Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

***HUHTIKUUNhelmet*** vko 41

06.10.2008 |

Hellurei ja hellät tunteet

Ei ollut kukaan vielä aloittanut niin mie nyt sitten =)

Huomenna olis np-ultra *.* ..Jänskättää vähäsen..

Mites muuten.. Onkos haitallista syödä joka päivä 1kg satsumia..? *viheltelee* Mie en voi mittää et tekee niin paljon niit mieli et menee se kilo päivässä =(

En nyt tämän enempiä kirjoittel ettei tuu valitusvirttä ku ahistaa nuo työt niin peevelisti!

Verticia & masukkiasukki Rv 12+3

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moro moro,

Kiitos Verticia, että jaksoit taas aloittaa ketjun. Odottelinkin jo vähäisen. Vaikka eipä juuri ole tällä hetkellä järkevää kerrottavaa, mutta kyllä tietysti aina jotain tajunnanvirtaa pukkaa...kuka sitten jaksaa lukea :D

Sen verran on ihan uutisiakin, että tuo kromosomiseulan (or whatever it is called) tulos tuli ja kirjeessä luki "tulos on normaali eikä anna aihetta jatkotutkimuksiin". Ei siis ollut mitään prosenttilukuja tai muitakaan merkintöjä. Onko muillakin ollut näin ? Espoolaisen ystäväni tuloksessa oli kuulemma kerrottu jotain prosenttilukuja, vaikka hänelläkin tulos siis oli ok. Tässä alkaa ilmeisesti tulla vähän vainoharhaiseksi, vaikka kaikki siis aivan hyvin.

Kun olen täällä lukenut, miten pitkälle ihmiset ovat jo miettineet vaunu- ja turvakaukalo-ostoksia, on tullut itsellekin pientä paniikkia, että mitkä sitä nyt sitten ois parhaat/käytännöllisimmät. Olen jonkun verran kysellyt lapsellisilta kavereilta vaunukokemuksia. Kaikilla on luonnollisesti ollut eri merkkiset ja kaikki ovat todenneet, että kyllä nämä ainakin ovat ihan hyvin toimineet. Plaah ! Eli siitä gallupista ei ainakaan mikään yksi merkki noussut voittajasuosikiksi. Hoitopöydästä joku täällä sanoi, ettei välttämättä hanki ainakaan ensi alkuun ollenkaan hoitopöytää, vaan hoitaa vaipanvaihdot sängyn päällä tai muualla. Itse olin ajatellut kyllä ihan vakaasti hankkia hoitopöydän tillbehööreineen nimenomaan ainakin ensi alkuun käytettäväksi, mutta nyt rupesin sitäkin miettimään, kun ei tota tilaakaan mitenkään överiksi asti ole. Pitänee vaan alkaa ajoissa nuohoomaan lastentarvikekauppoja, että sais jonkunlaisen käsityksen hinta/laatu-suhteesta ja eri vaihtoehdoista. Olen niin taivaallisen ulapalla näistä vauvojen vemputtimista.

Pöperöt ei tahdo vieläkään pysyä mahassa, mutta nyt siihen alkaa jo tottua ns. normaalina tilanteena eli en jaksa enää edes valittaa. Vaatteetkin menee vielä suht hyvin päälle.

Ole tyytyväinen Verticia, että sulle maistuu hedelmät. Meikäläinen on sen sijaan syönyt karkkia todella paljon viime viikolla :( Siitä on aika huono omatunto. Neuvolassa sanottiin silloin ekalla ja toistaiseksi ainoalla kerralla, jona olen siellä käynyt, että sokerin syöntiä pitäis vältellä, koska muuten vauva kasvaa liian isoksi. Onko teille selitetty jotain vastaavaa? Toisaalta ajattelen, että koska oikein mikään ruoka ei tahdo mennä alas, niin parempi kai sitten, että syö edes jotain. Epäterveellistähän se on - ei siitä mihinkään pääse.

Kyllä tuntuu, että on vielä kiitettävän pitkä aika, ennen kuin tässä taas tapahtuu jotain konkreettista. 21. päivä on vasta seuraava neuvola. Onneksi työt ja yksi rakas harrastus pitää sen verran kiireisenä, ettei välillä edes muista, että on "pullat uunissa". Ilmoitelkaa muutkin itsestänne, vaikka ei mitään maatamullistavaa oliskaan tapahtunut. Näitä höpötyksiä on täällä vaan niin hauska lukea :)

t. PötsiPamela & Package rv 13+0 (LA 13.04., löytyykö ketään samoilla päivillä)

Vierailija
2/30 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys on helpottanut ja taas jaksaa melkein normaaliin tapaan. Sen sijaan raskausajan suosikkioireeni, yölliset suonenvedot ovat jo alkaneet... :( Mut ei se mitään. Hauskaa on, että pikkutyypin liikkeitä tuntuu jo välillä! Ilmeisesti se onnistuu välillä törmäilemään täyteen virtsarakkoon niin, että puksahtaa. Ja sitten kun sitä hieman tönäisee, niin johan hermostuu :)

Hedelmät maistuvat täälläkin ihan hullun lailla. Erityisesti appelsiinit tällä hetkellä. Eikai siitä hedelmähimosta mitään haittaa voi olla. Ainakin meidän esikoinen on ihan normaali, vaikka söin silloinkin kohtuuttomia määriä hedelmiä ja mansikoita ;)

Noista hankinnoista... Vaunuja olen huvikseni jo katsellut mutta ostamaan ajateltiin mennä vasta sitten joskus vuodenvaihteen jälkeen. Joskos silloin olisi jotain alemyyntiäkin. Muutapa meille ei oikeastaan tarvitakaan, esikoisen jäljiltä on kaikkea mitä tarvitaan. Kuitenkin mun on pakko käydä ihailemassa kaikkia ihania kestovaippoja netissä ja kaupoissa! Enköhän jotain sorru ostamaankin jossain vaiheessa, vaikka niitäkin ois kotona koko vaippakauden tarpeiksi. Nykyään on niin paljon kestovaipoissakin valikoimaa verrattuna reilun kuuden vuoden takaiseen aikaan. Löytyykö porukasta muita kestovaippailijoiksi aikovia?

Iloista viikkoa kaikille!

Nokilintu rv 13+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
06.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vähään aikaan jaksanut oikein käydä täällä. Olo on vieläki NIIN väsynyt. Alan jo luovuttamaan. Ajattelen, ettei tästä kai muuta tulekaan. Kuitenkin etominen on kyllä helpottunut. Heikkoja hetkiä on, mutta vähemmän.

Np-ultra oli toissa viikon lopulla ja kaikki oli niin kuin pitää. Sain ne kormosomitestitulokset ja minullakin vain luki, että ei aihetta jatkotutkimuksiin. Tuo riittää minulle.

Pari kertaa olen ajatellut, että ehkä olen tuntenut jotain hipaisuja, mutta en voi kyllä olla varma. Luultavasti vain kuvittelen.

Minä aion kyllä satasata lähinnä juuri noihin kestovaippoihin. Esikoisen aikaan ostin joitain uutena ja sain vähän käytettyjä kavereilta, mutta en koskaan hankkinut sellaista varustusta, jolla olisi pärjännyt ihan koko ajan yötä päivää. Perhepäivähoitaja ei oikein innostunut kestovaippojen kanssa toiminnasta (hänen kohdalllaan sen myös hyvin ymmärrän) ja siksi ne sitten vähitellen jäivät. Aika paljon niitä on kuitenkin jo odottamassa ja nyt on kiva, kun ei tarvitse kuin päivittää vaippavarastoa. Ehkä vasta tässä vaiheessa konkretisoituu, miten iso säästö niistä koituu. Kaikki ne esikoisen vaippa-aikana liberoihin yms. käytetyt rahat ovat ollutta ja mennyttä, mutta kestovaipat siis ovat hyvässä ojennuksessa kaapissa ja odottavat seuraavaa käyttäjää. Ja tosiaan tuntuu, että kehitystä on tapahtunut ja saatavuus parantunut tosi paljon.

Ostin Weledan raskausajan hoitoöljyä. Sekin oli sellainen huippulöytö esikoisen aikaan. Kun maha alkaa venyä ja kutisemaan, se todella auttoi, vaikken hajusta ihan kamalasti pidäkään.

Kun tämä loputon, lamaannuttava väsymys ja toisaalta aamuyön unettomuus helpottuisivat, olisin aika onnellinen.

