Koska menkat imetyksen/synnytyksen jälkeen?
Moi!
Meillä on nyt 10 kk vauveli jota imetin 8 kk ikään asti. Menkkoja ei vieläkään kuulu... Toista pikkuista tekisi mieli, mutta täti antaa odottaa itseään. Mitenkäs muilla? Ja koska lääkäriin, jos menkkoja ei kuulu? Mulla on kyllä ollu aina tosi epäsäännöllinen kierto, 30-50 päivää...
Kommentit (3)
Meillä reilu 8kk tyttö, imetys on lopeteltu tässä parisen viikkoa sitten ihan kokonaan. Pitkän aikaa imetin enää aamuisin, nyt en tosiaan sitäkään. Mitään oireita menkkojen alkamisen suhteen ei ole ollut, joten itelläkin ihan hakusessa tuo kierto vissiin vielä...
Testailin kuitenkin varmuuden vuoksi juuri viime viikolla, kun oli juhlat booleineen tulossa ja halusin olla varma että myös minä voin ilolientä nauttia :) ja negahan se oli...
vaikka olen imettänyt vielä. Raskaaksi tulin ekalla kerralla ekojen kuukautisten jälkeen. Toisella kertaa kesti vähän aikaa ennen kuin kuukautiset tulivat säännöllisiksi.
Esikoisen kanssa alkoi menkat noin 6 vko synnytyksen jälkeen vaikka imetin, tosin oli niukat ja lyhyet. kun imetys väheni huomattavasti 7 kk aikoihin, muuttui menkatkin heti erilaisiksi ja sitten tulinkin seuraavasta kierrosta raskaaksi. Nyt toisen raskauden päätteeksi en päässyt imettämään kun kääröä en koskaan kotiin saanutkaan ja menkat alkoivat heti synnytyksen jälkeen normaalisti eli sen 4 vko synnytyksen jälkeen.
Käsittääkseni voi mennä muutamakin kk imetyksen lopettamisen jälkeen ennen kuin kuukautiset alkavat.