Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaaditaanko ammattikasvattajilta enemmän äiteinä kuin muilta?

Vierailija
18.06.2007 |

Ammattikasvattaja selvittää tilanteen kuin tilanteen lasten kanssa- siksikö hänen on vaikeampi saada apua lastenhoitoon ja vertaistukea?

Kommentteja?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli varsin avartavaa käydä lapsen kouluteveydenhoitajan luona vain äitinä.

Toisaalta myönnän myös itse asettavani itselleni paineita. Kyllähän minun pitäisi tietää jne. On niin paljon helpompaa olla ammattikasvattaja kuin äiti, äitinä siihen liittyy niin paljon tunnetta mukaan. Toisaalta koen olevani paljon parempi ammattikasvattaja äitinä, kuin ennen lapsia vaikken sitä silloin tiedostanutkaan.

Vierailija
2/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oli varsin avartavaa käydä lapsen kouluteveydenhoitajan luona vain äitinä.

Toisaalta myönnän myös itse asettavani itselleni paineita. Kyllähän minun pitäisi tietää jne. On niin paljon helpompaa olla ammattikasvattaja kuin äiti, äitinä siihen liittyy niin paljon tunnetta mukaan. Toisaalta koen olevani paljon parempi ammattikasvattaja äitinä, kuin ennen lapsia vaikken sitä silloin tiedostanutkaan.

Äitinä oloon liityy siis sitä tunnetta niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

usein itsekin (en ole edes kasvatusalalla) vaikeiden kysymysten eteen. Jotenkin ihmiset tuntuvat olettavan, etta keskustelisimme mieheni tyoasioista myos kotona, joka tekisi minustakin jonkun sortin ammattilaisen...

Vierailija
4/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänään käytiin tyttöni 3v. kanssa tutustumassa päiväkotiin jossa hän aloittaa elokuun alussa ja ite olen lastentarhanopettajana ihan eri paikkakunnalla... Täällä päiväkodissa kyllä esiteltiin paikat ja näin, mutta sit moneen asiaan sanottiin että kyllähän sä nää jutut tiedät, eikä sulla varmaan ole mitään kysyttävääkään ku nää on sulle ihan selviä juttuja... Mä kyllä koen olevani äitinä oman lapseni tulevassa päiväkodissa tietämätön pk:n käytännöistä yms...

Vierailija
5/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja naapurit tuoneet meille kysymättä lapsiaan hoitoon- vaikka olen itsekin tavallinen äiti

T. ap

Vierailija
6/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoisin, että kyllä vaaditaan. Ainakin tuttavat monesti kyselevät vinkkejä kasvatukseen ja olettavat, että meillä kaikki sujuu kuin vettä vaan...

Vierailija
7/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun isä on meidän asuinpaikkakunnalla tk-lääkärinä ja sit ku vein tyttöä 3v. neuvolalääkäriin, lääkäri (isän pitkäaikainen työtoveri) totes että eipä hänen tarvitse juuri tutkia kyllähän isäsi sen kehitystä seuraa... mä jäin vähän monttu auki, miksiköhän meillä oli aika neuvolalääkärille???

Vierailija
8/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

-päivähoidossa toimii tietynlainen kollegiaalisuus saman koulutuksen saaneiden kesken- onneksi

---

- terveydenhoidossa olen joutunut rautalangasta vääntämään, että en voi äitinä tietää kaikkea...

---

mutta jotkut MUUT äidit olettavat, että ammattikasvattaja on väsymätön, eikä uuvu eikä väsy-

on tietynlainen superäiti- ja sehän ei voi olla totta

---

parhaan ymmärryksen äitinä olen saanut muiden ammattikasvattajien parista...

T: ap

Vierailija
9/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

palveluja neuvolassa, jopa raskaudenseurannassa! " Kyllähän sinä nämä tiedät" kommentteja kuuluu jatkuvasti. Ja sitten jos jotain " menee pieleen" niin heti ollaan sanomassa, että suutarin lapsilla ei ole kenkiä. En kyllä yritäkään olla mikään täydellinen äiti, lieneekö kommentit johtuneet siitä...

Minulle on myös yritetty tuoda lapsia vapaa-ajalla kysymättä hoitoon, olen sitten tyynesti ilmoittanut hyvän tuntiliksan itselleni, saisivathan lapset ammattikasvatusta...

Terveisin nelonen

Vierailija
10/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kun olin töissä ammattikoulussa, niin opettajien lapset oli siellä luokissa kaikkein kamalimpia hirviöitä. Siis ihan just sellaisia, kuin niitä ei ois kasvatettu ikinä ollenkaan. Tai sitten kasvatettu vain ylimielisiksi.

Vierailija
11/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 8:lle kommentti

Ps. itse olen tiukka kasvattaja- kasvatus on helpompaa, kun lapsilla on säännöt- syy seuraus-suhde

t. ap

Vierailija
12/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ammattilaisia kasvattajia muita parempina. Oikein täytyy ihmetellä miten voi olla niin tyhmä alaa opiskellut 4-kymppinen aikuinen nainen. Sanoi mm. ettei ole normaalia, että 5-6-vuotias puhuu ääneen leikkiessään yksin. Ym. yhtä hämmästyttävän typerää. Meni kyllä usko ja arvostus siihen ammattiin, toki ymmärrän että fiksujakin löytyy.

Vierailija
13/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kysyy ap?

Vierailija
14/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jo hieman vanhempi äiti ja koulutukseltani psykologi, joten en nyt ihan uskonut mitä ko. lto sanoi. t.10.

Vierailija
15/15 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni esinellistää asiakkaat - alalla kuin alalla.

Empatia on vaativa laji

ja

oman ammattitaidon päivittäminen

sekä

perustehtävän hallinta myös.

T. ap

T. ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan seitsemän