-Putri (13+3)

Vierailija
4/30 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

:_| mulla vasta perjantaina ultra...........jaksaa odottaa, koska sydänäänet kuului ja se tärkeintä.

väsymystä ja pahaa oloa on vielä vähän.....

kylpylän reissu heitettiin ja siellä oli kivaa. pojat nautti.

nyt pitäs saada siivous inspiraatio, mutta mistäs sen revit.mulla on paljon jäänyt vauva kamaa edellisiltä lapsilta. mutta vaunut haluaisin uudet. nuori neiti vaihtoi juuri pinnasängystä jatkettavaan joten pinnasänky jäi tuohon huoneeseen jo odottamaan seuraavaa tulokasta.

minttu 11+

Vierailija
5/30 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mäkin kattelin eilen, ettei ollut vielä ketjua, niin en jaksanut ruveta kirjoittaan. Voiks ihminen olla näin laiska?

;-)

Iloisia ultrakuulumisia, siellä nappula vilkutteli ja esitteli käsiään. Oli muuten aika hienot! Kävin myös verikokeessa, eli sen tuloksia vielä odottelen, mutta kuvassa näytti kaikki hyvältä. Eli hyvillä mielin eteenpäin. Tänään olis tarkoitus kertoa sit vanhemmille ja appivanhemmille. Saas nähdä reaktion, kun jotenkin tuntuu että kaikki on odottaneet meidän tyytyvän tohon normaaliin kahteen.

Hoitopöydästä sen verran, että meillä se oli ykkösen kanssa ehdoton, kun kaverilla oli vatsa löysällä ekat 3 kk. Siirrettiin hoitopöytä vessaan ja siellä sit oli kamat esillä, kun piti kuitenkin joka vaipan vaihdon yhteydessä pestä. Kakkosen kanssa siirryttiin aika nopsaan sylissä pukemiseen, eli se on myös lapsesta kiinni, mitä tarttee.

Kakkosen kanssa myös kestovaippailin jonkin verran, ja varmaan nytkin päädytään sekakäyttäjiksi, ellei satu sellaista samanlaista kakkarumbaa kuin ykkösen kanssa. Ja varmaan se nyt sujuis siltikin helpommin, kolmen lapsen kanssa sitä varmaan on enemmän kotona kuin yhden kanssa.

Ainiin, oma napa: Olo on kuin ei olis raskaana ollenkaan. Ok, aamuisin nukuttaa, mutta panen sen syksyn piikkiin. Ja kahvia en vieläkään juo, paitsi jos joku tarjoo, niin hyvin menee alas. Ei vaan tee mieli.

Hauskaa viikkoa kaikille

Tuuti ja nappula 11+4

Vierailija
6/30 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa ihana ilma ulkona, tekisi todella mieli lähteä ulos kävelylle. Toivottavasti hyvä sää jatkuisi iltaan saakka, niin voisi vaikka silloin tehdä pienen lenkin.

Verticia: Ei kai tuo runsas hedelmien syönti ole mitenkään haitallista ellei satu olemaan taipumusta raskausdiabetekseen. Päinvastoin, hyvähän se on saada paljon vitamiineja ja kuituja. Hedelmät kai kuitenkin nostavat verensokeria tosi paljon ja siksi niiden syömistä on raskausdiabetesruokavaliossa rajoitettu. Minä kun olen tämän(kin) suhteen riskiryhmässä niin sain jo valmiiksi ruokavalio-ohjeet neuvolasta. Kehottivat muuten vain noudattamaan niitä jos pystyn.

Kävin tänä aamuna neuvolassa ja nyt sitten olivat verenpaineet sen verran koholla :-( että ensin konsultoitiin lääkäriä ja sitten sain lähetteen äitiyspolille. Onneksi ei kuitenkaan ollut sokereita tai valkuaista virtsassa ja sydänäänet kuuluivat hienosti. Korkea verenpaine voi kuitenkin häiritä istukan toimintaa, joten saattaa olla että joudutaan aloittamaan lääkitys. Toivottavasti en kuitenkaan joudu sairikselle. Minulla on muutamia tuttuja jotka ovat joutuneet olemaan kuukausia sairiksella kun verenpainetta ei ole saatu lääkkeilläkään kuriin. On kuulemma tappavan tylsää kun käytännössä joutuu vain makaamaan joko kotona tai sairaalassa. Tulee kuulemma ihan uusia ulottuvuuksia sanalle odotus. Pitää nyt vain koettaa relata ja olla stressaamatta ainakaan tästä verenpaineesta tai työasioista. Harmi vain kun töissä on menossa mielenkiintoisia (lue: haastavia) projekteja, joilla kyllä voi olla verenpainetta kohottava vaikutus. Onkos täällä muita joilla on verenpaineen kanssa ongelmia?

Juliaana ja työnimetön 14+5

Vierailija
7/30 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni alkuraskaudessa oli vaikeuksia ja kotdopplerin avulla vältyin turhilta ultrauskäynneiltä. Nytkin vaikka viikkoja hyvin kasassa, jos pikkuinen ei ole kunnolla liikkunut päivän mittaan, on helpottavaa illalla kuunnella, että masussa on kaikki kunnossa!! Käykääpä kurkkaamassa tuolta Osta&Myy-palstalta, jossa on yksi myynnissä.

8/30 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on vähän alavireistä, kun yksi unelmatyöjuttu meni poskelleen itsestäni johtumattomista syistä. Kolmen viikon rekryprosessi ja sitten laitettiin rekry jäihin taloudellisista syistä. Jotain kuitenkin pitäisi keksiä ennen äippälomaa. Päivät kotona itsekseen on niin pitkiä ja välillä yksinäisiäkin.

Masu näkyy jo niin, että puolitutut epäilevät... Olen aina ollut melko hoikka ja nyt kummasti masun kohdalle tullu lihaa, mikä mun mielestä on ihan rehellistä ihraa. Toisaalta mentiin kesällä naimisiin, niin sekin jo herättää epäilyksiä. Kaikki farkut menee jalkaan (ovat lantiomallisia) ja paidatkin. Ajattelin, että käytän omia paitoja ja tunikoita niin pitkälle kun pystyn ja heitän sitten pois. Äitiyshousuja ja -paitoja olen myös saanut muilta. Masutuubinkin sain, mutta sitä en ole vielä tarvinnut.

Ekat pakolliset ostokset tein eilen, kun oli pakko käydä hakemassa isompia rintsikoita. Joku olisi onnellinen näistä f(!)-kupeista, mutta mulle pienemmätkin riittäisivät. Ja nännit on kuin pelimerkit. Siskokin nauroi katketakseen saunassa, että näytän tosi "hedelmälliseltä". Ihanaa sisarusrakkautta...

Mulle ei nyt selvinnyt se seuraava neuvola, mutta soittelen sinnepäin tässä jossain välissä.

Tupakointia en (huono ihminen!) ole pystynyt vieläkään kokonaan lopettamaan, mutta parhaani yritän. Tsemppiä muillekin sen asian kanssa taisteleville ja isot onnittelut niille, jotka ovat onnistuneet.

Anoppi soitteli eilen ja kyseli vauvavakuutuksesta. Haluaisivat ostaa vauvalle sen ja se pitää ottaa 2-3 kk ennen laskettua aikaa. Ihan kiva. En vain itse ollut tullut ajatelleeksikaan, kun kylppärin kaakelit lähtivät ensin irtoilemaan ja sitten autokin hajosi,joten oli akuutimpaakin pohtimista. Meinaatteko te ottaa vakuutusta/onko teidän lapsilla sellainen ollut?

Mulla ei oikeastaan ole mitään erikoisia ruokahimoja kuin että ruoka maistuu. Rasvainen, makea ja terveellinen. Iho on parempi eikä huono olo vaivaa. Raskausoireita oikeastaan tällä hetkellä vain öisin: jättimäiset, kipeät bosat häiritsevät nukkumista, unet on ihan ihmeellisiä ja tuntuu, että raajat puutuu helpommin. Mutta muuten olo ok. Jostain syystä multa myös lähtee hirveästi hiuksia, vaikka tilanne kai pitäisi olla päinvastainen. Toisaalta multa lähti stressireaktiona viisisen vuotta sitten noin 80 % hiuksista, joten olen ihan onnellinen, että jotkut siellä pysyy päässäkin.

Tämmöstä omaa napaa tällä kertaa. (Napakin muuten näyttää ihan oudolta, kun siitä ei enää ole korua, mutta kai se mun napa kuitenkin on ;))

Ihanaa syysviikkoa! Toivottavasti aurinko hellii koko Suomea tasapuolisesti.

Sande75 + Nyytti 14+0

Vierailija
9/30 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillepäin ei kuulu masun suunnalta mitään kummempii.... edellinen tuossa kysäisi noista vakuutuksista ja ainakin itseäni nytten harmittaa kun ei tullu hankittua... näin lyhyesti siis pojallamme on todetttu kasvun hidastumista puoli vuosikkaasta lähtien kuitenkin joka paikassa ollut kaikki kokeet todettu normaaleiksi ja selitykseksi sanottu että kun minäkin olen aika pieni 158 niin tulee sitten omilla käyrillä ja tekee pyrähdyksen myöhemmin kuitenkin nytten viime kokeissa koko hormoonia ei löydetty enää ja joudumme päänmangneetti kuvauksiin kasvain epäillyjen vuoksi tain muun vastaavan. siitä syystä itsekkin jäänyt nyt sairaslomalle on nimittäin hieman vaikeeta töissä yrittää olla normaali. hankalan tilanteen sattuessa ei voi normaalisti ajatella ja kun nuo hormoonit muutenkin pitää mielen herkässä niin hankalaa... anteeksi sekava selitys ei tätä tällä hetkellä oikein osaa ajatella järkevästi.

nyt vain pitää odottaa kuvauksia ja kahta muuta testi päivää jonka jälkeen on astetta viisaampi!

