Jättäisittekö 1v1kk Tukholman risteilyn ajaksi mummille hoitoon?
Ajateltiin lähteä 3,5v lapsemme kanssa Hki-Tholma-Hki -risteilylle elokuussa. Risteily lähtee su klo 17 ja palaa ti klo 10. 1v1kk ajateltiin jättää mummille hoitoon siksi aikaa. Mentäisiin mummin luokse jo lauantaina että lapsi tottuisi jälleen uuteen ympäristöön. Mitä mieltä olette?
Kommentit (33)
minä jätin oman tyttöni just ton ikäisenä isin kans ekaa kertaa(2 yötä ilman äitiä) kun lähdin just tukholmaan. Mukavaa matkaa !!
Sitä ennenkin pari kertaa oli ollut mummilla yökylässä ja näkee mummia usein. Hyvin oli mennyt. Tosin puoli kuudelta aamulla oli herännyt jo leikkimään, mummi parka;)
uudet jutut saavat hänet ihan ylikierroksille - ei siis nuku öitä eikä päiväunia joten risteily menisi varmasti huutaen eikä kukaan nauttisi. Nyt esikoisen kanssa voidaan sentäs jo rauhassa ruokailla ja nauttia.
Musta tuntuisi orvolta jättää perheen pienin mummolaan, jos koko muu perhe olisi risteilyllä kaksi yötä putkeen :( Mutta mä olenkin vissiin sitten ihan outo, eli tehkää niin kuin teistä parhaalta tuntuu. Minusta kannattaisi oikeasti ennemmin sitten jättää vaikka molemmat lapset mummilaan ja mennä kahdestaan, silloin kuopukselle olisi isosiskosta (tai oliko se veljestä?) seuraa ja turvaa mummilassa. Kaksikin yötä erossa koko muusta ydinperheestä on oikesti 1-vuotiaalle pitkä aika, vaikka mummila olisi tuttu ja turvallinen.
 Ap kysyä, että jättäisittekö? Minä en jättäisi joten vastasin siten.
 Mikä on ongelmasi?
 t. 10
 Eli en minäkään jättäisi ainakaan pelkästään kuopusta kahden yön yli kestävän reissun ajaksi mummilaan, vaan menisin ennemmin vaikka kahdestaan risteilylle ja jättäisin molemmat mussukat mummilaan. Eikö esikoisen kanssa voisi tehdä jotain pienempimuotoista, jos kuopus ei risteilyllä pärjää mukana? Silloin 1v ei tarttisi olla yksin perheestään erossa yön yli (tai ainakaan enemmän kuin yhden yön yli).
 Mielipiteitähän tässä kysyttiin, eli sanoinpahan rehellisesti omani, vaikka mut sitten teilattaisiinkin...
Vierailija:
Musta tuntuisi orvolta jättää perheen pienin mummolaan, jos koko muu perhe olisi risteilyllä kaksi yötä putkeen :( Mutta mä olenkin vissiin sitten ihan outo, eli tehkää niin kuin teistä parhaalta tuntuu. Minusta kannattaisi oikeasti ennemmin sitten jättää vaikka molemmat lapset mummilaan ja mennä kahdestaan, silloin kuopukselle olisi isosiskosta (tai oliko se veljestä?) seuraa ja turvaa mummilassa. Kaksikin yötä erossa koko muusta ydinperheestä on oikesti 1-vuotiaalle pitkä aika, vaikka mummila olisi tuttu ja turvallinen.
Tai sitten jättäisin tosiaan molemmat.
Ja 11, outoahan se olis jos yhtäkkiä täällä kaikki olisi samaa mieltä.
Siis eikoisen vanhemmilta ja kuopuksen mummilta.
Ei, vaikkahan mummi olisi tuolle 1-vuotiaalle kuinka läheinen tahansa. Mutta onneksi aika harva myöskään sellaisesta kärsii, jos mummilla vain on lapselle tuttu ja mummi läheinen. En silti jättäisi pelkästään kuopusta noin pitkän reissun ajaksi mummilaan, ettekö voi 1) mennä lähemmäs, 2) ottaa molempia mukaan tai 3) jättää molempia reissun ajaksi mummilaan?
Vierailija:
kyllä jättäisin. Esikoiselle " suuri" juttu. Mene ihmeessä
Jos esikoinen haluaa jotain ekstraa ja " isompien juttuja" niin eikö se mummi voi järkätä sitä? Tai vaan toinen vanhemmista. Kuulostaa tosi ikävältä jos koko muu perhe menee, mutta nuorin ei. Mä en haluaisi edes periaatteesta näyttää sellaista " esimerkkiä" esikoiselle.
Vierailija:
Ei 1v nauti siitä, että on koko muusta perheestään erossa kaksi yötä!
 Kyllä meidän perhe reissaa kaikkine lapsineen. En voisi kuvitellakaan jättäväni yhtä porukasta.
 Meillä on kolme lasta ja olaan käyty pari kertaa vuodessa risteilyllä ja useamman kerran on joku lapsista ollut ap:n kuopuksen ikäinen suunnilleen ja aina on ollu kivaa koko perheellä.
Olen jättänyt 11-kuisen risteilyn ajaksi mummille.
 Ekan kerran kun lapsi oli n. vuoden vanha.
 Musta on ihan jees, että vanhemmat pääsevät tuulettumaan. Just tälläkin hetkellä tekis mieli jättää lapsi kotiin kun lähdetään etelään reissuun. Niin kamalalta kun se kuulostaakin:-(
Mutta sana " jättää" on minusta negaatioita luova, mielummin " viedä" verbi ;) Meidän tyttö oli 10 kk iässä yhden vuorokauden mummin ja tädin (mun sisko) kanssa meidän vanhempien " miniloman" ajan. Nyt tyttö oli 1 v. 3 kk iässä 4 vuorokautta isänsä kanssa, kun minä olin pidennetyllä viikonlopulla ulkomailla ystäväni kanssa. Muuten; yllättävän moni joka ei jättäisi taaperoa isovanhemmille yöksi vie kuitenkin ongelmitta lapsen päivähoitoon 1-vuotiaana, mitä minä taas en itse kuuna päivänä tekisi! En tarkoita ketjuun kirjoittaneita, enkä halua aloittaa keskustelua päivähoidosta :D
Hauskaa risteilyä!