***HEINIKSET-2006 KESÄN KUULUMISIA***
No niin...ajattelin että jospa meidän olisi jo aika pikku hiljaa siirtyä tänne taapero puolelle kun meidän vauvat taitaa olla jo aikamoisia taapertajia :-)
tupuhupuna
Kommentit (33)
Meillä samanlaista. -01, -03 ja tävä vuoden ikäinen. Teen iltoja ja viikonloppuja ja mies on täysin loppu. Teen yleensä siivoukset ja ruuat valmiiksi, niin että iltapala ja lasten kanssa oleminen jää hänelle. Tietysti 3 laittaminen maate. Hän on itse sanonut että hänestä ei olisi koti-isäksi, ja miten arvostaa minua ja työsarkaani kotona. Eli jos ei mitään muuta hyvää, niin on ainakin huomannut että kotiäidit eivät ryystä vain kahvia kaikki päivät ;) Niin, tulin siis taas äsken töistä. Kohta alkaa yövuoro pienimmän kanssa :D
Ja M-M, olen hengessä mukana. Jaathan heti meille uteliaille kanssasiskoille että onko haikara matkalla. ;) Olisihan se masu kiva, mutta lapsiluku on täynnä.
Pitäisi mennä maate niin jaksaa huomisen leipoa ja illaksi mennä taas töihin. Lauantaina kuopuksen ja tyttäreni synttärit. IHANIA kakkuja siellä Ullanunelmassa. Heinis hänkin muistaakseni. Pitää käydä vakoilemassa koristelu ideoita.
Öitä!
mutta ei lannistuta :) mies vain innostui että nyt sitten vipinää vällyjen väliin ja kunnolla ;) menkat alkoivat siis tänä aamuna. eilen isäntä jo katseli seuraavalle prinsessalle nimeä valmiiksi... ihan höpsähtänyt on siis meijän isi :DD ja siis prinsessahan meille kuulemma tulee ja jos nyt sitten eksyy pikku prinssi meille niin sille on jo kuulemma nimi valmiina :)
Mea mokoma on ollut koko aamun huonolla tuulella. ainoastaan kaupassa viihtyi. oli pakko hakea tyttöjen kanssa jotain pientä että selvitään iltaan asti jolloin käydäänkin sitten loppuviikon ostokset kerralla.
tulisi jo viikonlopu kun jotenkin olen nyt 2 päivää ollut ihan loppu ja kärsimätön oikeastaan kaikkien asioiden suhteen. varmaan sitten nuo menkat sitä aiheuttaa osaltaan...
jaahas, kiukkupussi heräsi. täytyy mennä taas...
ja samalla salama kuulumiset :)
ulkona oltiin eilen vaikka satoi ja Mea hihkui riemusta hiekkalaatikolla (minä en ;) ). mahtoi naapurit taas ihmetellä meidän touhuja... muita lapsia ei näkynyt mailla halmeilla. tänään tehtävä sama homma jotta tytöt saavat energiaansa purettua ja raitista ilmaa
nyt odottelen tyttöjen heräämistä. nukkuvatkin paremmin kun eilen ulos pääsivät.
Jaa että taaperopuolella ollaa... No juu kieltämättä alkoi noi jutut toisella puolella olemaan sen verran " vanhoja" elikkä täältä varmaankin löytyy taasen enemmän meitä koskettavia asioita.
Meillä täytetään launataina vasta 11 kk kun aivan viimeisenä päivänä heinäkuuta poika syntyi.Voi sitä aurinkoista jännää päivää silloin....
No nyt meillä on n.viikon kontattu ja nyt rupeaa jalka nousemaan siihen malliin et kiipeilläkkin haluais. Eli meillä eka käveltii,sit ryömittii ja vimpaks tosiaan kontatataan. Kävelyä ei ilman jotakin tukea vielä harrasteta. Hampaat antaa itseään odottaa edelleen.
