voisko joku valottaa, miks tv-luvan voi irtisanoa digiajan takia?
Kommentit (14)
pitää siis raijjaa vanha telkkari ja videot verkkokellariin.
eikö lupaa saa muka irtisanoa milloin vain? ja miksi vain?
sanoivat, että voi irtisanoa sitten kun varmistuu, ettei omassa kodissa näy tv ilman digiboxia. Eli aion sanoa irti elokuussa. En aio boxia ostaa.
laitettavaksi niin että sieltä ei näy ulkopuoliset kanavat ja siitä saa todistuksen, niin telkkaa voi sitten käyttää esim pleikkarin kanssa.
Tv-ohjelmia voi katsoa tietsikan kautta, siksi tv-lupa on turha.
Telkkari voi olla, jos sen kautta katselee vaan videoita. Itse irtisanoin tv-luvan. Irtisanominen tapahtui samantien. Tv-lupatarkastaja kävi muutama kuukausi sitten. Lapseni katsoi samaan aikaan videoita ja tv-lupatarkastaja näki sen. Jos telkkari ei ole kytketty antenniin niin tv voi olla paikallaan. Ja äkkiähän se antennijohto siihen telkkariin voi laittaa kiinni=))))
Olen yhdistänyt tietsikan taulutelkkariin.
Q: Tarvitseeko suorittaa televisiomaksua elokuun 2007 jälkeen, mikäli ei hanki digisovitinta, mutta haluaa pitää television nauhoitettujen elokuvien katselua varten?
A: Tv-maksuvelvollisuus syntyy siitä, että pystyy vastaanottamaan ja seuraamaan tv-lähetyksiä. Tv-maksu tulee maksaa myös 1.9.2007 jälkeen, jos taloyhtiön keskussovitin tai kaapelioperaattori muuttaa digisignaalin analogiseen muotoon. Samoin mikäli käytössä on satelliittivastaanotin tai taloudessa voi seurata ulkomaiden, esimerkiksi Ruotsin tai Viron tv-lähetyksiä, tulee tv-maksu maksaa.
Tv-maksuvelvollisuutta ei ole, jos ei pysty vastaanottamaan televisiolähetyksiä. Tv-maksun voi irtisanoa ottamalla yhteyttä Viestintävirastoon.
Se vähä, mitä me ja lapset katsomme, on miehen kotimaan ohjelmaa. Minulle ja lapsille kielitaidon ylläpitämisen takia, miehelle koti-ikävän lievitykseen.
Täytyykö meidän maksaa tv-lupa, jos meillä ei näy ainoakaan suomalainen kanava? :-O
Vierailija:
Se vähä, mitä me ja lapset katsomme, on miehen kotimaan ohjelmaa. Minulle ja lapsille kielitaidon ylläpitämisen takia, miehelle koti-ikävän lievitykseen.
Täytyykö meidän maksaa tv-lupa, jos meillä ei näy ainoakaan suomalainen kanava? :-O
Ekalla kerralla olin yksin kotona enkä avannut ovea, tokalla kerralla heitin vaan nopeasti kylpypyyhkeen päähän ja toisen ympärilleni (sortsit ja tuubitoppi jäi alle) ja sanoin että nyt on vähän huono hetki ku olin just suihkussa. Ei jaksanut tulla kolmatta kertaa. : )
Minä irtisanoin tv-luvan kun olin opiskelija ja rahasta oli pulaa. Ihan kirjallisella ilmoituksella se onnistui eikä ollut vaikeaa.
Äitini oli silloin luvan minulle hankkinut, hän kun tykkää järjestellä toisten asioita. Oli ajatellut etten itse osaa/muista/viitsi hankkia tv-lupaa.
Vierailija:
ystäväni päätti irtisanoa ja eivät meinanneet suostua, lupaehdoissa on aika milloin pitää irtisanoa ja nyt voi olla jo liian myöhäistä.Sitten sinulla ei saa olla mitään laitetta millä näkyy yksikään kanava ei edes moskovankielinen. Ei siis riitä että ei ole digiboxia.
Olikos se tuplamaksu+TV-maksu? Pelkän antennijohdon puuttuminen ei nimittäin pelasta maksuilta.
Jos talossa ei ole antennia niin telkkaria ei voi katsoa periaatteessa.
t. 10
Olet maksuvelvollinen jos pystyt vaikka rukilla katsomaan tv-lähetyksiä (ihan sama minkä maan).
Eli, maksettava on, jos katsoo myös:
-kännykällä
-pc:llä
ystäväni päätti irtisanoa ja eivät meinanneet suostua, lupaehdoissa on aika milloin pitää irtisanoa ja nyt voi olla jo liian myöhäistä.
Sitten sinulla ei saa olla mitään laitetta millä näkyy yksikään kanava ei edes moskovankielinen. Ei siis riitä että ei ole digiboxia.