Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

VAUVOJEN ÄIDIT! Millon/MITEN seisomaan tukea vasten...?!

Vierailija
25.02.2012 |

Minkä ikäisiä teidän vauvanne ovat olleet, kun ovat ensimmäisen kerran nousseet seisomaan tukea vasten? Ja mitä tukea?!

Meidän vauva leikkii usein olohuoneen lattialla viltin päällä. Mistä hän siis oikein voisi ottaa tukea päästäkseen ylös?

Lähistöllä on kyllä sohva & sohvapöytä. Vai sitten mahdollisesti pinnasängyn laitaa vasten?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

taisi olla jotain 7-8kk. Ei varmasti ole tarkoituskaan, että nousee ylös ennen kuin on riittävästi taitoa edes liikuttaa kehoaan. Rauhoitu.

Vierailija
2/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä odotakaan, että vauvani nousisi hetkeen tukea vasten (on 7 kk). Lähinnä mietin, että miten se onnistuu jos lähellä ei ole edes mitään mitä vasten nousta?

Sen takia kiinnostaa miten muilla mennyt. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitten, kun vauva on lähtenyt liikkeelle ryömimään ja nostaa jo itsenä konttausasentoon. Silloin alkaa ehkä näkemään ja kiinnostumaan asioista, jotka ovat vähän korkeammalla. Siitä konttausasennosta ottaa sitten tukea pöydästä, sohvasta, seinästä... ihan mistä vaan ja nousee sitten sitä vasten. Relax. kaikki aikanaan.

Vierailija
4/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sitten kun lapsi liikkuu, niin pääsee kohteisiin joita vasten nousta. Jos lapsi ei liiku, ei voi nousta. SImple, ja niin se pitää ollakin.

Vierailija
5/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan tuo melkeinpä itsestäänselvyys!

Mutta minua kiinnostaa kuulla mitä vasten muiden vauvat ovat ensimmäisenä nousseet ylös. Ja missä iässä.

Minulla ei ole tarkoituskaan vertailla tai olettaa, että jokainen vauva kehittyisi samaan tahtiin. Kunhan ihan mielenkiinnosta kyselen.

Vierailija
6/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minua kiinnostaa kuulla mitä vasten muiden vauvat ovat ensimmäisenä nousseet ylös. Ja missä iässä.

siitä sitten jatkossa juurikin sohvapöydät, tv-tasot jne.

Vierailija
7/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nousi istumaan, konttaamaan, seisomaan ja tukea vasten kävelemään. Siis kaikki nuo kuukauden sisään, n. 8 kk

lähti ryömimään ja istui kyllä muttei itse noussut istumaan. Nousi sisomaan mitä tahansa vasten mistä vähän sai otetta. Tiskikoneen luukku, sohva, sohvapöytä, tuolit, taaperokärry...

Vierailija
8/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vielä odotakaan, että vauvani nousisi hetkeen tukea vasten (on 7 kk). Lähinnä mietin, että miten se onnistuu jos lähellä ei ole edes mitään mitä vasten nousta?

Sen takia kiinnostaa miten muilla mennyt. :)

että lapsi vaikka konttaa tai ryömii sellaiseen kohtaan, josta pääsee sitten nousemaan tukea vasten? Esim. jos on keskellä huonetta viltin päällä niin konttaa siitä vaikka sohvan luo ja nousee tukea vasten.

Mulla ei ole lapsia, mutta näin luulisin sen menevän.

Vierailija
9/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun inspiraatio tulee, vauva hakee sopivan paikan nousta.

Vierailija
10/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sanoin jo, että tuonhan pitäisi ollakin itsestäänselvyys! ;)

Olen ehkä muotoillut aloituksen ihan väärin...

Lähinnä kiinnostaa kuulla minkä ikäisenä & kuinka TEIDÄN LAPSENNE noussut seisomaan ensikerran.

-Ei siis suinkaan koska ja mitä vasten MINUN vauvani tulee nousemaan. Sitä kun ei tietenkään voi ennustaa, eikä mitään hoppua olekaan. :P

Vierailija
11/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten siitä heijattu konttausasennossa. 7kk noustu seisomaan ja istumaan. Tämä meidän 7kk vanha nousee nyt sohvaa vasten ja kaatuilee. Isosisko nousi vaikka leluja vasten seisomaan, enkä muista, että olisi juuri lainkaan kaatunut.

Vierailija
12/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nouse seisomaan. Ei ole edes yritystä ollut.

Vierailija
13/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olohuoneen lattialla on leluarkku joka on sopivan korkuinen nousemista varten, istuiltaan siis saa hyvin kiinni sa nostettua itsensä pystyyn.

Itse ei kylläkään nouse istumaan vielä.

Ryömii kyllä, konttausta ei edes harjoitella, luulen että kävelemään lähdetään ennemmin! :)

Vierailija
14/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri 7 kk täytettyään, nousi ekana olohuoneessa sohvaa matalampaa rahia vasten, siitä ei mennyt kauaa kun yritti jo nousta ihan kaikkea mahdollista vasten, myös esim seinää, ikkunaa, äidin jalkoja, vaunuja (säilytetään sisällä). Oli oppinut ryömimään tästä n. viikkoa aiemmin eli aika pian alkoi kiinnostaa päästä lattian tasosta ylemmäs. Nyt tyttö 8 kk ja ei paljon viihdy lattialla enää, koko ajan pystyssä sohvaa vasten, pöytää vasten yms ja opettelee samalla askelia, pääsee jo eteenpäin pitämällä tukea sohvasta tai pöydästä.

Vierailija
15/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

pinnasängyssä ja olkkarissa sellaista rahia vasten =)

Sitten ne nousee kun ne on valmiita. Jotkut vauvat vaan makaa vielä 6kk iässä ja sekin on kohtuu normaalia.

Vierailija
16/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen vauva sulla on ap? Meidän vauveli konttasi sohvan/tuolin viereen ja teki sellaisia hamuamisliikkeitä,mutta lopulta oli yksi aamu pinnasängyssä jaloillaan.

Vierailija
17/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloitteli nousemaan minua vasten, kun istuin lattialla. Seuraavaksi nousi nousi rahia vasten. Nyt 8 kk nousee kaikkea vasten, myös ilman tukea nousee. Vauva myös kiipeää tyynyjen yms päälle ja käyttää niitä portaina. Aikamoinen vahtiminen :)

Vierailija
18/33 |
25.02.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"6-7 kk ja nousi pinniksessä laitaa vasten "

Oppi konttaamaan 6kk:n ikäisenä ja siitä viikon päästä alkoi käppäillä ympäri kämppää puita pitkin.

Hänellä oli lopulta oikein hieno reitti tuesta tukeen mitä pitkin pääsi nopeasti paikasta toiseen.

Oli olohuoneen pöytä,sohva.kirjahylly,lelukaari,ovempieli,jne.

Istumaan hän oppi kuitenkin vasta 8kk:n ikäisenä.

Muistan vieläkin kun ekan kerran istahti itsekseen lattialle et kuinka hämmästyneen oloinen oli. Suunilleen et mitä tää on ja mitä nyt pitäis tehdä. Eihän tää asento vie eteenpäin.

ap. Kaikki löytää kyllä itse tuen mitä vasten nousta seisomaan.

Vierailija
19/33 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oppi istumaan vähän ennen 6 kk, konttasi 6 kk, ei ryöminyt missään vaiheessa, ja oppi nousemaan tukea vasten 7 kk. Nyt 7,5 kk ja seisoi jo hetken pitäen vain toisella kädellä kiinni. Mutta järkeä ei ole päässä, nousee ylös ammeesta, ja konttaisi portaisiin, sängyltä alas jne. jos en olisi koko ajan vahtimassa...

Vierailija
20/33 |
03.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä opittiin ryomimään ja konttaamaan 9kk iässä ja 10kk nousi ensimmäisen kerran tukea (sohvapöytää) vasten seisomaan. Nyt täyttää ylihuomenna vuoden ja kävelee tuetusti, tosin erittääin haparoiden.