Jatkaisitteko 3v. ja 1,5v. hoitoa vauvan syntyessä?
Molemmat vilkkaita ja ovat päiväkodissa. Kannattaisiko pitää hoitopaikka vaikka osa-aikaisena vauvan syntyessä?
Kommentit (24)
jos olisi vielä 3-vuotias, tulisin hulluksi. Oletko paljon yksin lasten kanssa vai onko isovanhemmat tai isä paljon apuna?
Meillä on ainakin isommille seurakunnan kerho kahdesti viikossa ja siinä on tarpeeksi.
Pidän lapsiani 2- ja 3- vuotiaita hoidossa koska olen TÖISSÄ, en koska olen kotona. Kun saadaan joukkoon uusi vauva, jää lapset kotiin kanssani. Enhän ole edes töissä silloin!!!
Kuten sanottu, 1,5v on vielä ihan vauva. Ja 3-vuotiaan veisin kerhoon parina päivänä viikossa, lisäksi esim. liikuntakerho, muskari tms. ja puistoilua, perhekerhoa, kyläilyä muiden lasten luona... Tuon ikäisethän leikkivät kotonakin ihan kivasti yhdessä ja oppivat samalla niitä sosiaalisia taitoja.
Kukaan muu ei ole velvollinen hoitamaan lapsiasi jos olet kotona.
Lapsesi ei ole kuin kerran pieniä niin älä tee sitä,että annat toisten hoidettavaksi päiväkotiin.
Ottaisin molemmat kotiin, koska ovat vielä noin pieniä. Kolmivuotiaan kohdalla tosin osa-aikahoito voisi olla ihan ok, jos sinusta tuntuu siltä. Esim. joka päivä 9-12 tai pari päivää viikossa.
mitä helvettiä??
pidä huoli ehkäisystäsi, kun et lapsiasi edes viitsi hoitaa!
sikiät peräkanaa lapsia ja tyrkkäät ne tarhaan yhteiskunnan kasvatettaviksi!
TÖRKEÄ, LAPSISTASI VÄLINPITÄMÄTÖN, ITSEKÄS TYPERYS.
naisilta jotka jo odotusaikana miettivät kuka niitä vanhempia lapsia hoitaa kun ei itse jaksa.
3 vuotiaan kohdalla voisin harkita osapäivähoitoa esim klo 9-12 tms jos tuntuu, ettei alueelta löydy kerhoja yms. Mutta pitäisin silti kotona viikollakin 1-2 päivänä.
Pysyypähän itsekin vauhdissa mukana, kun ne isommat on siinä pyörimässä. Vauvan kanssa niin helposti istuu vain hiljaa kotona ym...
Asutko kenties Tampereella?
Kysyy työssäkäyvä vanhempi joka kärkkyy tenaville paikkaa omasta tarhasta ja roudaa lapsia pidemmälle meren taakse..
koska loppuraskaus on raskasta jo yksinäänkin ja synnytyksestä toipuminen saattaakin olla hankalampaa kuin odottaisi. Tämän jälkeen jatkaisin isomman hoitoa osa-aikaisesti, jos lapsi itse tykkäisi olla hoidossa.
t:2v esikoisen pois hoidosta ottanut ja ratkaisua katuva
Miksi teette lapsia jos, ette jaksa hoitaa itse? Haluan ymmärtää! Minkälaiset arvot teillä on? Minun sydämmeni särkyisi jos jäisin vauvan kanssa kotiin ja isommat olisivat hoidossa. Vauvan tullessa olemme keskittyneet erityisesti vanhempiin lapsiin, etteivät koe uutta tulokasta uhkana. Lapseni tietävät, että rakastan heitä valtavasti ja ovat tärkeitä vaikka on uusi vauva.
Joskus kaikki jaksaisivat paremmin, jos olisi hoitoapua. Jaksaminen ei ole aina pelkkää laiskuutta. Toisilla ei ole mitään muuta hoitoapua kuin ostopalvelut, ja jos oma toipuminen kestää kauan ja vauvalla on koliikki, niin voi todellakin olla kaikille parempi, että esikoinen jatkaa hoidossa. Ei kaikkea voi ennakoida eikä omaa paranemista jouduttaa " asennoitumalla" . Helpompaa on katsoa kuin katua, jos vaan on varaa hoitoon.
21
Ihan vaan siksi, että hänen ikäisensä ja kaltaisensa lapsi vaatii ikäistään seuraa. Seurakunnan kerhot ei tule kysymykseen meidän perheen kohdalla, eikä täällä ole kilometrienkään päässä muuta kerhotoimintaa kuin seurakunnan. Jos olisi vaikka puistotätejä tai jotain lastenkerhoja jotka ei liity uskontoon millään lailla, niin lapsi olisi sellaisissa. Mutta kun ei ole, niin hän on päiväkodissa 3 päivänä viikossa. Olen yh, joten ei ole sitä lasten isääkään hoitovastuuta jakamassa. Omat vanhempanikaan eivät ehdi autella, heillä on molemmilla vuorotyö ja järjestötoimintaa (ja toki oikeus vapaa-aikaankin).
Tuohon voi vain sanoa, JÄTÄ LAPSET TEKEMÄTTÄ. Varmasti kaikilla tiedossa, että vauva valvottaa. On nälkä, koliikki, korvatulehdukset ja vaikka mitkä. Mieti jaksatko noita jos et, JÄTÄ TEKEMÄTTÄ!
3-vuotiaan voisin viedä osa-aikaiseen hoitoon muutamana päivänä viikossa.