Paljonkohan kotiäidillä tulee askelia/kilometrejä ihan tavallisena päivänä?
Itsestäni ainakin monena iltana tuntuu että jalat on ihan poikki, mutta koko ajanhan sitä liikkeellä onkin. Onko kukaan pitänyt askelmittaria ihan tavallisissa arkitouhuissaan, olisi tsemppaavaa tietää että kyllä sitä matkaa kertyy ja kaloreita palaa ilman " oikeaa" treeniäkin =)
Kommentit (13)
Korkeampi luku, jos kävin kävelyllä ja vähemmän jos vain puuhastelin kotona. Meillä on talossamme kolme kerrosta joten suuri osa noista askelista tuli vielä portaissa.
Vertailun vuoksi mainittakoon, että tavallisena toimistotyöpäivänä askelia tuli nippa nappa 5000, joista ehkä 1500 töissä.
Mutta jos käydään kävelyllä niin sitten tulee 10000-13000
Kyllä todella saatte kävellä tavallisena arkipäivänä paljon, jos askelia tulee 20 000. Ehdittekö edes muuta? Tai sitten mittari on liian herkkä, oletko tarkistanut pitääkö paikkaansa?
Siellä ollaan puistossa, kerhossa, kaupassa, kaverin luona tai missä milloinkin. Ja iltapäivällä kävellään kotiin. Illalla vielä koiran kanssa lenkki muun puuhailun lisäksi. Mitä muuta pitäisi ehtiä? 3
Vierailija:
Kyllä todella saatte kävellä tavallisena arkipäivänä paljon, jos askelia tulee 20 000. Ehdittekö edes muuta? Tai sitten mittari on liian herkkä, oletko tarkistanut pitääkö paikkaansa?
normipäivänä tuli askelia vain viitisentuhatta vaikka kuvittelin ravaavani koko päivän edestakaisin rappusia pitkin ( asutaan kolmessa kerroksessa) ja juoksevani pitkin kyliä kun kuskailen eskaria ja kerholaista edestakaisin.
olin yllättynyt miten vähän kävelen arkena loppujen lopuksi! tarvittavat 10 000 askelta tuli kokoon ja meni yli vain jos kävin erikseen lenkillä tai jumpassa.
Tilasin sellaisen ihan mielenkiinnosta, koska olen jalkojen päällä koko päivän. Ulkoilen lasten kanssa, teen kotitöitä ja kävelen ympäri kylää.
30 askelta koneelle, 15 askelta lapsi unille, takasin koneelle 15 askelta.
mies tulee ja ruokkii lapsen juoksee kotona perässä ja ulkoilee ja syöttää
Mies vie vanhemman lapsen hoitoon ja menee itse töihin.
Nainen nukkuu vauvan kanssa kotona
Äiti herää
Keittää kahvin
Menee tupakalle parvekkeelle
Imettää vauvan, vaihtaa vaipan
Lapsi istuu sitterissä ja katsoo piirrettyjä
Menee nettiin ja ottaa kahvin mukaan, vauva nukahti yksin sänkyynsä Parin tunnin kuluttua havahtuu kun lapsi itkee: pikanen imetys, vaippa vaihtoon. laittaa vauvan nukkuun.
Tupakalle
Lisää kahvia keittimeen
Nettiin
Kello lähestyy miehen töitten loppumista: Nainen keittää kahvin ja tekee ruuan (lämmittää lihapiirakoita ja nakkeja)
Mies tulee kaupan kautta esikoinen mukanaan. Syödään.
Lapset leikkii kaksin, vanhemmat harrastaa viereisessä huoneessa seksii
Lapset siivoaa asunnon
Iltapala
Kaikki nukkuu
Joinain päivinä nainen menee vaunukävelylle (hakee samalla tupakkaa) tai laittaa pyykkejä pesukoneeseen jotka unohtaa ottaa pois ja pesee koneellisen uudestaan
itse olen huomannut ilman askelmittariakin, ettei sitä liikuntaa kotona oikeastaan juuri tule. Kilot kertyy ja kunto rapistuu.
Mutta tosiaan jos käy kävelemässä aktiivisesti, niin sitten vähän helpommin paino pysyy kurissa eikä kuntokaan niin rapistu.
Minimitavoite on saada 20 000 täyteen, yleensä mittarin lukema on 25-28 000. Kunto on hyvä ja kilot tosiaan pysyvät kurissa! Nimimerkillä mittariin hurahtanut.
koti-puisto-kauppa -akselilla tulee noin 5000 askelta. Tarvii kävelylenkin, jotta kymppitonni tulee täyteen.
En pahemmin käy kävelyllä, mutta iltaisin pyöräilen ja käyn jumpassa. Niistähän ei mitään kerry.
Lopetin siksi askelmittarin käyttämisen, kun siitä tuli niin masentava fiilis...