Tuntuu hassulle että tunteet on enemmän pinnalla kaikessa asiassa kuin ennen synnytystä. Nimittäin näin menkkojen alla meinaa märisyttää kaikki vaikka ennen ei juurikaan muuta kuin et ehkä pikkusen helpommin suutuin näiden aikaan. Vaivaako muita samalla tavalla?
Tylsää on ollu kun on satanu ja poju on vähän väliä käyny taputtamassa ulko-ovea että haluis mennä ulos leikkimään. Ja voi surku kun haen hänet ovelta pois ni sillon hänt ottaa pattiin.
Sellasta meillä. Hyvää viikonlopun alkua,
SurinaS
olen nyt jostain syystä noin viikon verran ollut tosi herkkänä. pienetkin asiat meinaa alkaa itkettä tai sitten tuiskahtelen miehelle pienimmistäkin asioista... onkohan tämä nyt ennen menkkoja olevaa tuittuilua (joku siitä täällä puhui) vai vauvan ennusmerkkejä? :-o
tänään vanhempieni muuttopäivä. lähdetään kohta uudelle kämpälle jahka Mea herää. Milla on jo " auttamassa ukkoja" niinkuin minulle tuossa heti aamulla tokaisi :D
aurinko paistaa ihanasti. toivottavasti ehditään ulos vielä jossain vaiheessa :)
Kyllä teki viikon breikki etelän helteissä hyvää tällä äidille. Kun yksin reissaa, on vastuussa vain ja ainoastaan itsestään ja se tuntuu joskus niin pirun hyvältä! Hyvissä ajoin ennen matkaa prosessoin ikävät sun muut päässäni ja päätin, että lomaani en tuhraa ikävöimiseen ja huolehtimiseen. Ja hyvin toimi! Ikävöin tavallaan jo ' valmiiksi' ennen reissua ja viikon nautinkin sitten täysin siemauksin. Tulipa käytyä jopa Brian Adamsin konsertissa:)
Täällä oli mennyt kaikki hienosti, mökillä olivat miehen vanhempien kanssa ja kivaa oli ollut. Tyttö tosin ' vierasti' minua alkuun kun näki ruskean naamani kentällä;) Eilisiltana en saanut vielä hymyjä ja itkun tullessa iskukin syli oli tärkeämpi. Nyt tosin tilanne on jo entisellään: tyttö riippuu jalassa kiinni koko ajan eikä päästä mua silmistään:) Poika on osoittanut tänään mieltään: äiti ei saanut lähteä mukaan puistoon/äitin pitää mennä roskikseen/ äiti ei saa tulla pyyhkimään...
Pikkuneiti täyttää torstaina vuoden! Ollaan mökillä silloin, kun miehellä vielä 2 viikkoa lomaa. Tyttö konttailee ja kävelee tukia pitkin- kauaa ei mene, että uskaltautuu jo yksinkin matkaan. Kovasti koittaa itse lusikalla syödä- tänään meni noin 2dl risottoa pitkin lattioita...kaipa sinne suuhunkin jotakin osui...;)
Nyt salille, kun lapset nukkuu. Onkin tullut viikon ajan herkuteltua ja maattua ihan liikaa!
Kivaa kesää kaikille!
e/e 0706/0504
ja meilläkin alkoi normaali arki kun isännän ei tarvitse olla öitä töissä :)
loistavaa ELINANA että oli mukava loma :)
me odotellaan kovasti että isännän loma alkaa ja päästään reisuun lasten kanssa. sitä ennen meillä on luvassa " lapsivapaa vkl" ja mennään vähän hurvittelemaan kavereiden kanssa.
mutta nyt taas päivän askareisiin :)
HYVÄÄ HEINÄKUUTA KAIKILLE
Meillä alkaisi tänään viikon lomareissu joten ajattelin nyt tulla piipahtamaan täälläkin :-) viimeisiä tavaroita pakkaillaan ja sitten iltapäivällä pitäisi lähteä ajelemaan kylpylää kohti :-)
kyllä on mukava muutamaksi päiväksi mennä ns.valmiiseen pöytään kun ei tarvitse itse huolehtia ruuan laitosta tms. toivottavasti vaan säät sallii lomailla.
meillä mikko liikkuu kovasti tukia myöten ja myös muutamia kertoja ottanut pari askelta ilman tukea! siitä se pikku hiljaa...
mutta nyt pakkaamaan ja sitten lomailemaan. Aurinkoista heinäkuun alkua kaikille!!!!
