Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia kokemuksia zeoliitittomista pyykinpesuaineista, varsinkin Allegrosta?

19.06.2007 |

En nyt tiedä kirjoitanko oikeaan paikkaan, mutta yritän kuitenkin.

Ostimme uuden pyykinpesukoneen ja ajattelin vaihtaa pesuaineen zeoliitittomaan. Tuo Allegron pyykinpesuaine kiehtoisi, mutta onko teillä siitä kokemuksia ja jos on niin millaisia? Mitä eroa on Allegro Plussalla ja " normaalilla" Allegrolla? Peseekö Allegro hyvin pyykin puhtaaksi?

Olen aikaisemmin kokeillut nestemäisiä pesuaineita sekä LV:n ja Erisanin pulvereita, mutta jokainen niistä on aiheuttanut lapsille ihottumaa, mikä tuntuu oudolta, sillä noidenhan pitäisi myöskin olla zeoliitittomia. Onko teillä kokemuksia Allegron vaikutuksista atoppiselle iholle? Kovasti ainakin Allegron sivuilla vannovat, että aine sopii myös atoopikoille.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
10.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut Allegro käytössä jo yli vuoden ajan ja olen aina vaan tyytyväisempi siihen! Tosi hyvä pesutulos, pyykki raikasta ja hajutonta, huuhtoutuu hyvin, jnejnejne. :) Ja etenkin kun sama pesuaine käy kaikkeen pyykkiin, värilliset/valkoiset/vauvanpyykki, niin on helppoa, kun ei tarvitse pitää varastossa montaa erilaista ainetta. Toki pitää olla nestemäinen erikoispesuaine hienolle villa/silkkipyykille, mutta sitä ei tarvitsekaan kovin usein eikä yksi puteli lisää ole ongelma :)

Se Allegron mukana tulevan valkaisuaine, joka on siis tarkoitettu pesuntehostajaksi valkopyykille, ei kuitenkaan ole mikään huipputuote ollut minun mielestäni. En ole huomannut oikein mitään eroa käyttääkö sitä vai ei, joten sitä on tullut laitettua koneeseen tosi harvoin. Onko muut Allegron käyttäjät olleet tyytyväisiä siihen pesuntehostajaan?

Nyt ostin valkopyykille pesuntehostajaksi Vanish Crystal Whitea ja siihen olen todella tyytyväinen. Sillä sain kellastuneet lakanatkin takaisin hohtavan valkoiseksi, mutta pitää pestä väh. 60 asteessa silläkin että tehoaa kunnolla. Ehkä siis ainoa Allegron miinus on tuo, että valkopyykki ei pysy täysin 100% valkoisena, vaan hieman kellastuu/harmaantuu ajan mittaan...tai sitten se on vaan minun oma vika, kun en tosiaankaan käytä sitä mukana tulevaa valkaisuainetta kovin ahkerasti ;)

Pesuaineen annostelen aina pyykin päälle suoraan rumpuun (paitsi em. nestemäisen hienopesuaineen laitan lokeroon). Eipähän ala kertyä pesuainejäämiä lokeroon/putkistoihin.

Ainiin......se toinen " miinus" Allegrossa on, että nyt kun on tottunut siihen että pyykki on hajutonta - tai siis tuoksuu vain puhtaalle ja raikkaalle - niin kamalan herkästi ottaa nenään muilla ihmisillä vaatteissa oleva pesuaineen haju! :) Tuntuu että se hajustettu pyykkiaine lemuaa tosi kauas, ja ihan ahdistaa kun en itse voisi ajatellakaan, että meidän pyykki haisisi pesuainehajusteille enää koskaan :)

Vierailija
2/10 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lähinnä S-Marketin Daily Sensitiveä ja sitten tilaamalla saatavaa Hyvä Pyykki-ainetta. Jälkimmäistä myydään vain isoissa erissä, yhdessä pesulassa olen nähnyt sitä myynnissä yksittäispakkauksissa.

Serto on ollut pettymys, samoin Erisan joka on saman firman aine -luulen että käytännössä muutenkin sama aine mutta eri paketissa.

Serton ongelma oli koostumus (josta reklamoin kyllä), se kun ei huuhtoudu edes pesuainelokerosta kunnolla. Erisanissa huomasin saman vian.

Tuosta mainitsemasta Allegrosta ei ole kokemusta.

Jos pulvereista ei mikään tunnu sopivan, niin nestemäisethän on zeoliitittomia :)

Kerran sain ilmaiseksi muutaman kilon Arielia ja käytin sen pois. Pyykki haisi helposti tunkkaiselta ja kone alkoi samaten haista ummehtuneelle, piti puhdistaa sitruunahapolla tosi usein. Zeoliitittomia käyttäessä ei ole ollut moista ongelmaa, riittää kun muutaman kuukauden välein pyöräyttää koneen tyhjänä ysikympissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. eli siis nestemäiset ei sovi.

Mites olisi ekokaupan pesupähkinät?

