Onko kenelläkään tällaista äitiä?
Kun meillä tulee miehen kanssa riitaa, huolimatta siitä, kumpi aloitti tai oli syypää, äitini on aina sitä mieltä, että minun tulee lepytellä miestä sopimaan riita. Vaikka mieheni olisi tehnyt miten hölmöä, minun pitäisi sovitella. Onko tämä joku tiettyyn sukupolveen liittyvä juttu, vai persoonakysymys?
Kommentit (4)
" sellaisia ne miehet on ja meidän täytyy niitä vaan kestää, mutta onneksi me naiset ollaankin vahvempia" . Sen lempisanontoihin kuuluu myös " miehillä onkin putkiaivot, koitetaan me vaan kestää niitä" . Se on aikoinaan itse valinnut onnettoman suhteen sen takia että " lapset ei kärsisi" ja enemmän tai vähemmän tietoisesti koittaa saada minut tekemään saman valinnan. Eli varmaan sukupolvikysymys sen suhteen että ennen ei ollut yhtä hyväksyttyä erota ja naiset pitää puoliaan ja etsiä onnea joten nyt sitten nämä sen sukupolven äidit koittavat viedä viestiä eteenpäin etteivät omatkaan lapset eroaisi. Tämä varmaan pätee myös siis siihen että naisen kuuluisi ottaa vastuu riidoista ettei mies vain jätä tmv.
mutsini asettuu lähes poikkeuksetta mieheni puolelle, oli kyse lähes mistä tahansa. Tuntuu pahalta, että oma äiti ei asetu oman lapsensa puolelle. Tämä liittyy ehkä siihen, että isoäitini asettui aikoinaan vastaavalla tavalla isäni puolelle. Itse en ole ajatellut perinnettä jatkaa, vaan olen leijonaemo lapsilleni niin kauan kuin henki pihisee - ja sen jälkeenkin ;D
Minun pitäisi aina taipua, vaikka mies tekisi mitä.
Minä olen aina syypää kaikkeen, vaikka äiti ei tietäisi edes mistä riidellään. Minä olen aina liian ankara miehelleni.