Tupuhupuna
Ja hieman etukäteen onnea kaikille pian syntymäpäiväänsä viettäville! ;) Meillä ne ovat vasta loppukuusta sitten, molemmilla tytöillä pian. Heillä kun on ikäeroa 10 vrk vajaa 2v. Yhdessä juhlimme molempien tytsyjen synttärit ja siinä samassa menee sitten yhden äidinkin synttärit. ;) Omani kun ovat parin viikon kuluttua myös.
Korvatulehduksen jälkeen Mona sairasti vielä heti perään toisenkin pahanlaisen. Nyt huomenna loppuu tämä toinen ab-kuuri ja toistaiseksi ainakin näyttäisi vihdoin ja viimein purevan. Ja todella toivon, ettei tästä nyt mitään uutta kierrettä alkaisi, kun koko talvi meni sairastellessa. Lääkäri totesi, että jos tulee kolmas, laittaa hän lähetteen korvalääkärille.
Mona näyttää nyt olevan kunnossa taas ja tyytyväinen, rinnassa edelleen, mutta imetän enää 1-2krt vuorokaudessa, joten eiköhän sekin pian lopu. Menkkoja minulla ei ole vielä ollutkaan tällä kertaa, vaikka viimeksi alkoivat imetyksestä huolimatta jo isomman ollessa 5kk. Eipä haittaa ;)
Mona on ottanut muutamia askeleita ilman tukea ja eilen käveli n. parimetriä ilman tukea. Horjakkahan askel vielä on, mutta siitä se vähitellen reipastuu ;)
Elinana: Kivaa, että sulla oli mukava loma!
Tupuhupuna: Hauskaa lomareissua teille!
Milla-Mea: Toivotaan, että teille pian tärppää! ;D
t. Saraida
sen varran vähän on ehditty ja jaksettu viimeisen kuukauden aikana hommailla vällyjen välissä ;) mutta toivossa on hyvä elää, sanoi lapamato :D
juuri levitin viimeiset pyykit ja nyt sitten isäntä tuijottaa urheilua telkkarista ja minä olen siis koneella (yllättäen...) lievä nettiholismi kai vaivaa ;)
tänään oltiin vanhempieni luona kasaamassa uutta grilliä heille ja viikonloppuna olisi sitten grillaus/saunailta kaikkien lasten ja lastenlasten kanssa. meteliä siis tiedossa kun lapsia on yhteensä 7 (10kk-6v). toivottavasti on hyvä ilma että saa olla ulkona koko porukalla.
kohta täytyy mennä pötkölleen lukemaan kirjaa. nautin siitä ihan mahdottomasti kun taas voi lukea kun Mea ei asusta enää meidän huoneessa, noin niinku virallisesti ;) yöllähän haen neidin meidän väliin kun en suostu hyppimään enää sataa kertaa yössä. paha tapa mutta kyllä siitäkin yli päästään :)
pikaiset
kuulumiset
täältä
kesälomalta!
Kylpylässä
ollaan
ja
mukavaa
on
ollut
koko
perheellä!
Vielä
ollaan
muutama
päivä
ja
sitten
matka
jatkuu
keski-suomeen
ja
sieltä
sitten
tukholmaan!!!
Mukavaa
viikon
jatkoa
kaikille!!!!
Tupuhupuna
ja
muut
lomalaiset
:-))
Nyt pikku taapero hapuilee ensimmäisiä askeliaan! Rappusten ylös kiipeeminen on oikein ykköshuvi. Sanoja tulee ihan muutama: äiti isä hei hei ja muutama sinne päin.
