Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

** MARRASMASSUJEN MAANANATAI **

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuolla joku kyselikin marraskuisista, mutta pistin nyt silti oman " päiväpinon" .

Itsellä nyt neuvola takana. Sydänäänet (ja potkut) kuuluivat kirkkaasti, enää ei tarvinnut etsiskellä! Sf- mitta oli 18cm eli " yläkäyrillä" mennään. Olenkin ollut jotenkin tuskastunut siihen miten ihmiset jaksavat ihmetellä tätä mahan kokoa. Tuntuu että se on jo nyt aivan valtava... mitä lainkaan 3kk päästä...

Mitäs sf- mittoja teillä muilla on ollut?

Sukupuoligalluppia oli tuossa vkonloppuna... Itse aion kyllä rakenneultrassa sukupuolta kysyä, vaikka tiedän että tod. näköisyysprosentti onkin vain 50%. Oishan se kiva ostaa muutama vaate tytölle valmiiksi (kaikki kun on vanhastaan sinistä) jos sattuisi sellainen vaihteeksi olemaan. " Neutraaleja" kohtuuhintaisia vaatteita on ainakin meidän " tuppukylästä" hirveän vaikea löytää!!

Taidan mennä hetkeksi levolle, yö meni ihan penkin alle...

Eppuliina + potkuri 19+3

Vierailija
2/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vasta heräilin. Ihanaa kun saa nukkua pitkään. Käytiin viikonloppuna vähän mökkeilemässä, kun nyt kerrankin oli viikonloppu vapaa. En mä kyllä oikein mitään pystyny tekemään, kun sattu aina jos yritti johonkin liikkua. Saas nähä kuin käy, kun huomenna pitäis mennä taas töihin.

Parin tunnin päästä on rakenne ultra. Mua jännittää ihan hirveesti. Ajattelin kysyä kumpi tulee, jos ne vaikka sattuis suostumaan kertomaan sen. Saa nähä. Tärkeintähän on että kaikki on kunnossa. Sekin vähän jänniittää, kun edellinen ultra on ollu yli 2 kk sitten ja välissä on vaan kerran kuunneltu sydänäänet. Noh. Kohtahan se selviää. Pitää mennä nyt syömään aamiasta ja keskittymään johonkin muuhun, ettei ihan oo hermona siellä.

Miizuli ja toukka 19+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta-päivää!

Viikonloppuna tuli 22vuotta täyteen,olipa työntäyteistä kun sitä haluaa aina kaikkea mahdollista kokata! Onneks on taas MAANANTAI=)

Täällä on pikkusen ruvettu tuntemaan liikkeitä tai nyt selvemmin viikonlopun aikana niitä ne vain on=)=)

Itsekkin meinaan parin viikon päästä ultrassa kysyä jos sielä vaikka kerrottaisiinkin kumpi on tulossa=) (toivoo myös pääsevänsä vaaleanpunaisia hypistelemään=) Yksi poika jo ennestään(2,5v). Vaikka ei kai sukupuolella niin oikesasti merkitystä kunhan on terve!

Voin erinomaisesti , vointi on niin hyvä ei kolota eikä ahdista ym.

Toisin kuin ed.raskaudessa vointi oli koko ajan ahdistava ja huono.

Nyt autoa pesemään ja ikkunoita kiillottaan!

Pähkinäneito 16+6 (hui, nää viikot on menny nyt niin nopeesti=)

Vierailija
4/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna meinas mennä selkä ihan totaallisen jumiin. Tein hölmönä puutarhatöitä ja iskias tyyppinen kipu oli ihan kauhea! Onneksi tais mennä ohi kun maltoin sit lepäillä pari tuntia. Miullahan on vanha välilevynpullistuma historia joka saattaa kyllä uusiutua millonka vaan.

Rakenneultra oli tänä aamuna. Onneksemme kaikki oli vauvalla hyvin! Sukupuoliveikkauksen saimme kun sitä kysyimme.

Liikkeet ovat olleet nyt muutaman päivän todella selkeitä, aika napakoita potkuja. Päällepäin en niitä vielä tunne, ainakaan kovin hyvin.

Pikkuisen painoarvio oli 286g, pituutta vaikea kuulemma mitata kun ei mahdu enään koko kuvaan. Mutta se mikä mahtui näytti n 18 cm eli siihen saa varmaan melkein pari senttiä vielä lisätä..

Semmosta tänne, heippa ja hyviä vointeja kaikille!

Vierailija
5/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pähkinäneidolle(menikö oikein?) hyvää synttäriä!

Miizulille onnea rakenneultraan ja nasuliinalle(?) onnittelut hyvistä ultrauutisista!

Eppuliina; Miulla sf-mitta oli rv 17 vain 15cm, muistaakseni..Ei näköjään täti sitä oo ees merkinnyt tuohon korttiin..

Just tulin hammaslääkäristä, hemmetti kun sai pelätä sen takia. Mulla oli lapsuudessa karmeita hammaslääkäreitä, ja paljon piti siel ravata(oli raudat ja muita oikomishoitoja) niin moneks vuodeks jäikin koko hammaslääkärissä käynti..nyt sitten uskaltauduin kun terkkain kehoitti käymään, ja onnekseni olikin ihna mukava lääkärinainen. Paljon höpötteli ja kyseli ettei vaan koskenut ja oliko hyvin puutunut yms.

Ja hyvinhän tuo puutui, en muistanutkaan miten inhaa on olla puolet naamasta puuduksissa..mut mieluummin kyl otin sen puudutuksen kuin olisin ilman:)

Hengissä selvitty siis!Jee!

Milenna ja Onni 19+2

Vierailija
6/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milenna: miul on ihan samat kauhukokemukset hampilääkäristä eli pienenä on tehty ties mitä oikomishoitoja. Inhoan syvästi sitä paikkaa ja miul on elokuussa kans aika. Pakkohan se on sinne mennä :( Miul ei ole ollut reikiä 8 vuoteen mutta hammaskivi on ikuinen riesa ja inhoan kun sitä kaavitaan tuolta ikenen alta :( Varsinkin jos on ientulehdus niin se kyllä oikeesti sattuu!!!!!

Niin ja sf-mittaa miulta ei ole kukaan vielä edes mitannut! Ehkäpä sit 6.7 kun on seuraava neuvola.

Vierailija
7/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas viikonloppu ohi, mutta tällä viikolla onneksi vain neljä työpäivää, ihanaa!! Viikonloppu oltiin reissussa ja kyllä se alkaa vähän voimille ottaa tai lähinnä kun ajoin noiden kahden pienen kanssa yhteensä 1000 km viikonlopun aikana.

Huomenna olisi ultra!! Ihanaa. Nää ultrat on kyllä jotenkin sellaisia kohokohtia. Vähän jännittää, mutta nyt vähän rauhallisemmalla mielellä kun on alkanut jo liikkeitä tuntua. Haluttaisiin tietää, onko tyttö tai poika, mutta en tiedä sanovatko sitten.

Eppuliinalle terveisiä, että mulle on myös moni kommentoinut tätä mahan kokoa. Mutta musta se on kyllä kivakin, että tulee sellainen selkeä vauva-masu : ) Ja kun kyllähän se sitten palautuukin.. Mutta tämä varmaan aikalailla rakennekysymyskin.

Mukavaa viikonalkua!

Elsa 19+3

Vierailija
8/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, tänään on pyöreät 20 viikkoa täynnä!!! Vatsa on pyöristynyt hieman. Mitään sf-mittoja ei ole vielä otettu, ensi viikon neuvolassa sitten ehkä. Itsestä tuntuu, että vatsa on kasvanut enemmänkin, mutta kaikki tutut tuntuvat sanovan masun olevan vielä pieni.

Oma äitini on muuten todella huolehtivainen, sillä odotan heidän ensimmäistä lastenlasta. Viikonloppuna oltiin mökillä yhdessä ja koko ajan hän tuntui huolehtivan. Oli muuten kiva katsoa lauantaina tuo Mtv3 doc. Elämän ihme. Onneksi otin nauhalle, katsoin sen jo eilen toistamiseen ja itkin onnesta. Tuntui se niin ihanalta. Itseäni ainakin kovin kiinnostaa kaikki dokumentit ja lehdet vauvoista, koska ensimmäistä odotan.

Meillä on ensi maanantaina rakenneultra;) En malttaisi enää yhtään odottaa. Olisin halunnut kysyä sukupuolta, mutta mies ei halua. Toivottavasti kaikki on hyvin, viime viikolla ainakin tuntui vauvalla olevan kova vilske!

Mulla on ollut muuten kipuja kyljissä ja lisäksi esim. yskiessä nivusissa tuntuu ikävältä. Mutta kuulemma ovat normaaleja tuntemuksia kun kohtu kasvaa. Itse jo pelästyin pahanpäiväisesti! Ja kovin tekisi mieli ostaa kaikkea ihanaa! Vaatteita on muutama tullut ostettua ja vaunuja tekisi kovin mieli lähteä katsomaan!

Päivän jatkoja kaikille!

Rv 20

Vierailija
9/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvakseltaan täällä käyn kirjottelemassa, mutta jos nyt taas loman kunniaksi aktivoituis vähän.

Vielä reilu viikko ultraan aikaa. Ei malttais odottaa, että pääsee näkemään, onko vauvalla kaikki hyvin. Potkuja satelee jo aika mukavasti ja voimaakin niissä on erilain kuin vielä viikko takaperin. Tosin vielähän se vauvan asento vaikuttaa potkujen tuntumiseen aika paljon.

Me ei kysytä sukupuolta ultrassa. Ei kysytty esikoisestakaan eikä tästä, jotain jännitettävää pitää olla marraskuulle asti.

Olo on täällä muuten loistava, mutta yölliset lonkkasäryt on palanneet kehiin. Esikoista odottaessa olivat loppuajasta ihan mahottomat, en olis niitä kaivannut kyllä takaisin. Niin ja harjotussupparit alkoi tossa viikko takaperin. Näin aikasin!?!

Tulihan vähän omanapaista tekstiä, mutta näin tällä kertaa. Nyt lähen siivoamaan kaappeja kun esikoinen vielä vetelee päiväuniaan.

Hertta rv 18+3 luulisin, ei näissä perässä pysy

Vierailija
10/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimpa nopea.. heh!!

Ihanaa, kun niin moni on ollut jo ultrassa, itsellä vasta 2.7. Sitä innolla odottaessa. Luultavasti kysytään sukupuolta, mutta enpä tiedä sanooko ne sitä... Täällä ei oo vissiin tapana satakunnassa...

Mikäs tuo sf-mitta on? Mulla ei siis vielä sitä otettu mitä luultavammin. heh. On ollut aika pieni maha muutenkin (luultavasti siihen liittyy) vielä, mutta nyt viikon aikana on kasvanut.

Nyt on tullut kasvukipuja tuonne häpyluun tienoille. Ihan kuin joku vetäisi karvoista ihan täysillä, auuuuts! Taidan mennä linkkarilla töihin, etten pyörällä. Ja toinen rinta on myös ollut niin kipeä välillä, kun on ollut kylmä ja varsinkin ulkona. Nämä siis ensimmäisiä " raskauden oireita" mitä vielä on ollut. Kunnei sitä pahoinvointia edes alkuraskaudessa juuri ollut. Kai ne lopussa sitten kaikki tännekin iskevät.

Juhannusta odotellessa, joska sen jälkeen alkaa loma, 4viikkoa. Jee!! Sitten olis tarkoitus mennä pariks kk töihin ja ah, äippälomalle.

Isomummu osti mulle verenpainelaitteen kotiin, tai siis vauvalle sanoi ostavansa.. heh. Eli saan sitä rauhassa mittailla kotona. Neuvolassa on aina korkea yläpaine, ku jännittää.. :-)

Omaan napaan nyt oli kokonaan. Tsemppiä muille ja mukavaa alkuviikkoa!

T:Pikku ja Kuuttilo 18+4

Vierailija
11/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei,

Marraskuun alun odottajilla ovat jo ultrat ' päällä' . Minulla on vielä kaksi viikkoa ultraan enkä jaksanut odotella, sinne vain yksityislääkärille tänään suoraan töistä. Sitten ei mennä alennusmyynteihin ostamaan esikoiselle ihanuuksia.

Meidän neuvolalääkärille ei oikeesti voi mennä. Hän näyttää ihan karjakolta ja kohtelee odottajia juuri niin kuin ehkä lehmiä, käsi kyynerpäitä myöten sisään ja... Viimeksi siinä n. viikon 30 tarkastuksessa olin ihan varma että nyt se ainakin syntyy kun noin tönitään. Aika moni hiekkalaatikkotuttu on saanut lääkärin vaihdettua, mutta minä olen turhan täysjärkisen kirjoissa neuvolatädillä, täytyisi mennä vähän itkeä tihrustamaan sinne.

Omalla navalla ei varsinaisesti ole mitään konkreettista huolta mutta kun koko ajan kolottelee ja on paha olo ja tuntuu painetta jalkojenvälissä ja on valkovuotoa ja.... Ajattelin, että korva olisi noin kipeä olisin jo laukannut lääkäriin ja tässä on nyt paljon isompi asia kyseessä. Liikkeitä ei tunnu, se ehkä rauhoittaisikin jos tuntuisi.

Mökillä tuijottelin epäuskoisena esikoiselta kohta pieneksi jäävää syöttötuolia: ensi kesänä siinä istuu joku toinen!

t. Tuulinäiti 17+6

Vierailija
12/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olenkin näin laiska kirjoittamaan tänne, käyn kyllä lukemassa kuulumisia, mutta jotenkin oma kirjoittelu jää vähemmälle. Olen kylläkin saikulla joten aikaa pitäisi olla... Olen saikulla supistuksien vuoksi, sitten mulla oli clue-solut positiiviset ja niitä lääkitään nytten. No tässä kun on ollut kaiken näköisiä ongelmia niin tänään neuvolla neuvola täti oli kauhuissaan Sf-mittaani, se oli 20cm. Katsoin esikoisen neuvola kortista että mulla oli silloin ensi kerran mitattu RV 26+4 ja silloin tuo oli22cm. Sanottiinko sulle EPPULIINA mitään että tarkailevatko sitä? Mulle sanottiin että torstain ultrassa selviää ehkä isonmasun syy!?

Pikkukuuttilo: Sf-mitta on kohdunpojankorkeus joka mitataan neuvolla mittanauhalla häpyluusta kohdun korkeinpaan kohtaan. Sillä tarkaillaan masun kasvua. Onko liian pieni vai kenties liian iso ja miten se kasvaa jatkossa.

Me ollaan kahden vaiheilla tuon sukupuolen selvittämisen kanssa, esikoisesta ei selvitetty, mutta jotenkin nyt tuntuis että vois vaikka kysyä. No katsotaan torstaina pidänkö suuni kiinni: )

Tappinen ja Nirppu 19+4

Vierailija
13/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea synttärisankarille! (tarkka nikki unohtui jo, oliko se pähkinäneito?)

En ole käynyt sitten viime torstain netissä, kun olin pojan kanssa vanhempieni luona. Ihan hyvää tekee tällaiselle nettiaddiktille olla surffailematta pariin päivään! :) Nyt tässä ootellaan isäntää töistä kotiin, alkaa olla jo ikävä kun ei olla nähty moneen päivään. Poikakin huuteli jo " isi, isi" , kun tultiin päivällä kotiin. Toisaalta tekee ihan hyvääkin olla välillä muutama päivä erossa.

