*reps* Naapuri ei käynnistä autoaan lapsen makuuhuoneen vieressä aamuisin! =D
Tänään aamulla taas huomasin, kuinka vastapäisen naapurin mamma valuttaa autonsa alamäkeen autotielle pihaltaan ennen kuin käynnistää sen. Auton parkkipaikka on pihalla niiden vauvan (olisko joku 10kk ikäinen) makuuhuoneen seinän vieressä. Repesin ihan totaalisti. Aikamoinen hyssykkä kasvaa vauvasta jos herää auton ääneenkin aamulla....
Kommentit (13)
Minä teen juuri noin. Vauva on yleensä mun töihinlähtöaikaan tosi pinnallisessa unessa ja jos kuulee poikkeavia ääniä niin herää eikä enää nukahda. Nousee siis seisomaan pinnasängyssään ja katselemaan että mistä ääni kuului. Ilman häiriöitä nukahtaa uudelleen ja nukkuu riittävästi.
Meillä ei todellakaan moista tehtäisi, koska lapset nukkuvat yönsä hyvin eikä herkkäunisempikaan lapsemme heräile sentään auton käynnistysääniin (melkein kaikkeen muuhun kyllä, vaikka emme siitäkään huolimatta ole elämisen ääniä vältelleet).
Mutta eipä tulisi mieleenkään seurailla saati arvostella, jos joku naapuri noin toimisi!
Toinen lapsista nukkui täysin rauhallisesti, vaikka imuroitiin sängyn alta, mutta auta armias, jos vähänkin rapsautin paperikassia, niin hän heräsi välittömästi. Toinen taas n. puolivuotiaana nukkui isänsä kanssa kahdestaan koko yön heräämättä, mutta jos minä olin samassa huoneessa, niin hän havahtui siihen, että minä muutin hengitysrytmiäni aistiessani unen läpi vauvan liikehdinnän ja alkoi välittömästi vaatia maitoa, pahimmillaan parin tunnin välein koko yön.
...sitten naapurimme komentaa koko pihan lapset kuiskaamaan, kun 2-kymppisellä homopojalla on migreeni.
Mä kanssa repeän aina välillä!
Mulle ei olisi IKINÄ tullut mieleenkään kieltää lapsia leikkimästä taloyhtiön pihalla, että meidän vauva saa nukuttua. Vauva nukkuu sisällä, jos ulkona on liian äänekästä! Tai jos aikuisella on migreeni...
Ettei meidän 2v kuule sitä kahvin porinaa... Tämä meidän pikku 2 ehkä hieman yliherkkä äänille aamukuudelta, eikä jakseta sitä äkkäilyä jos herää liian aikaisin. Esikoinen ei taas vähästä hätkähdä! Mä en ihmettele sitä naapuria yhtään! Varmaan ihmettelisin jos omat lapset olisivat molemmat sikeästi nukkuvia...
muutenkin sairaan lapsen kanssa, niin varmasti työntäisit sen autosi ikkunan alta kilometrin ennenkuin käynnistäisit. Jos se nyt siihen heräisi.
Meilläkin esikoinen nukkuisi vaikka sota syttyisi, mutta toinen (allergioita ja sairauksia vauvasta asti) on sellainen, joka herää kyllä ihan varmasti vähemmästäkin kuin auton käynnistyksestä.
Helppo se on repeillä, kun ei tiedä mistä kyse.
varsinkin tuo kahvinkeitin vessaan...
Meilläkin lapset heräävät aamulla heti kun aikuiset poistuvat sängystä - onneksi isäntä herää kahdeksan tienoilla, niin ei tarvitse tehdä mitään ihmejuttuja.
Vierailija:
...sitten naapurimme komentaa koko pihan lapset kuiskaamaan, kun 2-kymppisellä homopojalla on migreeni.Mä kanssa repeän aina välillä!
Mulle ei olisi IKINÄ tullut mieleenkään kieltää lapsia leikkimästä taloyhtiön pihalla, että meidän vauva saa nukuttua. Vauva nukkuu sisällä, jos ulkona on liian äänekästä! Tai jos aikuisella on migreeni...
Erikoinen keskustelu.Huomaa että nuoriso ei ole vallannut vielä palstaa.
mutta aamukuudelta saattaa olla " herkän" unen vaiheessa ja herää helposti, johonkin ääniin. En siis yhtään ihmettele, että joku ei tahallaan herätä kymmenkuista. Meillä mies hiippailee aamuisin ettei lapsi turhaan herää jo kello kuuden jälkeen, kun voimme hänen kanssa nukkua paljon pidempään. Olen huomannut, että kuuden aamuina on selvästi kärttyisämpi kuin esim. seiskan puoli kasin aamuina. Tänään poika heräsi kuudelta varmaan ulkoa kuuluviin auton ääniin, kun nukuttiin ikkunat auki.