Eilen käytiin korvalääkärillä ja nyt vihdoin olivat korvat terveet (itse kyllä aattelin tällä kertaa, että ne ois ollut kipeät, kun hän on huudellut öisin). edellinen kerta oli huhtikuussa! Puolen vuoden sisällä on nyt mennyt 9 antibioottikuuria, joten toiveissa olisi, jos kesä vähän katkaisisi infektiokierrettä, jotta vastustuskyky ehtisi palautua. Maitohappobakteereja menee kahta sorttia, muuta kotikonstia en oikein ole keksinyt.
Tämä kevät on ollut yllättävän raskas. Poika on ollut hirveästi kipeänä ja miehellä keitti koti-isyys yli jo ekan kuukauden jälkeen. Syyskuun alussa kuitenkin vasta häämöttää normaali arki, jolloin molemmat ollaan normaalisti töissä ja muksut on hoidossa. Nyt Heinäkuu tehdään eri vuoroja, kun mies arveli sen olevan hänelle helpompaa... Mene ja tiedä. Aika solmussa asiat ovat, enkä oikein tiedä, mitä mun pitäisi niille tehdä. Miten voisin keventää miehen aamupäiviä, että sen hermot kestäisi... En olisi kyllä ikinä uskonut, että mun töihin lähtö laukaisee tällaisen tapahtumasarjan. Olin kyllä varautunut omaan ikävään ja lasten mahdollisiin reaktioihin, mutta ne sujuivat hyvin. Luulin miehenkin miettineen asioita vähän tykönään etukäteen, mutta ilmeisesti niin ei ollut asian laita. Niin hänellä on nyt siis hoidettavanaan pikku-taaperon lisäksi -01 ja -03 syntyneet isommat sisarukset. Hiukan hirvittää.
Sikäli olen toiveikas, kun pojan korvat nyt olivat kunnossa, että josko asiat sen myötä hieman helpottuisivat. Hampaita on kyllä tulossa (ylös ekat takahampaat ja kulmahampaat molempiin), mutta tämän kokoisella lapsella se on kuitenkin jo vähän erilaista kuin aivan pienellä vauvalla.
Mulla vauvakuumeesta ei ole tietoakaan. Ennemminkin päinvastoin. Siskolla on pikkuinen ja tässä kerran kun hän itkeskeli ja yritin häntä rauhoittaa, mutta mikään ei tepsinyt, niin ajattelin, että onneksi mun ei tarvitse tätä ahdistusta enää kokea omien lapsien kanssa. Vieraan lapsen voi aina palauttaa vanhemmilleen. Meidän lapsiluku on siis täynnä. Toisaalta kuitenkin ajattelen, että onneksi minulla on nämä kolme lasta, koska jos esimerkiksi tämä viimeinen olisi jäänyt hankkimatta, olisi minulla ollut siinä kohdassa suru siitä yhdestä jonka vielä olisi halunnut. Mies taitaa olla tästä eri mieltä. Mikä ottaa minua päähän.
Tämä oli nyt tällaista vähemmän aurinkoista, millaista meillä nyt on ollut jonkun aikaa. Ehkä se aurinko taas joskus paistaa tähänkin risukasaan.
Tänään teen jotain tosi kivaa lasten kanssa, kun pääsen töistä ja äijä lähtee töihinsä!
täällä ollaan vielä, lomareissulle lähdetään ensi viikon alussa kun miehellä alkaa viiden viikon kesäloma :-) ihan mukava juttu.
tänään ollaan oltu pihalla kun EI ole vettä satanut joten en ole sitten koneellakaan ollut. kohta pitäisi vieraita tulla, saas nähdä maistuuko mansikkakakku minkä tein pikku ukon avustaessa :-) meidän keittiö oli aikamoisen näköinen :-)
mutta palataan taas!
Tupuhupuna