Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko täällä muita, joilla on toimiva yhteishuoltajuus?

Vierailija
17.06.2007 |

Olemme erittäin tyytyväisiä nykyisiin elämiimme entisen puolisoni kanssa. Lapset tuntuvat olevan myös onnellisia, tasapainoisia ja elämänmyönteisiä.

Meillä on 50/50 -huoltajuus lapsistamme, olemme molemmat joustavia, joten aikataulumuutoksista on ollut helppo sopia, etenkin kun lapsien etu on aina päällimmäisenä.

Meidän ei ole tarvinnut juurikaan turvautua ulkopuolisiin hoitajiin, sillä pystymme suunnittelemaan lapsivapaatmenomme niin, että ne ajoittuvat sopivasti vastuuvapaisiin hetkiin. Pystymme elämään myös uusien kumppaniemme kanssa aivan erilaista, lähes boheemilta tuntuvaa seurusteluaikaa.

Lapset tulevat kuitenkin aina ensimmäisinä ja kun he ovat luonamme, niin heille omistaudumme, mutta toki normaalin perusarjen puitteissa.

Miten jotkut voivat pilata välinsä entisiin puolisoihinsa lasten kustannuksella. Miksi niin monet kiristävät entistä puolisoaan lapsilla?

En voi ymmärtää kenen etuja niin monet ajavat, sillä mielestäni kaikki osapuolet kärsivät ristiriidoista.

Koen olevani etuoikeutetussa asemasta, mutta omasta ansiostani, sillä en ole alkanut riitelemään entisen puolisoni kanssa mistään. Tällä tyylilläni olen saavuttanut elämänluksusta. Minun ei tarvitse itkeä oman ajan puutteesta, sillä minulla on runsaasti omaa aikaa ja kun saan olla lasteni kanssa, niin jaksan todella nauttia heidän seurastaan pirteänä ja osaan aivan eritavalla arvostaa sitä yhteistä aikaamme nykyisin.

Erosimme mieheni kanssa 7 vuotta sitten, joten kokemusta on kertynyt.

Myös uudet kumppanimme ovat tyytyväisiä tähän tilanteeseemme.

Mitä ajattelette tästä?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat isällään joka toinen viikonloppu ja lomilla enemmän. Isä saa tavata lapsiaan myös muulloin, en ole nähnyt syytä rajoittaa tapaamisia mitenkään. Joustamme molemmat myös noiden viikonloppujen suhteen. Esim. eilen lasten isä oli festareilla vaikka olisi ollut hänen vuoro ottaa lapset. Olen sanonut hänelle, ettei tarvitse joka kerta kysyä tuollaisista erikseen. Ei tuollaisia menoja kuitenkaan kovin montaa vuodessa tule, että osuvat juuri hänen viikonlopulleen.

Homma toimii ja kaikki ovat tyytyväisiä. Me lasten vanhemmat, meidän uudet puolisot ja ennen kaikkea lapset. Heille olisi aivan kamalaa seurata äidin ja isin huonoja välejä.

Vierailija
2/2 |
17.06.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkuisen alkuperäinen sotkee sanoissa eli teillä varmaan yhteishuoltajuus ja sitten tapaamisetkin vielä puoliksi. Nämä kaksi asiaahan eivät kyllä liity mitenkään toisiinsa.

Meillä yhteishuoltajuus, joka toimii oikein hyvin. Tapaamiset menee joka toinen vkoloppu ja yksi arki-ilta viikossa. Näin ainakin toistaiseksi, iän myötä varmaan voi olla, että rytmiä kannattaa muuttaa ihan lapsen psyykkisen kehityksenkin kannalta.

Ollaan erittäin hyvissä väleissä exän kanssa ja kuvaavaa on, että esim. eskarin vanhempainillassa oli minä, exä ja nykyinen mieheni eli kaikki, jotka oikeasti tätä lapsen arkea pyörittää. Samoin esim. lapsen synttäreillä meillä on sulassa sovussa exät ja nyxät. Kaksi hienoa miestä on lapseni elämässä ja hyvä niin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla