Sain auton ratissa paniikkikohtauksen. Kauhea tunne! Onko kohtalotovereita?
Kommentit (3)
Olin motarilla ja yhtäkkiä vaan alkoi tärisyttää ja tuntui että taju lähtee enkä saa happea - hirveää!! Asumme Saksassa ja täällähän saa paahtaa nuppi kaakossa, ja itselläkin oli mittarissa jotain 150. Onneksi oli mies istumassa apukuskin paikalla ja sai rauhoiteltua minut.. Sain siitä monen vuoden kammon lähteä moottoritielle, mutta nyt parin viime vuoden aikana olen taas uskaltanut ajelemaan, vaikka joskut vieläkin (varsinkin yksin ajaessa) alkaa joskus kädet hikoamaan ja pulssi nousee.. Muualla en ole saanut paniikkikohtauksia kuin vaan autolla ajaessa tämän yhden kerran mutta se riittikin..:-(
Ja nimenomaan auton ratissa, kun tiedän, etten pääse tilanteesta pois. Aluksi, kun en tajunnut, mistä oli kyse, luulin olevani kipeäksi tulossa. Minua haittasivat erityisesti edelläni ja takanani ajavat muut autot, ja moottoritie oli ihan kauhistus. Nykyisin ajan jo moottoritietäkin ja olen paljon varmempi autoilija, nautin jopa ajamisesta. Luulenkin, että tuohon osaltaan liittyi epävarmuuteni ratissa, joka sitten laukaisi paniikkikohtauksen. Nykyään jos alkaa ratissa tuntua " siltä" , yritän selittää itselleni, että aina pääsee pois, aina voi pysähtyä. En silti mielelläni lähde esim. vieraita ihmisiä kuskaamaan kauemmas, enkä aja tiukan aikataulun mukaisesti, aina pitää olla mahdollisuus pysähtyä.
oon saanut niitä kaupassa, bussissa, junassa, sängyssä, joka paikassa. Ihan hirveää! Välillä olin jo muutaman vuoden " parantunut" mutta nyt viime aikoina olen taas saanut muutaman.