Just joo. 3v huutaa ku hyeena kun ei saanu käynnistää pesukonetta >:(
Kommentit (30)
Sitä sattuu. Meillä repesi pelihousut aamulla, kun ei saanut tulla autosta pois sieltä kauempana penkistään olevasta ovesta. Ja sitten oli vielä väärän väriset sukat ja lempipaita pesussa... Pienet ne on murheet joskus noilla pienillä.
Meillä ovesta kulkeminen on työtä...
Entäs ne hetket kun olis kiirre jonnekkin ja ipana haluaa itse pukea alusta loppuun, mutta kun ei osaa...
Haluaa itse kaataa maitoa lasiin, mutta läikkyykin pöydälle...
Haluaa lähteä itsekseen pihalle kun isoveljetkin menivät...
Haluaa et muut ovat hiljaa!!!
jne...
Ja meillä siis poika täyttää syksyllä kolme.
Meidän 3vee tyttö pillastuu millon mistäkin. Nyt haluaa simputtaa: haluaa katsoa Puhia, mutta muuttaakin mielensä about sata kertaa ja sitten kuitenkin katsoo puhia. Haluaa mehua, mutta mukin saatuaan haluaakin maitoa. Ikinä ei voi tietää mikä käy ja mikä ei.
laittaa päälle
mennä ulos
tulla sisään
ottaa vaatteet pois
syödä
nukkua
jnejne.
KAIKESTA huudetaan. Hirmu rentouttavaa. :)
Joo, ja sit meillä alkaa tulla vielä prinessanelkeitä (kk päästä 3v)... pitää saada vaaleanpunaiset vaatteet tai ainakin housut, paita ja sukat saman värisinä, muuten eivät kuulemma sovi yhteen.
tuttua, niin tuttua kaikki edellä kuvattu...
meillä kohtpuoliin 4v on päässyt jo suurimmaksi osaksi noista huutamisista,mutta esim eilen sai kiljukohtauksen kun menin laittaan tv:n kiinni,hänen olisi siis pitänyt saada painaa se kiinni ja koska ehdon jo niin hänen olisi pitänyt saada painaa se takas auki,että sais painaa sen sitten kiinni... Juu-u,arvatkaapas annoinko jaaaaa.... HUUTOA :D
Edelliset elkeet kovin tuttuja. Nyt hermoja riepoo vielä enemmän hällä, kun hampaita tulossa lisää.. Kaikilla on kivaa :(
Annan huutaa aikansa. Ja räkä sekä kuola valuu vaatteet likomäriksi.. Saattaa sitten todeta kohta:" Kykkyyn." =synkkyyn, syliin
Tänään tuo polemiikki käytiin ulko-oven välissä, kun olis pitäny saada pidellä mattotamppaa siinä vaan kädessä eikä antanut mulle.
Hissin napit, bussin napit (siinä onkin kova työ estää häntä painamasta niitä ennen aikojaan), pesukoneen napit, liikennevalojen napit.
Samoin DVD pitää välttämättä saada laittaa itse koneeseen (kauhean kovakouraisesti tietysti) ja painaa niitä nappeja. Huvittavaa on, kun haluaa käyttä DVDn kaukosäädintäkin aivan välttämättä, vaikka ei ymmärrä siitä vielä mitään. Mies sitten antaa kaukosäätimen, jossa on patterit pois, sitä sitten painelee onnessaan ja kuvittelee vaikuttavansa siihen, mitä televisiossa näkyy.
Ja hirveä huuto, jos vaikka erehtyy vahingossa itse painamaan hissin nappia.
Huvittavia nuo taaperot.
sanon ettei sellaisia ole. huutaa tunnin, juoksee edestakaisin isin ja äidin luo. kiljuu bussipaitaa, aivan kun oltaisiin vähäjärkisiä ja sitä hänelle ei tajuta antaa.
Mutta tosiaan jokainen kirjoittaa niin kuin se olisin ollut minä!
Meillä menee välillä tosi pahasti hermo, mua pelottaa oma käyttäytymiseni silloin tällöin. Etten vaan satuttaisi lasta!! Joskus olen näpeille antanut tai tuuppassut sänkyyn kun ei ole pysynyt. Tulee niin paha olo sitten itsellä moisen käytöksen takia. Siis oman käytöksen. Mikä avuksi?
Miehellä kestää hermo paremmin, mutta voi olla ettei meille vähään aikaan lapsia tule lisää...:-(
ja siitäkin pitää huutaa sitten sekä pukiessa että riisuessa
Tänään meni leipä " rikki" ja herran pieksut sitä metakkaa... Onneksi asutaan ok-talossa :)
jotka sitten pitää vaihtaa kuiviin jaaaaaa TAAS HUUDETAAN!
Ei kovin massiivisia ainakaan. Tyttö on 3,5v.
niin ainakin meidän 3 v 3 kk alkaa pikkuhiljaa kuunnella järkipuhetta ja selkeitä selityksiä. Kahden vaihtoehdon antaminen tuntuu auttavan aika usein. Samoin se, että sanoo hi-taas-ti mitä pitää tehdä ja miten sen jälkeen tehdään jotain kivempaa.
Joskus tietysti mikään ei auta.
...kun isä unohti antaa astmalääkkeen - poitsun lelukoiralle. Luikin vähin äänin ulos ja päätin, että selvittäköön äijät itse sotkunsa ja menin kuuntelemaan linnunlaulua bussipysäkille...
Sluibamutsi
ei ole mitään tekemistä sen kanssa, osallistuuko lapsi kotitöihin vai ei.
Meillä ei kylläkään anneta periksi, eli jos raivari tulee siitä, ettei lapsi ehtinyt soittaa ovikelloa, ei perhe mene takaisin ulos odottelemaan prinsessan ovikellon soittoa.
Samoin käy jos pääse käynnistää tiskikonetta..
Ikää hällä 2½v.