Sitten raskausasiaa: viime päivinä vatsassa on alkanut tuntua elämän merkkejä. Äsken tuli tosi monta pienen pientä potkua, olivat oikeastaan ekat selvät potkut. Ihanaa!! Voi tätä tunnetta. Jotenkin konkretisoituu, että siellä masussa todellakin kasvaa vauva, joka toivottavasti putkahtaa tänne maailmaan sitten marraskuussa.

Jaahas, pikku herra heräsi päikkäreiltä, joten siirryn taustalle...

tosca ja pikku potkija rv 19+0

Vierailija
14/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Viime perjantaina oli rakenneultra. Kaikki oli kunnossa, vaikka Kuutti oli sellaisessa kyttyrässä, että toista kättä piti etsiä puoli tuntia. Kaikki kädet ja jalat löytyi lopulta. Sukupuolesta oli mahdoton sanoa kyttyräasennon vuoksi. Ei se kyllä haittaa. Onpahan odottamista marraskuulle.

Muuten lepäillessä ja kirjoja lueskellen kulutan saikkua. Kivuliaita suppareita ollut ehkä aavistuksen vähemmän. Kuutin liikkeet tuntuvat jo selvästi ja eilen mieskin tunsi liikkeet eka kerran vatsan päältä. Mieletön tunne. Olin lauantai-iltana Mustarastaan konsertissa ja näköjään meillä on Kuutin kanssa samanlainen musiikkimaku liikkeistä päätellen:-)

Mies tarttee tän läppärin töihin, joten täytyy lopettaa. Onnea synttärisankarille ja kaikille rakenneultrassa käyneille!

Carmine + Kuutti 19+6

Vierailija
15/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet muutkin tuntuivat olleen rakenneultrassa. Meilläkin se oli viime perjantaina. Kaikki oli vauvalla ok ja koko vastasi viikkoja. Sukupuolta ei kysytty, jääpähän sitten jännättävää marraskuulle.:)Aikasemmin ihmettelin täällä " vaimeita" liikkeitä ja siihenkin selvisi syy. Istukka osittain etuseinässä, mikä aiheuttaa tuon. Näin vähän ajattelinkin. Kunnon potkuja en ole vielä tuntenut kuin pari kertaa, möyrintä on kyllä selvästi lisääntynyt ja voimistunut viimeisen viikon aikana.

Onnittelut täältäkin synttärisankarille!:)

Multa on tähän mennessä mitattu tuo sf-mitta tasan kerran ja se oli viikolla 19+0. Niin ja mitta oli siis 19,5cm. Mulle ei kyllä tosta mitasta sanottu juuta eikä jaata, vaikka se siellä käyrien yläpuolella huitelikin. Luulisin, että se tuosta taas tasoittuu sinne keskikäyrän tuntumaan raskauden edetessä niinkuin noista kahdesta edellisestäkin.

Mutta nyt iltapalan laittoon...

kk81 ja kaiffari rv 19+6(huomenna tasan 20,jeeee!)

Vierailija
16/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla taas kohtalotoverista. Mä olen myös vielä saikulla supistusten takia.. Luulin jo, että alkaa helpottaa, mutta tänään tuli taas muutama tosi voimakas supistus :(. Meillä olis rakenneultra torstaina. Pelkään, että saikku jatkuu vielä, jos tilanne ei rauhoitu (ei ole vielä 2 viikon lepäilyllä rauhoittunut). Miten pitkään sinulla on sairaslomaa? Olisi kiva kuulla, onko joku onnistunut vielä myöhemmin palaamaan töihin, vaikka onkin ollut näillä viikoilla tällaista. Kauhistuttaa ajatus, että joutuu loppuajan lepäilemään.. Mutta pakko kai se on, jos muu ei auta. Mutta iloista on se, että meilläkin liikkeet tuntuvat jo erittäin selvästi :).

Jaksamista!

rv 18+5

Vierailija
17/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vauvan liikkeet tuntuu jo ihanasti ja eilen tunsin ekaa kertaa masun päältäki :) Fantastinen tunne! Laitoinki eiliseen pinoon et mulla on alkanu tulee taas närästystä. Onkos muilla?

eppuliina kyseli sf-mitoista: Mulla otetaan varmaan eka ens viikolla eli sit viikko 20 menossa. Viimeks viikolla 17 ei otettu. Millä viikolla muilta on otettu ekan kerran?

Onnea pähkinäneito synttäreiden johdosta!

Ihania ultrauutisia oli tullu ainaki nasulinalta ja Carmine1011:lta ja Kolmenkopla81:lta!

Hyvä et Milennan hammaslääkärikäynti meni kuitenki hvyin peloista huolimatta!

Mukavaa ultraa huomiselle Elsa 123 :) Mulla kans on moni kummastellu et onpa iso masu jo ja joku tossa sanoki et onks laskettu aika elo-syyskuussa. Heh, ei ihan vielä sillon vaan yli puolet tosiaan jäljellä...

Hertta-05: Mulla on jo monen viikon ajan supistellu ikävästi ei kipeesti jos rasitan itteeni paljon esim. imuroidessa. Tukivyö auttaa vähän asiaa mut iltasin tuntuu kyl masu kovettuvan vaikkei paljoo mitään tekiskään. Jospa toi mies auttas vähän enemmän ni ei tuntuis niin väsyltä iltasin.

Tarald ja tiitiäinen 18+2

Vierailija
18/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi jota kans närästää!

Närästys alkoi miulla jo ihan alkuviikoilla ja tulee vaan pahenemaan..sikäli mikäli vanhat merkit pitää paikkansa. Oon napostellu muutamia erilaisia närästyslääkkeitä ja ne onneks toistaseks vielä tepsii. Loppuajasta ei auta enää nekään vaan saa varautua siihen että nukun taas istaalleni.

Tiesi viimeeksi muuten vanha " sanonta" eli jos närästää paljon niin vauvalla on paljon hiuksia :)

Vierailija
19/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastanneille (olotilasta josta kyselin muutama päivä sitten). Harvakseltaan käyn täällä mutta lohduttavaa kuulla että muillakin on samankaltaisia " oireita" .

Huomenna väliultra, pääsee katsomaan onko kaikki kunnossa. Liikkeitä ei vaan kuulu eikä tunnu =/ Mutta ehkä ne sieltä vielä tulee, toivottavasti!

Oli tosi vaikeaa saada ultraa, meinasivat ettei sais tulla ennenkuin 20 täynnä. Mutta onneksi pääsen.

Tsemppiä muillekin!!

Vierailija
20/20 |
18.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Pähkinäneidolle[/b] lämpimät synttärionnittelut!

Monella oli hyviä kuulumisia ultrasta. Onnea kaikille tasapuolisesti :-) Meidän pitää vielä odotella lähes kuukausi sitä omaa rakenneultraa, jonka saimme vasta 20+ -viikolle.

Odottajan

aika on pitkä ;-)

[b]Tarald[/b] kyseli närästyksestä. Itselläni olen huomannut tuota vaivaa eritoten iltasella. Vielä ainakin se on ollut melko lievää, mutta saas nähdä, milloin tarvii hankkia Renniet.

(.) Tänään oli ensimmäinen kerta, kun raskaudestani tietämätön oivalsi minun odottavan. Kaipa se takoittaa, että masun kasvu on ollut ihan todellista eikä pelkkää omaa toiveajatteluani. Liikkeitä ei vieläkään oikein tunnu - ainakaan selvästi -, vaikka kaikenlaista outoa möyrimistä olenkin ollut havaitsevinani. Ties mitä suolimutkien tanssimista lie ollut.

RvaRuljanssi ja Nuu 16+6