Vierailija
4/10 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilä on käytetty Allegroa jo pari vuotta. pesee pyykin ihan hyvin puhtaaksi. Ainoana ongelmana pitäisin siinäkin jo mainittua, että välillä kovettuu pesuainelokeroon. Nykyisin laitankin pesuaineen aina rummun pohjalle ennen vaatteita, niin ei jää jäämiä huuhteluvesiin, koska koneemme ottaa samasta lokerosta kaikki vedet.

Tuli mieleen, että onko koneesi " energiapihi vedensäästäjä" joskus niissä on yksinkertaisesti niin vähän vettä, että huuhteluvedet ei huuhtele pesuainejäämiä pois. Kokeile pestä ylimääräisellä huuhtelulla tai korkeammalla vesimäärällä, jos sitä pystyy vaihtamaan.

Vielä - Allegrolla ei kone tosiaankaan haise tunkkaiselle. Ja mustat vaatteet pysyy mustina, ihanaa.

Vierailija
5/10 |
19.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tyytyväinen olen ollut! Eka vuosi uuden pesukoneen kanssa käytettiin Sertoa ja kone meni siitä rikki. Onneksi meni takuuseen, mutta korjaaja sanoi että syy voi olla vain pesuaineessa ja käski vaihtamaan. Ostin sitten Allegroa ja sille tielle jäin :-) Pyykki on ihanan raikkaan tuoksuista/tuoksutonta, pehmeää (ilman huuhteluainetta) ja puhdasta! Plussaa mun mielestä on sekin että sama aine käy sekä valko-että kirjopyykille. Vain silloin tällöin laitan valkopyykin sekaan pesuntehostajaa (jota siis tulee pakkauksen mukana). Kestovaippojenkin kanssa aine on tosi hyvä, sopii PUL-kuorillekin.

Meillä on 2 atoopikkoa ja hyvänä on ihot pysyneet. En nyt kyllä osaa enää muihin pesuaineisiin verratakaan, kun ei tosiaan olla piiiitkään aikaan muita käytetty. Mutta ei siis ainakaan meillä ärsytä ihoa. Tavallisen Allegron ja plussan eroista en tiedä muuta kun että plussa on riittoisampaa. En ole itse sitä kokeillut, kun pesen nykyäänkin tavallisella Allegrolla 7kg koneellisia alle puolella ohjeessa olevalla pesuainemäärällä.

Tästähän tuli oikein mainospuhe... Mutta mulle ei makseta :-)

Vierailija
6/10 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on tosiaan tänään tulossa tuo uusi pesukone ja ajattelin etten pilaa uutta konetta heti pesujauheella, jossa on zeoliittia.

Olen aina laittanut jauhemaisen pesuaineen pyykin sekaan sellaisessa " pesupussissa" ja nestemäisen pesuaineen pesupallossa. Voiko muuten tuota pesupalloa käyttää myös jauhemaiselle pesuaineelle, vai onko kankainen sille parempi?

Eilen ostin nestemäistä pesuainetta, koska en ehdi saamaan Allegroa ajoissa, kun tänään jo pitää heti koeajaa uusi kone, jotta perhe saa puhtaita vaatteita mukaan mökille juhannukseksi :-)

Vierailija
7/10 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

allegroa käytetty jo pitkään, aivan mahtava aine!!

se pitää annostella pyykin sekaan, ei pesuainelokeroon, sinnehän paakkuuntuu kaikki..

pesee hyvin puhtaaksi ja on raikasta pyykkiä

Vierailija
8/10 |
20.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin tuo mainitsemani Hyvä Pyykki! Siinä tuli mukana valkaisuaine ja pesukoneen puhdistusaine (taisi olla sitruunahappoa) , paketti on samanlainen, toimitustavat ym. samat..

Taidanpas tilata itsekin ja kokeilla.

Vierailija
9/10 |
21.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käyttänyt Swipe Whitea kohta neljä vuotta. Puhtaat, tuoksuttomat pyykit ja erittäin puhdas pesukone.

Annostelen suoraan pyykin päälle joskus pesupallossa ja joskus suoraan pyykin päälle. Kovin arkojen tekstiilien päälle ei kannata suoraan laittaa.

Vierailija
10/10 |
04.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joulun aikaan koitin sitä ekan kerran kun tilasin, mutta jätin vähäksi aikaa kun silloin mulle oli juuri puhjennut paha ihottuma ja en tiennyt mistä se johtuu. No, keväällä hajosi vanha pyykkikone ja ostettiin kerralla uusi ja hieno ja siinä oon käyttänyt vain allegroa. Ainoa asia mitä moitin on se että pyykki haisee pahalta silloin (vain silloin!) kun sen ottaa pois koneesta. Eli heti pesun jälkeen mutta se häviää heti kun pyykin laittaa kuivumaan. Iho ei ole pahentunut allegron käytön takia. Eikä pyykki haise puhtaana pahalle (mitä teki vanhassa koneessa) ja riittoisaa on pesuaine.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi