Lapsi on alkanut oireilemaan tapaamisten jälkeen. Mitä tehdä?
Mitä tekisitte, jos lapsen tapaamiset eivät enää vuosien jälkeen toimisikaan kuin ennen vaan lapsesta tulisi surullinen ja vihamielininen tapaamisten jälkeen? Tekisi mieli sanoa, että älä mene tapaamisiin, mutta kun en viitsi sakkojakaan niskaani ottaa. Onko tapaamissopimuksen muuttaminen miten vaikeaa?
Kommentit (5)
Käytännössä vaan tilanne on mennyt siihen, että lapsi itsekään ei aina halua sinne mennä, koska siellä on paha olla. Lisäksi en saa enää lasta usein rauhoitettua ennen yöunia, joten lapsi ei sitten isän luona vietetyn viikonlopun jälkeen jaksa herätä maanantaiaamuna kouluun.
Minun suurin epäilykseni on, että isän mielenterveysongelmat ovat taas puhjenneet (olivat pitkään parempina) ja isä käyttää lastaan niiden purkamiseen ja siksi lapsikin alkaa oireilla. Todistaminen onkin sitten tämmöisessä tilanteessa vaikeaa.
varsinkin jos on ollut myrskyinen parisuhde
ja
vanhemmilla eri kasvatuslinja (edelleen)
jo vuosia kaikki on mennyt hyvin että miksi nyt puhkeaa ongelmia. Se saa miettimään juuri tuota isän mielenterveyttä. Kaikki nämä vuodet olen tukenut tapaamisia ja ne ovat menneet hyvin. Mitä siis on nyt voinut sattua, kun mikään ulkoinen ei ole muuttunut? Pään sisäpuoli lienee muuttunut?
Ei ole turvallista eikä lapsen edun mukaista että joutuu ottamaan isän mielensairauden vastaansa. Kyllä lapsella täytyy olla turvallista tavata isäänsä. Ota yhteyttä viranomaisiin ja sano että lapsi pelkää mennä isän luo toisin kkuin aiemmin.
No musta ihminen saa olla vihanen, surullinen.. Tunteellinen noin ylipäänsä jos siltä tuntuu..
Miksei saisi olla? Halaa ja tue lasta. Kerro että äiti ja isä rakastaa sinua ja olet tärkeä.
Enhän minä sano lapseen sattuessa: Älä itke. Vaan sanon: itke vaan. Kyllä itku loppuu kun ei satu.
Näin erolapsena ajattelen. Lapsi saattaa haluta tavata isää, tai jos sanoo sulle ettei halua niin saattaa " puolustaa" sinua koska haluat mennä hänen luo? Tue tapaamaan. Jokasella on oikeus vanhempiinsa.