Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

uskotko että sikiön liikkeet voi tuntea jo viikolla 12? OV

Vierailija
18.06.2007 |

Minunmielestäni se on lähes mahdotonta!

Eräs tuttuni väitti tunteneensa selviä liikkeitä tuossavaiheessa raskautta. Minä itse olen tuntenut liikkeet aikaisintaan 15 viikon tienoilla ja 17 viikolla liikkeet tuntuivat jo vatsanpeitteiden läpi.

En vain oikein voi uskoa että joku tosiaan tuntisi vasta 12 viikkoisen pikkuruisen sikiön liikkeet, uskoisin että se " kuplinta" on enemmänkin jotain suoliston liikkeitä (joka muuten tuntuu todella paljon vauvan liikkeiltä)

Mitämieltä te olette asiasta?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

raskaustestin, kun en uskonut etten voi olla raskaana!

Vierailija
2/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis se sikiöhän ei osaa vielä edes potkia/huitoa ja sen jalatkin on jotain sentin pituiset.

Ja sit se mun tuttu oli vielä loukkaantunu kun neuvolassa oli sanottu että ei voi tuntea vielä silloin. Mut mä olin vaan hiljaa ja sanoin et mä en ainakaan ole tutenut niin aikasin mitään...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tunsin toisessa raskaudessa noihin aikoihin kaikenlaista tykytystä ja kuplintaa, todennäköisesti se oli istukka tai joku mikä siellä tuntui sykkivän vaikka olin ihan varma että ne ovat liikkeitä. Oikeat liikkeet tuntuikin sitten vasta rv 18 tienoilla, myöhemmin kuin esikoisesta.

Vierailija
4/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisesta vielä kaikenlisäksi. Rv 12+ alkoi ja siitä viikko eteenpäin mies pystyi tuntemaan " liikkuvan mollukan" jo vatsan päältä. Uskomatonta, mutta totta. Istukka oli takaseinässä.

Vierailija
5/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tietenkään mitään potkuja, mutta liikkeitä kyllä

Vierailija
6/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ultrassa multa sitten kysyttiin missä tunnen liikkeet tällä hetkellä? ja näytin missä niin siellä se pikkuinen oli pomppimassa seinämissä kun pallo :)

Vierailija
7/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

noi suoliston kurinat ja kuplimiset tosiaan tuntuu aivan sikiön liikkeiltä ja joskus ne näkyy jopa vatsanpeitteiden läpi, eli ihan omin silmin voi nähdä kuinka " vauva potkii" vaikka en ole edes raskaana! :D

Useamman lapsen synnyttäneenä tiedän miltä ne varhaiset liikkeet tuntuvat ja voisin joskus jopa vannoa tuntevani liikkeitä vaikka tiedän 100% varmasti etten ole raskaana.

Senvuoksi siis suhtaudun hyvin epäilevästi tuollaisiin väitteisiin, että liikkeet tuntisi jo noin varhain..

Tuttuni suuttui minulle kun hienovaraisesti kerroin epäilyni asian suhteen.

ap

Vierailija
8/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olin niskapoimu-ultrassa viikolla 13 ja pienet värinät, joita olin epäillyt sikiön liikkeiksi, näkyivät sikiön potkusarjoina ultraäänikuvassa samanaikaisesti kun tunsin ne.

Vierailija
9/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mä ihmettelen kovin et miks neuvolassa sitten ammatti-ihmiset aina sanovat että ei voi tuntea niin aikasin? Eikö ne sit tiedä mitään?

T: yks joka on tuntenut liikkeet noin viikoilla 16-18

Vierailija
10/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mutta mä ihmettelen kovin et miks neuvolassa sitten ammatti-ihmiset aina sanovat että ei voi tuntea niin aikasin? Eikö ne sit tiedä mitään?

eihän niitä minunkaan liikkeitä meinattu uskoa, mutta pakkohan se oli uskoa kun ultra näytti todeksi mun tuntemukset

-sen " kuin pallo" pomppivan masuvauvan äiti-

Vierailija
11/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija
12/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinä täällä idiootti näytät olevan..

ap

Vierailija
13/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

näköjään sitten olen idiootti kun ei ole hajuakaan siitä mitä sä oikein tarkoitat??!

Vierailija
14/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mulla muuta

Vierailija
15/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rv 12 asti tuntenut liikkeitä päivittäin. Aluksi hyvin hentoja, mutta ovat vahvistuneet mitä pidemmälle on raskaudessa menty. Ensin olin aika epäuskoinen, mutta uskon kyllä jo erottavani vauvan liikkeet suoliston poreilusta. RV 18 tuntui jo melkoista myllerrystä, ja kaikki ensiodottajat eivät silloinkaan vielä tunne liikkeitä.

Istukka on takaseinässä.

Vierailija
16/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rv 12 asti tuntenut liikkeitä päivittäin. Aluksi hyvin hentoja, mutta ovat vahvistuneet mitä pidemmälle on raskaudessa menty. Ensin olin aika epäuskoinen, mutta uskon kyllä jo erottavani vauvan liikkeet suoliston poreilusta. RV 18 tuntui jo melkoista myllerrystä, ja kaikki ensiodottajat eivät silloinkaan vielä tunne liikkeitä.

Istukka on takaseinässä.

Vierailija
17/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

viikolla 12 kohtu on vielä osittain häpyluun takana (ssatisitten viikolla 9) joten ihmettelen miten ne liikkeet voi tuntua luun läpi...?

Vierailija
18/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

viikolla 12 kohtu on vielä osittain häpyluun takana (ssatisitten viikolla 9) joten ihmettelen miten ne liikkeet voi tuntua luun läpi...?

Eikä niitä liikkeitä tarvitse tuntea vatsan päältä, vaan siellä sisällä. Onko niin mahdoton ajatus, että kun sisälläsi möyrii 10-senttinen sikiö, ne liikkeet voisi tuntea?

Vierailija
19/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko sama fiilis, sillon kun luulee tuntevansa sikiön liikkeet tosi pienenä???

Luultavasti jotain ilmakuplia, jotka todellakin tuntuu ihan kuin vauvan liikkeiltä.

Vierailija
20/21 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko, että niin pienen liikkumista voi kukaan tuntea.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi