Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesuhuoneremppa ja asbestipelkoni

Vierailija
06.10.2008 |

Mies tekee isänsä kanssa pienen remontin meidän pesuhuoneeseen. Ei kauheasti purkutöitä, ainoastaan kattopaneelit irroittavat. Satunnaisia kaakeleita irronnut seinästä mutta kaakeleita ei vaihdeta muuten.

Ja minä olen pienten lasten kanssa täällä ja murehdin, että mitäköhän tuolla pöllyää. :(

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ketään?

Vierailija
2/7 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Periaatteessa purkutyöt vanhemmissa kylpyhuoneissa pitäisi tehdä asbestinpurkutyönä. Sitä voi olla mm. muurauslaasteissa, saumausaineissa, maaleissa, lattiapäällysteissä, ilmastointikanavissa.

En sinuna olisi kovasti huolissaan jos vain on tuosta kyse mitä kerroit. Ammattilainen en ole vaan itse remontin aikana pahasti säikähtänyt samasta asiasta. Meillä oli iso remontti ja asbestin olemassaolo tuli sattumalöydöksenä kesken korjaustöiden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän olisin huolissani, jos vanhaa 70-lukulaista muovimattoa revittäisiin tai jotain putkieristeitä purettaisiin. Kaakeleiden alle tuskin on asbestia laitettu, eikä kattokaan kaikkein todennäköisin paikka ole. Jos harmaata kuitua pöllyää, niin sitten tietysti juttu on eri:) Milloin kylppäri on rakennettu?

Vierailija
4/7 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kyllä koskaan kuullut, että kukaan olisi teettänyt mitään asbestipurkutöitä, vaikka monet on kylppäriremppoja tehneetkin.

Mutta siis tuolla ei tosiaan irroteta kaakeleita ja nuo kaakelit mitkä irtosivat niin on laitettu 6 vuotta sitten paikalleen vanhojen kaakeleiden päälle.

Kattopaneelit irrotettiin mutta siellä oli vain pieni välitila ja uusi puukatto. Jotain villoja ja sen sellaista hiukan, mutta ei ihmeempää.

Mielestäni se pöly mitä siellä oli niin oli kaiketi ihan puupölyä tuosta kattopaneelien repimisestä ja kun sahasivat niitä poikki. Putkiin ei kosketa.

Vierailija
5/7 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan 70-80-luvulla käytettiin paljon asbestilevyjä saunatilojen seinissä.

Vierailija
6/7 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo saunaremppa on tehty joskus 6 vuotta sitten ja me ostimme tämän remontin jälkeen. Eli koko talo on remontoitu silloin ennen kuin ostimme tämän juuri rempattuna. Nyt vain itse fiksaillaan.

Vierailija
7/7 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä voi tutkituttaa näytteitä. Maksaa kylläkin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi seitsemän