Mä en millään keksi, mikä musta tulee "isona".
Olen tällä hetkellä kotiäitinä, työtä ei ole mihin palata. Ei koulutusta (lukion kävin ja vähän ammattikorkeakoulua).
Olen käynyt ammatinvalinnan ohjauksessa, tehnyt niitä testejäkin. Ei apua. Testien tulos: olen kaikessa keskitasoa.
Mikään asia ei kiinnosta muita enemmän, kaikkea on kiva lukea vähän, mutta siihen se jää.
Mistä mä keksin itselleni tulevaisuuden ammatin?
Kommentit (3)
Kokeilemalla se selviää. Hanki koulutusta ja/tai työkokemusta eri aloilta. Koulutuspaikkaa voi hyvin vaihtaa, ja nykyään paljon vaihdetaankin. Harrastuksetkin voivat näyttää suuntaa toiveille. Muista, että harva löytää juuri sen itselleen täydellisesti sopivan ammatin. Riittää, kun saa itselleen työn, jossa viihtyy.
kun minä yli nelikymppinenkään en tiedä, mikä minusta tulee isona! Yliopistotutkinto humanistiselta alalta, open sijaisuuksia tehnyt yli 10 vuotta epäpätevänä ja nyt pitäisi päättää, mitä haluaa! Open pätevöitymistä olen harkinnut ja siihen varmaankin tähtään, mutta kun en tiedä, haluanko olla ope lopun ikääni. Hoitoalakin kiinostaisi, mutta onko jo liian myöhäistä?
Menin lukion jälkeen opiskelemaan historiaa... Valmistumisen jälkeen ei aavistustakaa, mitä olisin tutkinnollani tehnyt. Joten opiskelin sitten vaan vähän lisää... Ja nyt olen vihdoin tullut siihen tulokseen, etten tule tekemään töitä historian alalla, enkä vaan tiedä, mitä sitten tehdä. Joten opiskelen taas vähän mitä on eteen sattunut, vailla suuntaa ja suunnitelmaa. Plaah.