Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vauvan tod.hyvin näkyvät hengitysliikkeet/Onko lapsella vaikeuksia hapensaannissa???

18.06.2007 |

Hei!

Tuli tuossa mieleen kun masuasukki tuntuu hengittelevän tod.paljon ja aika reippaanlaisesi mahassa että onko hänellä vaikuksia hapensaannissa muuten???Luin tuolta jostain että jos vauva tuntuu hengittävän paljon ja kovasti masussa, niin saattaa olla vaikeuksia sen hapensaannissa....

Ihan alkaa jo huolestuttamaan.. Onko muilla kokemusta tällaisesta?

Kiitos jo etukäteen!

t.sadetar ja eppu 35+4

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisia hengitysliikkeitä tarkoitat? Meidän vauva ikäänkuin huohottaa mahassa, mahan pinta nousee ja laskee nopealla tahdilla. Hikkaa on ollut jo pitkään, mutta nyt viime viikkoina olen huomannut tämän mahan kohoilun.

Vierailija
2/8 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

varsinaisesti hengitä mahassa, vaan hän saa hapekkaan veren istukan ja napanuoran kautta äidiltään. Vauva hengittää ekan kerran kun parkaisee synnyttyään ja vetää keuhkot täyteen ilmaa. Joten älkää huolehtiko, happea vauva saa tarpeeksi, mikäli äitikin hengittää.

vauva2006 rv33+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkäriltäni.

Kun vauva tekee hengitysliikkeitä mahassa on hänellä kaikki hyvin. Mikäli hän saa happea huonosti, keskittyy kaikki se happi ja ylimääräinen energia aivojen kehittymiseen. Tällöin lapsi on kohtalaisen liikkumaton eikä tee mitään ylimääräistä, varsinkaan hengitysliikkeitä, joista sinänsä ei ole mitään hyötyä. Tämän vuoksihan liikkeitäkin käsketään seuraamaan aktiivisesti loppuaikoina.

Hengitysliikkeet on siis mun tietoni mukaan oikein hyvä asia, lapsella on hyvä olla mahassa ja hän ihan huvikseen harjoittelee hengittämistä.Eli ylimääräistä happea ja energiaa on hyvin treenaamiseen. Jos lapsi on vahvistanut keuhkojaan hyvin kohdussa, on hänen helppo niitä käyttää synnyttyään, oli kyse sitten täysiaikaisesta tai keskosena syntyneestä.

Mutta toisenlaisesta kuvailemastasi tulkinnasta en ole kuullut mitään. Minulla on asiasta omakohtaista kokemusta. Esikoisella oli paha kasvuhäiriö kohdussa ja aina ultratessa kehuttiin kun niin kovasti tekee hengitysliikkeitä. Syntyessään 5 viikkoa etuajassa ei hengityksen kanssa ollut mitään vaikeuksia, eikä ollut kärsinyt missään vaiheessa hapenpuutteesta kohdussa.

Vierailija
4/8 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kumpikin oikeassa, lapsi harjoittelee hengittämistä, nieleskelemällä ja hikkaamalla vatsassa. Mutta varsinainen hengittäminen tapahtuu tosiaan ensikerran synnyttyä, mutta kaikki lapset valmistautuu vatsassa tähän. Näin minä olen saanut koulussa oppia ja kuullut kerrottavan, mutta kysäsehän vielä, alkoi minuakin asia kiinnostamaan ja olen valmis sanani syömään, jos olen väärässä.

vauva2006 rv33+2

Vierailija
5/8 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mahassa, vaikkei siis kyse ole varsinaisesti tietenkaan hengittamisesta! Oon tan nahnyt ultrassakin tapahtuvan jossa siis laakari oikein naytti, etta tossa vauva tekee hengitysliikkeita.

Vierailija
6/8 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei ottanut mua todesta, mutta ihan selvästi maha nousi vauvan hengitysliikkeiden tahtiin. Eihän se siellä tietenkään oikeasti hengitä, mutta harjoittelee. Tytsyllä oli kaikki oikein hyvin synnyttyään, joten tuskin syytä huoleen.

Vierailija
7/8 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntenut hengitysharjoittelua, nyt kun asiaa tarkemmin ajattelen, ihmettelin vaan mikähän sille vauvelille tuli, mutta nyt siis tiedän mistä johtuu.

vauva2006 rv33+2

Vierailija
8/8 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ilmeisesti vetää keuhkot täyteen lapsivettä ja suoltaa sitä ulos. En tiedä olenko nyt väärässä mutta ilmeisesti vedet poistuvat synnytyksessä ahtaassa kanavassa ja näin lapsella on kuivat keuhkot. Joillain lapsilla jää nestettä vähän keuhkoihin jolloin joudutaan joudutaan ns. ylipainehoitoon.

Nämä hengitysliikkeet ovat täysin normaaleita, varmasti kaikki normaalit vauvat tekevät niitä mahassa. Minua ultrattiin edellisessä raskaudessa varmaan 25 kertaa ja joka kerta kun masuvauva teki hengitysliikkeitä, siitä mainittiin hyvänä asiana erikseen.