Lääkäri myöhässä yksityinen lääkäriasema
Käytän yksityistä lääkäriasemaa mm. siitä syystä, että voin aikatauluttaa päiväni. Taas lääkäri 20 min myöhässä. Eri asia, jos joitain minuutteja myöhässä esim edellisen potilaan pitkittyneen käynnin vuoksi. Mutta lääkäri ei edes paikalla ja vastaanotosta vaan pahoitellaan. Myös muut kuin lääkärit tekevät vaativaa, hyväpalkkaista työtä ja aulassa istuminen on pois omasta työstäni.
Kommentit (56)
Siksi kun ne juoksee julkisen ja yksityisen välillä päivittäin. Hommat on molemmissa hoidettava.
Ei yksi odottelu kenenkään töitä tai elämää kaada vai ravaatko lääkärissä jatkuvasti?
Löysää pipoa.
Voin kuvitella kun sitten käydään purkamassa tätä kiukkua vastaanottoon tai soitetaan ajanvaraukseen. Pikku vinkkinä: Kumpikaan toimintatapa ei ole oikea eikä edistä asiaa.
Lääkäri ei välttämättä voi sille mitään. Jos joku potilas tulee myöhässä tai vastaanotto pitkittyy, kusee koko loppupäivän aikataulu.
Mieleeni on jäänyt tapaus, jossa potilas oli varannut minulle tavallisen, 15 minuutin vastaanottoajan. Potilaan oireet paljastuivat sydäninfarktiksi. Potilaalle piti aloittaa välittömästi muutamia lääkkeitä ja myös ambulanssin odotteluun kului aikaa, joten vastaanotto venyi reilusti.
Seuraavana tullut potilas haukkui minut pahoitteluistani huolimatta lyttyyn, asioi kuulemma yksityisellä juuri sen vuoksi, että ajat olisivat ajallaan. En tietenkään voinut hänelle kertoa viivästyksen syytä.
Ajatteletko siis, että lääkäri on kiusallaan, tahallisesti tai välinpitämättömyyttään myöhässä? Todennäköisin selitys on muissa potilaissa. Joku tulee myöhässä -> koko loppupäivän ajat myöhässä. Jos myöhästelijöitä on useita, tämä kertaantuu. Sama tapahtuu, jos joku on varannut omille asioilleen liian lyhyen vastaanottoajan.
Lisäksi, vaikka yksityisellä asioikin pääsääntöisesti hyväkuntoisia potilaita, voi jollain joskus ollakin epämääräisin oirein jotain vakavampaa, vaikka aivoverenvuoto, veritulppa tai jokin infarkti. Näiden hoidossa ja jatkohoidon järjestämisessä menee kauemmin, kuin potilas aikaa varatessaan osaa odottaa, eikä lääkärikään voi ottaa toista potilasta sisään samalla, kun toiselle elintärkeä hoito on kesken.
Heräsi mieleeni muisto oman lapsen varhaisemmilta vuosilta. Yksityinen allergialääkäri oli aina vähintään kolme varttia myöhässä. Vastaanotolla kyllä käsiteltiin sekä lapsen vointi että perheen jaksamiset hyvin huolella, eli seuraavan aika oli vielä enemmän myöhässä. Kävimme hänen vastaanotollaan 16 vuotta viivästyksistä huolimatta. Lämmöllä muistan edelleen noita käyntejä.
Kyllä se pitäisi niin mennä että ei oteta vastaan potilasta jos on myöhässä!
Meidän entinen työterveyslääkäri oli aina myöhässä. Sitten saman yksityisen lääkäriaseman toinen lääkäri on aina 10-15 min etuajassa puhelinajoissa. Todella mukavaa kun sovittu aika esim klo 14 ja hän jo 13:45 soittelee.
Tee-se -itse lääkärinä en ole ikinä myöhässä. Korjaan itse.
Aihetta sivuten, mikä teistä on paras yksityinen lääkäriasema?
Yritän suhtautua noihin kärsivällisesti, koska mistä sen tietää, koska itsellä käynti venähtää. Mielestäni tehokkaat ja "hyvät" lääkärit pyrkivät hoitamaan homman niin pitkälle kuin mahdollista sillä yhdellä käynnillä ilman, että asiakas laitettaisiin taas varaamaan uusi aika, jos ilmeneekin jonkin pienen toimenpiteen tarve. Itselläni on esim. käynnillä tehty tulehduspesäkkeen avaaminen ja pistetty kortisonia ja vaikka näihin ei kauaakaan ole mennyt, niin varmaan pidempään, kuin ilman toimenpiteitä olisi mennyt. Useimmiten sitten onkin niin, että 20 min. ajasta olen ollut max. 10 min sisällä.
Ennätyksen hitailussa tein kyllä ihan vastikään, kun oli 20 min aika ja taisi mennä 50 min. Mutta oletan, että lääkäri tiesi mitä teki ja oletan, että mulla oli päivän viimeinen aika, koska ketään ei ollut lähimainkaan odottelemassa.
ahneet paskiaiset ylibuukkaavat potilaita
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko siis, että lääkäri on kiusallaan, tahallisesti tai välinpitämättömyyttään myöhässä? Todennäköisin selitys on muissa potilaissa. Joku tulee myöhässä -> koko loppupäivän ajat myöhässä. Jos myöhästelijöitä on useita, tämä kertaantuu. Sama tapahtuu, jos joku on varannut omille asioilleen liian lyhyen vastaanottoajan.
Lisäksi, vaikka yksityisellä asioikin pääsääntöisesti hyväkuntoisia potilaita, voi jollain joskus ollakin epämääräisin oirein jotain vakavampaa, vaikka aivoverenvuoto, veritulppa tai jokin infarkti. Näiden hoidossa ja jatkohoidon järjestämisessä menee kauemmin, kuin potilas aikaa varatessaan osaa odottaa, eikä lääkärikään voi ottaa toista potilasta sisään samalla, kun toiselle elintärkeä hoito on kesken.
Lääkärin osalta jatkohoidon järjestäminen on lähetteen kirjoittaminen ja siihen menee viisi minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Meidän työterveyslääkäri on aina myöhässä. Siksi pyrinkin saamaan mahdollisimman aikaisen ajan aina, sillä mitä pidemmälle päivä etenee, sitä enemmän on myöhässä. Se on jo ihan yleinen vitsi, että jos aika on sovittu klo 10, ehkä vastaanotolle pääsee jo 10.30. Terveystalo.
Meidän työterveyslääkärillä ei aikainen aikakaan auta. Minulla on ollut muutaman kerran hänelle aamun ensimmäinen aika ja hän on joka kerta ollut myöhässä. Saapuu vasta työpaikalleen (huone ulko-oven lähellä joten näkyy) silloin kun ajan olisi pitänyt jo alkaa. Sitten menee vielä huoneeseensa valmistautumaan joksikin aikaa ennen kuin kutsuu sisään.
Samaa asiaa useasti kironnut, olen odottanut jopa 40min...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko siis, että lääkäri on kiusallaan, tahallisesti tai välinpitämättömyyttään myöhässä? Todennäköisin selitys on muissa potilaissa. Joku tulee myöhässä -> koko loppupäivän ajat myöhässä. Jos myöhästelijöitä on useita, tämä kertaantuu. Sama tapahtuu, jos joku on varannut omille asioilleen liian lyhyen vastaanottoajan.
Lisäksi, vaikka yksityisellä asioikin pääsääntöisesti hyväkuntoisia potilaita, voi jollain joskus ollakin epämääräisin oirein jotain vakavampaa, vaikka aivoverenvuoto, veritulppa tai jokin infarkti. Näiden hoidossa ja jatkohoidon järjestämisessä menee kauemmin, kuin potilas aikaa varatessaan osaa odottaa, eikä lääkärikään voi ottaa toista potilasta sisään samalla, kun toiselle elintärkeä hoito on kesken.
Lääkärin osalta jatkohoidon järjestäminen on lähetteen kirjoittaminen ja siihen menee viisi minuuttia.
Jatkohoidon järjestäminen voi joissain tilanteissa olla myös ambulanssin soittaminen ja odottelu ja isomman sairaalan päivystyksen informoiminen tulevasta potilaasta, kuten yllä joku esimerkissään kirjoittikin.
Yksityisellä lääkärit ovat ahneita. Tosin olisin itsekin samassa asemassa
Meidän työterveyslääkäri on aina myöhässä. Siksi pyrinkin saamaan mahdollisimman aikaisen ajan aina, sillä mitä pidemmälle päivä etenee, sitä enemmän on myöhässä. Se on jo ihan yleinen vitsi, että jos aika on sovittu klo 10, ehkä vastaanotolle pääsee jo 10.30. Terveystalo.