjassa sitten ilmoittaisin että heidän nimissään on lahjoitettu esim. koulukirjoja, lääkkeitä niin ja niin monelle lapselle (tai vastaavaa..)
Kommentit (16)
Jos taas pari ei, syystä tai toisesta, halua rahaa hyväntekeväisyyteen tai juuri Unicefille, niin sitten ei.
Vaikka nykyisin tuntuu olevan niin, että lajalista on tilaus, jonka hääpari odottaa kokonaisuudessaan saavansa...
Minusta on oikein hyvä idea laittaa raat johonkin hyväntekeväisyyskohteeseen sen sijaan, että kaksi ihmista haalii lisää materiaa ympärilleen, vaikkei oikeasti niin kipeää tarvetta ole.
Morre:
Jos taas pari ei, syystä tai toisesta, halua rahaa hyväntekeväisyyteen tai juuri Unicefille, niin sitten ei.
Jos kerran on lista ja sillä toiveita ja silti lahjoittaa samalla summalla hyväntekeväisyyteen niin on musta aika tökeröä.
Jos ei ole varaa mihinkään lahjalistalla olevaan niin sitten vaikka elokuvaliput tms.
Minä annoin vauvan nimissä lahjoituksen eräälle hyväntekeväisyysjärjestölle, sillä tällä vauvalla oli jo kaikkea.
Tuo nuoripari tuskin. Jos he pyytävät jotain noinkin järkevää kuin laadukkaita keittiövehkeitä, ostaisin niitä.
Ensi jouluna tai syntymäpäivänäsi voit sitten tehdä kuten minä nykyään, eli pyytää lahjoittamaan mulle varatut lahjavarat unicefille.
En ymmärrä, miksi pitää ehdoin tahdoin ' opettaa tapoja' tai ' näpäyttää' hääparia. Jos et pidä heistä tai heidän tavoistaan esim. pitää lahjalistaa, älä mene. Kiitä kutsusta ja laita sitten juhlamekkoosi, matkoihin, yöpymiseen ja häälahjaan varatut rahat sinne hyväntekeväisyyteen.
Etenkään minkään järjestön kautta. Ovat yleensä epäluuloisia rahan kohdentamisesta ym.
Itse haluan tukea vain kotimaista hyväntekeväisyyttä. Veteraaneja ja Lastenklinikoiden Kummeja.
Itse olin vähän aika sitten häissä, joissa oli lahjalistalla muutaman tavarna kanssa eri hyväntekeväisyysjuttuja. Hääpari saikin sitten useamman lahjavuohen.
Sen sijaan on minusta erikoista että ei halua kunnioittaa hääparin toiveita vaikka lahjatoiveita on olemassa.
Vierailija:
Jos kerran on lista ja sillä toiveita ja silti lahjoittaa samalla summalla hyväntekeväisyyteen niin on musta aika tökeröä.Jos ei ole varaa mihinkään lahjalistalla olevaan niin sitten vaikka elokuvaliput tms.
Itse olette tökeröitä herran jestas!
ihmisten pitäisi lahjoittaa vain " omasta puolestaan" eikä antaa hyväntekeväisyyteen toisen lahjaa, siis tavallaan sellaista summaa lahjanantajan rahavaroista, joka on varattu lahjoihin. Joku oli joskus ostamassa hyväntekeväisyysvuohta kummilapselleen (tai jotain sellaista) ja sitä arvosteltiin. Että lahjat lahjoina ja hyväntekeväisyys hyväntekeväisyytenä.
Listan ulkopuolelta keksiminen on melkoisen " uhkarohkeaa" ja vaatii pariskunnan tuntemista hyvin.
Näin minusta siis hyvien ja kohteliaiden tapojen mukaan. Ideologisilla asioilla on tökeröä leikkiä.
En tajua tätä nykyistä menoa, että on ihan pakko päästä näpäyttämään lahjan kohteita. No, itsesipä siinä nolaat, ap, et ketään muuta.
Vierailija:
En tajua tätä nykyistä menoa, että on ihan pakko päästä näpäyttämään lahjan kohteita. No, itsesipä siinä nolaat, ap, et ketään muuta.
Ap:n viestistä huokuu sellainen näpäyttämisen halu. Pariskunta, jolla on jo kaikkea ja sitten kehtaavat toivoa lahjaksi laadukkaita keittiövälineitä... niin asenteellista kuin olla ja voi! Antamalla hyväntekeväisyyteen lahjoituksen hääparin nimissä ap haluaa jollakin tavalla osoittaa halveksuntaansa hääparin elämäntyyliä vastaan. Mistä sen tietää, vaikka olisivat erittäin aktiivisia filantrooppeja, mutta haluavat nyt häittensä kunniaksi jotain itselleen, jotain mitä voi muistella vuosienkin jälkeen.
Jos heillä kuitenkin lahjalista on, niin valitsisin kyllä jonkin heille annettavan lahjan listasta tai antaisin hääparille tuon rahamäärän, jonka ajattelit laittaa lahoituksena eteenpäin.