Kaikein tavoin pitäisi nauttia tästä uudesta tulokkaasta mutta hankalaa on kun miettii ja toivoo että pojalla olisi kaikki hyvin

kyseisen asian vuoksi painokin on ruvennut tippumaan... muuten vointi on ollut hyvä. salilla käynti on ollut tietynlainen henkireikä... onneksi pystyy edes hetkeksi ajatukset viemään pois

mutta nyt mennään leipomaan pojan kaa muffinsseja vointeja kaikille!

teveisin mikunmamma ja pikku 14+1

Vierailija
10/30 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivakuutus kannattaa ihan ehdottomasti hankkia! Me otettiin esikoiselle silloin ennen syntymää ja jo 3 kk iässä siitä oli konkreettista hyötyä, kun pojalla alkoi korvatulehduskierre. Myöhemmin laitettiin yksityisellä puolella putket korviin ja leikattiin kitarisat. Puolentoista vuoden iässä todettiin infektioastma, joka vaatii edelleen nyt 4-vuotiaana lääkitystä. Kyllä ois hermot menny monta kertaa, jos ois pitänyt odotella julkisella puolella tunti tolkulla lääkärille pääsyä...

mikumamma: voimia ja jaksamista sinne! Toivottavasti kaikki menee hyvin!

Oma vointini on hiukan kohentunut, mutta edelleen tulee sellasia "pahan olon aaltoja". Ruokahalu on edelleen val-ta-va ja myös kroppa näyttää siltä. Vaikka viikkoja kasassa vasta 10+6, niin maha näkyy jo selvästi eikä vanhat housut enää mee kiinni. Siirryin siis jo suosiolla

viime viikolla äitiyshousuihin. Aah, niin ihanaa kun mikään ei kiristä ;)

Mulla myös melkoinen satsuma/appelsiinimehu himo! Oiskohan C-vitamiinin puutetta..? Koitan kuitenkin pitää jonkun kohtuuden syömisessä ja juomisessa, vaikka vaikeaa onkin.

Eipä taas muuta, mukavaa päivää kaikille!

Lumikide ja myös vielä nimetön pieni 10+6

Vierailija
11/30 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ultrassa oltiin. Hiih!! Siel se oli, nukkui ja raivostui kun tökittii.. Pui sitten varmaan nyrkkiä mikä tallentui kuvaankin.. 12+4 olis viikkoi mut ultran mukaan 13+1. Niskaturvotus oli ihan normaali 1.3mm. Ja sydän sykki 150 =) Kaik ihanat jalat ja kädet näky ja kaikkee <3 .. Ja täytyy myöntää et oli ihanempi kokomus kuin se varhaisraskauden ultra kun nyt oli jo niin selkee =) ja 7cm pitkä oli hän. Ihana <3.

Huonovointisuus taas palannut. Hyi hitto et oli eilen niin huono olo ja tänään ollut.. Nyt pitääkin mennä taasen syömään jos se vähän helpottaisi edes.

Verticia & masukkiasukki 12+4 (pysytään siinä kun la ei siirretty kerta)

Vierailija
12/30 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on pitkästä aikaa vähän parempi olo. En kuitenkaan ihan vielä uskalla luottaa siihen, että pahoinvointi ja väsymys ovat ohi. Olen silti ihmeissäni, että miten voin olla näin pirteä, vaikka kello on jo kuusi. Olen myös voinut aloittaa taas kahvin juonnin.

Meillä on tosi paljon vauvan vaatteita entuudestaan, eli niitä tuskin hankin etukäteen ellen sitten saa jotain herätefiiliksiä ihanista pienistä nutuista. Vaunut ostanen käytettynä. Vanhat on jo myyty ja kierrätetty pois. Kestovaippoihin en taida lähteä, vaikka pyrinkin elämään ekologisesti. En vaan yksinkertaisesti pidä pyykinpesusta ja olen laiska. Myönnetään.

Mun mielestä on kiinnostava arvuutella, että koska ihmiset tajuaa, että olen raskaana. Musta se näkyy jo tosi selkeästi, mutta tuskimpa kukaan vielä uskaltautuu kyselemään "oletko raskaana".

Mäkin olen hulluna clementtiineihin ja muihin sitrushedelmiin. Ne ovat jotenkin niin raikkaita, että niitä voisi syödä milloin vaan ja miten paljon vaan.

Hyvää alkanutta viikkoa!

T:candelafi

13/30 |
07.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihana ilma ollut tänään! kävin 40min kävelylenkilläkin kun ajattelin ettei raaski sisällä möllöttää koko iltaa. Mieskin on työmatkalla.

Mä oon kans alkanu varovasti surffailemaan noita rattaita ja aika ulalla olen. Muutaman merkkisiä olen katellut.. Haluisin sellasen mitkä on kevyet työntää ja toimii näppärästi ja on tietty turvalliset ja kestävät jne. Meinaan kuitenkin viillettää niillä pitkin metsiä sitten karistamassa raskauskilot:P

Samoin oon funtsinu tota hoitopöytäjuttua, oon päätyny sellaseen että ostaisin ehkä tavallisen lipaston joka olisi tarpeeksi syvä että saa vaavin siihen köllimään. Sit ois myöhempääkin käyttöä..

Mä menin Sande kans kesällä naimisiin ja tuntuu että kaikki työkaverit syynää mua jatkuvasti siihen malliin että kohta se kertoo jotain. Mun mielestä mun vatsa on alkanut jo pullottaa vähän vaikka meneekin vanhat kuteet päälle jne. Voihan se tietty olla kuvitteluakin.. mutta eiköhän se sieltä muutaman viikon kuluttua pulahda esiin:)

mä tein viime viikonloppuna kahtena iltana megakokoiset hedelmäsalaatit ja vedin kaiken napaan, niin hyvää ja terveellistä!

hauskaa iltaa!

iza 10+6

Vierailija
14/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen neuvola ja eka neukkulääkärikäynti on ohi! Kaikki vaikutti olevan oikein hyvin! Vaikka tulihan sieltä hieman parannettavaakin...

Ensinnäkin minullakin on verenpaineet hieman koholla, kuten joku muukin täällä siitä mainitsi! Vielä ei kuitenkaan mihinkään toimenpiteisiin ryhdytty, vaan pistettiin vielä jännityksen piikkiin. Pitää kuitenkin seurailla paineita!

Toiseksi, paino ei ollut neljässä viikossa noussut kuin 100grammaa!! Neukkutäti tuumas, että masuasukki on kuitenkin varmaan kasvanut, minä vaan olen kutistunut! Sanoin sitten, että ei mulla kyllä mikään "oikea" ruoka ole maistunut. Ja neukkutäti siihen sitten tuumas, että varmaan kohta maistuu sitten tämänkin ajan edestä!!! Toisaalta kuitenkin ihan ok, että paino ei ole vielä pahemmin noussut, kun alkupainoa oli kuitenkin enemmän kuin tarpeeksi! Lääkäri kuitenkin käski pakottaa itsensä syömään joka päivä lämpimän ruoan... Täytyy YRITTÄÄ!! Lisäksi lääkäri käski syödä tarpeeksi maitotuotteita kalsiumin saannin turvaamiseksi, kun en maitoakaan ruokajuomana juo... Että tämmöstä!

Kuinkas teillä muilla miehet ovat alkaneet ottaa osaa vauvan osotukseen?? Ovatko innokkaita, vai innottomia???

Hoitopöydästä: Minäkin ajattelin että emme sellaista osta! Meillä on vessassa lavuaarin vieressä sopivan korkuinen pyykkikone, jonka päällä voi kakkavaipat vaihtaa! Varmaan sitten, jokin lipastosysteemi hankitaan vauvan vaatteille! Tosin se tässä ratkaisussa hieman vielä mietityttää, kun meillä ei vessassa ole mitään säilytys tilaa.. Eli pitäis jokin vaipan yms. tavaroiden säilytyskaluste miettiä.. mutta onhan tässä aikaa...

Aurinkoista keskiviikon jatkoa!

KevätPerhonen 13+6

Vierailija
15/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen teidän kuulumisia jo jonkun aikaa lueskellut, mutta en ehtinyt/jaksanut kirjoittaa aiemmin. Ihan alkuun en jotenkin voinut uskoa että mahassa ihan tosissaan olisi pikkukakkonen ja ultran jälkeen olikin sitten niin kiireiset päivät etten pariin viikkoon ehtinyt juuri netissä käydäkään.

Olen siis 33-vuotias ja laskettu aika on 3.4. Asun Helsingissä aviomieheni, 1-vuotiaan poikamme, koiran ja kahden kissan kanssa.

Olen juuri palannut äitiysloman ja muutaman kuukauden hoitovapaan jälkeen töihin ja 5 kk tässä pitäisi sitten tehdä töitä ennen uutta äitiyslomaa. Siis jos kaikki menee hyvin. Kummasti sitä huomaa että jo nyt, peräti 6 työpäivän jälkeen se aktiivinen työminä katosi jonnekin (heh, ai mikä aktiivinen) ja on tullut surffailtua netissä ihan hirveän paljon liikaa. Tai siis jos rehellinen olen niin tänään ihan koko päivä muutamaa meiliä lukuunottamatta.. Häpeän!! Mutta huomenna taas sitten vähän reippaampi ote työhön.

Kurjalle tuntui laittaa pikkuinen tarhaan, vaikka on vasta 1 vuotias, mutta toisaalta taas en halunnut että mulle tulee lähes 3 vuoden tauko töistä. Ja hyvinhän se mukelo siellä tarhassa on viihtynytkin.

Pahoinvointi mulla oli melkoinen, mutta se alkaa onneksi olemaan ohi. Samaten kun isoin väsymyskin on jäänyt taakse. Eli melko oireetonta aikaa tässä nyt sitten vietetään. Maha on pullahtanut jo selväksi vauvamahaksi, vaikka kyllä siinä kesän grillailujen ja häämatkan mässäilyjen jäljiltä ihan kiitettävät läskitkin on. Koitan pysytellä suht terveellisellä linjalla tässä raskaudessa koska esikoista odottaessani mulla paino nousi 34 kiloa. Turvotusta mulla oli kyllä varmaan ainakin 10 kiloa, mutta kumminkin. Kova työ oli ottaa niitä kiloja pois ja ihan entisiin mittoihini en edes ehtinyt päästä, sen verran kyllä että suurin osa vaatteista jo mahtui päälle. Nyt jouduinkin jo käymään mamma-paita ostoksilla kun alkoivat ne omat paidat jäämään vähän lyhyiksi. Ja mamma-farkut tilasin juuri Missy Momilta, heillä kun näytti olevan sellaisia trumpetti mallisiakin, jipii =).

Nyt mä lopetan tämän romaanin ja taidan ihan oikeasti tehdä töitä vielä tunnin verran ja sitten kohti tarhaa.

Colatoffee 14+5

Ps. tunteeko teistä kukaan jo minkäänlaisia liikkeitä? Mä kuvittelen tuntevani aina silloin tällöin jotain pientä myllerrystä, mutta varmaksi en kyllä uskalla sanoa. Melko aikaiselta vaikuttaa kun esikoisestakin taisin tuntea vasta joskus 20 vkon tietämillä.. Tosin istukka oli kyllä silloin edessä..

Vierailija
16/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa napaa heti ;) eilen ja tänään on ollut kamalia jomotuksia vatsassa. Tuntuu siltä kuin supistelisi. Ensin tuntui vasemmalla ja sitten oikealla. Vuorotellen on aina toinen puoli ollut kipeä. Tänä aamuna vatsa olikin sitten selkeästi isompi eli jotain kohdun kasvamista siis tapahtuu. Päiväkodin työntekijä kysyi tänään että odotanko vauvaa? En viitsinyt sitten valehdelle, mutta sanoin ettei tytöt tiedä vielä. Kerron varmaan jo perjantaina jos sydänäänet kuuluvat. Miulla on sellanen tuulipuvuntakki että oikein korostaa vatsaa. Taskut ovat juuri mahan kohdalla ja jos niissä on vähänkin tavaraa niin näytän ihan pallolta =)

Välillä on vielä äklötystä ja väsymystäkin jonkin verran, mutta vähän alkaa jo helpottaa. Tissit on kasvanut todella paljon ja ovat kipeät. Olen katsellut aika paljon synnytys ohjelmia ja kyllä tulee aina tippa linssiin kun vauvoja näkee.

Kun odotin kuopusta sanoi neuvolasta ettei saisi syödä kuin 3 hedelmää päivässä kun painoa tuli aika paljon. Lopetin siihen sitten satsumien syönnin ja siirryin suklaaseen ;) nyt kyllä syön mielummin PALJON hedelmiä ettei taas mene tuohon että suklaa maistuu. Eiköhän se suklaan syönti ole kuitenkin edessä kun loppuraskaus häämöttää.

Täällä odottelen nyt sitten ensimmäistä neuvolaa. Joudun varmaan ottamaan tytöt mukaan =( olisin niin mennyt mielelläni yksin.

rvko 11+0

Vierailija
17/30 |
08.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme hedelmää päivässä? Kuulostaa aikas uskomattomalta :o ..Söin taas tänään varmaan kilon satsumia.. Ja töihin aina mukaan 6satsumaa per ruokailu eli jos syön kahdesti niin 12.. :P

Neuvolalekuri.. Mulla se ei edes verenpainet mitannu.. tosin ne on muutenki alhaal.. Mut teki sisätutkimuksen johon ei kommentoinu mitenkää ja ultran ja se ol siin.. 20min..

Mites hei saunan kanssa? Saako raskaan olles käyd ihan kunnon löylyis vai onks siin jotain rajotteita? Tietenki pois jos huimaa tai on huono olo.. Mut mietein tuos vaan..

No joo, mutta pitää mennä nukkumaan, että jaksaa taas huomenna töissä.. ..jos siel nyt voi edes jaksaa..

Verticia & masukkiasukki Rv 12+5

Vierailija
18/30 |
09.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on maha pompsahtanut nyt ihan kunnolla esiin. Ei mahdu enää kuin äitiyshousut, mutta ne tuppaavat vähän luisumaan kävellessä. Tänään mulla oli farkut jalassa nappi auki löysän paidan alla :D Pitänee ostaa sellainen jatkopalasysteemi, jonka avulla voi vielä jonkin aikaa pitää tavallisia housuja. Äitiyshameenkin voisin hankkia, mutta enpä ole markkinoilla moisia nähnyt tällä hetkellä.

Lapsille kerroimme viikonloppuna ja olivat asiasta innoissaan, varsinkin tyttö. Tästä eteenpäin ei tarvitsekaan enää kertomisesta huolehtia, kun lapset hoitavat sen puolen. Tosin päiväkotiin vuosi heti hieman virheellistä tietoa, että vauva olisi tulossa jo heti talvella...

Ensi viikon olen syyslomalla ja sen jälkeen lienee pakko kertoa töissä. Maha ei pysy enää kovin pitkään salassa...

Mukavia ultrakuulumisia Verticialla!

adelia rv 14+5

19/30 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa mukaan colatoffee!

Adelia: Just ostin H&M:ltä äitiyshameen. Polvipituinen, paksua villakangasta.

Raskaudesta alkaa olla ihan hyvä fiilis. Mulla kanssa vatsa pömpsähti ulos viime 1,5 vkon aikana. Potkuja odotellessa.

Uutena oireena selkäkipu. Onko teillä muilla iskias-vaivoja. Tai tietääkö joku, mikä vois helpottaa (venyttely? Mihin suuntaan?)

Kaunista, syksyistä viikonloppua!

Sande + Nyytti 14 +3

Vierailija
20/30 |
10.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan kaikille, päätin minäkin uskaltautua.

Ollaan täältä turun suunnalta nelihenkinen perhe,

kaksi prinsessaa on meille suotu ja nyt siis kolmas mukelo tulossa.

Np-ultrassa kävin jo 4viikkoa sitten, se tosin oli aika turha kierros kun kaverilla ei varmaan ollut edes niskaa!!Olin vasta 8viikolla:) Nyt sitten joudun odottamaan viikolle 15 ennen kuin näen kaverin uudestaan.

Multa otetaan lapsivesikoe, olikohan toi nyt oikee sana?

Ja sen jälkeen menee vielä pari viikkoa ennen kuin saa tulokset,

tylsää.Ensi viikolla on onneksi neuvola että pääsee edes sydän ääniä kuuntelemaan.

Sitrushedelmiä syödään täälläkin kiitettävästi! Vielä kun kylmän appelsiinin joukkoon lisätään maustamatonta jougurttia(ei mitään rasvatonta)Nam,

sitä menee varmaan litra illassa!!!Ja sitten mä himoitsen puuroja!

Mutta myönnetään että se on kyllä sairasta.

Nyt täytyy mennä herkuttelemaan mannapuurolla! Kaikille odottamisen iloa:)

Mikumammalle kovasti voimia ja toivotaan että kaikki menee hyvin.

Sailori&Panu 11+5